Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdinkoa:(

Vierailija
17.09.2009 |

Mä en enää henkisesti kestä:( Meidän perheen taloudellinen tilanne menee kokoajan pahemmaksi ja pahemmaksi.

Miehellä oli vielä 2 vuotta sitten vakityö, mutta se loppui kun firma missä mies oli töissä kaatui. Mies perusti yrityksen, joka töoimi vuoden, jonka jälkeen töitä ei enää alalla ollut:( Mitään muuta ei tästä jäänyt kuin velkaa. Oli hetken työttömänä, nyt taas aloitti työn.

Ollut firmassa nyt 4kk, mutta palkkaa saanut vain 2kk, koska firma talousvaikeuksissa. Meillä niin tiukkaa, ettemme pysty edes kunnolla ruokaa pöytään ostamaan. Palkaa kyllä maksavat, mutta viiveellä ja se menee sitten heti myöhässä oleviin lainojen lyhennyksiin yms..

Itse olen ollut kotiäitinä, meillä 5 lasta. Ajatus oli se, että minä lahden myös töihin, nyt kun äitiysloma loppuu. Työpaikka on valmiina, mutta tähänkin tuli pulma. Maanantaina pankki ilmoitti hakevansa mun auton pois, saimme tähän päivään aikaa maksaa erääntyneet erät. Olen hädissänin koittanut saada rahat kasaan, mutta ei onnistunut. Klo. 16 siis autoni haetaan. Meille jää ainoastaan miehen vanha työauto, 2 paikkaine lava-auto vuodelta 83, jolla ei lapsia päikkäriin viedä. Ja saan nyt kaiketi unohta atyöhaaveet, koska mulla ei oel kulkupeliä.

Tuntuu että tää ahdinko vaan kasvaa kasvamistaan. Mä en itse enää henkisesti jaksa ollenkaan. Nyt kun joudun töihin ilmottamaan etten tulekkaan, menetän myös työpaikan ja siinä ohessa kaikki menee vielä pahemmin persiilleen:( Mä en jaksa:(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä vaivu epätoivoon ja luovuta, se on pahinta mitä voit tehdä.

Yritä tehdä kaikkenne kk menojen pientämiseen. Maksa lainoista pelkkää korkoa mikäli pankki suostuu jne, tässä ketjussa tullut hyviä vinkkejä. Pystyttekö itse jatkamaan asunnon remonttia vai tarvitsetteko maksullisen remonttimiehen? Mikäli saatte jollain tavalla rahaa tarvikkeisiin niin yrittäkää saada asunto myyntiin tai siihen kuntoon että voisit ottaa sinne hoitolapsia.

Laita kirpparille tai nettiin tarpeetonta tavaraa myyntiin, kysy sukulaiset ja ystävät läpi voivatko lainata rahaa...

Pystytkö neuvottelemaan työnantajan kanssa työajoista, jotta voisit mennä klo 8 bussilla töihin? Minkä tyyppistä työtä teet, voiko sitä tehdä etänä tai muulla tavalla joustavasti? Kerro työnantajallesi ettei sinulla ole autoa millä kulkea, jos joku konsti löytyisi töiden tekemiseen.

Tiedän, että jaksamisen toivotus on kuin pyytäisi jalatonta ihmistä juoksemaan, mutta älkää luovuttako ja yrittäkää jaksaa!

Vierailija
22/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisitte 500-700 euron tilapäisauton niin ota vaikka pikavippi. Töihin sun on päästävä. Ettekö vois myydä sitä teidän tila-autoa, yritä nyt vielä neuvotella pankin kanssa! Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot että myytte sen auton ja maksatte sen summan verran lainaa takaisin asap! Sitten ostat jonkun muutaman satasen Opelin vm. 95 että pääset töihin.

Vierailija
24/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyntiin kohta menevä vanha Polo jota en itse tarvi, lainaan sen sulle siksi aikaa että saatte raha-asiat kuntoon. Itsekin olen ollut vastaavassa tilanteessa ja nyt asiat hyvin.

Vierailija
25/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä ulosottoon, kuin kitkuttaa? mitä ulosotto tarkoittaa, mistä ne rahat otetaan siloin?

Vierailija
26/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkasta lähtee noin kolmasosa ulosottoon (joko maksat itse laskulla tai vouti perii suoran palkkiksesta, minkä jälkeen asia on tiedossa työpaikalla).

Vierailija
27/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettiliittymään on varaa?

mutuenkin kyllä varmaan pystyisin maksamaan tämän huoman 9 euron nettimaksun, vaikka pulloja keräämällä. Joten siksi ihan nettiliittymään on varaa, ja pakollinenkin lähinnä miehen työn takia. Eli ei ole pois meidän budjetista ainakaan tällä hetkellä, eikä vaikuttaisi mutuenkaan kyllä meidän talouteen.

Sinänsä kyllä hvyä pointti. Köyhillä ei voi olla nettiä, ei mitään muutakaan:( Mulla ei ole nimittäin puhelin liittymää, vaan prepai, johon harvemmin on varaa puheaikaa nykyään enää latailla.

Vierailija
28/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisitte 500-700 euron tilapäisauton niin ota vaikka pikavippi. Töihin sun on päästävä. Ettekö vois myydä sitä teidän tila-autoa, yritä nyt vielä neuvotella pankin kanssa! Tsemppiä!

Pankin kanssa neuvoteltu autosta, emme saa armoa:( Hakevat tänään auton pois. Joten se totaalisesti nyt pelistä pois. Miehen velat ovat jo ulos otossa. Häneltä ei voida tällä hetkellä ottaa palkasta, koska sitä ei tule säänöllisesti, ja muutenkaan eivät kuulemma pysty ottamaan koska lapsille pitää jäädä tietty osuus ja laskuihin yms. kuluihin elämiseen, ja jäämme miinuksen puolelle.

Vanhemmilta olemme saaneet jo lainaa miehen työautoon, joka maksoi huimat 150e:) Saas nähä kauan kestää.

Nyton varmaan ainoa ratkasu keksiä joku ratkaisu mun töihin menoon. Omat raha asiani sohlasin ottamalla lainaa miehen yrityksen vaikeusien aikana, jotta saimme tuolloin hajonneen lämmityslaitteiston talossa korjattua. Ja tästä syystä nyt sitten tyhmä pää saa kärsiä enkä saa pientä lainaa tähän tilanteeseen. Tästä kyllä yritetään selvitä, mutta en tiedä miten.

Tuntuu että olemme ainoat ihmiset, joilla menee näin huonosti:(-ap-

Vierailija
29/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä likipitäen sama tilanne, ja vielä edessä.

Vierailija
30/30 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsisit töihin. Kerro tilanteesta luotettaville sukulaisille tai ystäville, soita sossuun ja hoputa hakemusta, ota yhteyttä seurakunnan diakoniin. Apua on saatavilla.