Onko leirikouluun pakko päästää lapsi?
Alakoululainen on todella ujo ja arka ja koulukiusattukin. Hänen luokkansa on suunnittelemassa leirikoulua, jossa tietenkin muutama yö yövyttäisiin. Tiedän että monet ovat sitä mieltä että se rohkaisisi lasta, mutta itse olen sitä mieltä että valvonta tuollaisessa leirikoulussa ei ole sitä tasoa mitä minä haluaisin sen olla. Mielestäni lapseni on liian nuori menemään tuollaiseen mukaan. Mitä mieltä olette? Onko leirikouluun ylipäätään pakko päästää lapsi.
Kommentit (60)
Jos ap olisi tosissaan, lapsen ikä ja työ yökasteluhomma olisi varmaan mainittu jo avauksessa.
meitä taviksia vähemmän virhearvioita, mitä tulee lasten ja lapsiryhmien kanssa toimimiseen.
vaan hän on yksilö, jonka minä hänen äitinään tunnen paremmin. Lapsen ope usein kyselee minulta lapsen tuntoja, koska huomaa lapsen olevan hyvin ujo ja vetäytynyt tunnilla. ap
haluan että hän saa tehdä asiat omaan tahtiinsa niinkuin hyvältä tuntuu. Leirikouluun hän ei halua lähteä. ap
päätöksen jo tehnyt?
ap
Jos ap olisi tosissaan, lapsen ikä ja työ yökasteluhomma olisi varmaan mainittu jo avauksessa.
nimeä enkä sotu-tunnusta. Nämä ovat henkilökohtaisia asioita. Yökastelu on meille niin arkipäivää etten sitä tullut maininneeksi. Johan kerroin että lapsi on ujo ja arka. Tämä yökasteluko nyt sitten muuttaa teidän suhtautumisenne vai?
ap
Lapsi opiskelee sen ajan toisessa ryhmässä. -ope
mitä jos nyt yrittäisit hiukan päästää lapsestasi irti? Kirjoitustesi perusteella tuet lapsen arkuutta. Nyt sinun tulisi kannustaa lastasi lerikouluun sen sijaan, että korostat hänen asemaansa kiusattuna, arkana ja ujona, lapsena joka ei pärjää.
sinulla on siihen oikeus.
ap
tekee tilanteen aivan eriksi. Silloin ymmärrän että lapsen on vaikea mahdollisten vaippojen tai suojien kanssa lähteä yöksi pois kotoa. Miksi et heti maininnut asiasta?
T. yksi aikaisemmin matkaan kannustaneista
mutta valottaa kyllä enemmän epäröimistäsi, ja sitä, että perheessä on asiat vinksallaan, kastelu johtuu joskus liian autotitäärisestä kasvatuksestakin. Kuulostaa, että sinä päätät, että lapsi on liian nuori leirikouluun. Ja edelleen, se lapsen ikä on kyllä olennainen asia. Oletan että on jo yläkoululainen kun et ikää kehtaa sanoa.
tekee tilanteen aivan eriksi. Silloin ymmärrän että lapsen on vaikea mahdollisten vaippojen tai suojien kanssa lähteä yöksi pois kotoa. Miksi et heti maininnut asiasta? T. yksi aikaisemmin matkaan kannustaneista
eikä kastele joka yö. Kastelu johtuu fyysisistä syistä, se on tutkittu.
Kummia olettamuksia teette.
ap
mutta valottaa kyllä enemmän epäröimistäsi, ja sitä, että perheessä on asiat vinksallaan, kastelu johtuu joskus liian autotitäärisestä kasvatuksestakin. Kuulostaa, että sinä päätät, että lapsi on liian nuori leirikouluun. Ja edelleen, se lapsen ikä on kyllä olennainen asia. Oletan että on jo yläkoululainen kun et ikää kehtaa sanoa.
eikä vielä edes kuudesluokkalainen
ap
tuon "yhteinen ruokailu ahdistaa" aloittaja. Samanlainen turhanjankkaaja, joka lisäilee epäloogisia yksityiskohtia ketjun edetessä.
Sama provoilija, veikkaan. mutta aika hyvä, kun ketjut ovat molemmat jo aika pitkiä.
tuon "yhteinen ruokailu ahdistaa" aloittaja. Samanlainen turhanjankkaaja, joka lisäilee epäloogisia yksityiskohtia ketjun edetessä. Sama provoilija, veikkaan. mutta aika hyvä, kun ketjut ovat molemmat jo aika pitkiä.
Provoksi muuten on tapana ehdottaa aina jotain sellaista jossa mielipiteet eroavat omista mielipiteistä.
Sinulla tuntuu olevan jo niin monta syytä miksi lapsi ei mene leirikouluun.
ei ola pakko päästää lasta leirikouluun.
Tuon enempää ap ei halua asiasta keskustella joten eiköhän tämä riitä tästä asiasta?
Minäkään en muuten pakottaisi lasta leirikouluun jos lapsi olisi ehdottoman vastaan sitä.
Olen kyllä kuullut asiasta useasti, mutta en ole ikinä tajunnut, että mitä sillä tarkoitetaan. Lähdetäänkö siinä jollekin retkelle luokan kanssa vai mitä, ja opiskellaan matikkaa jossain metsässä??
Siis mistä seuraamuksista höpötätte. Jos lapsi ei halua leirikouluun niin ei. Mitä se muille kuuluu. Ja jos joku kiusaa mistä tahansa syistä niin se kiusaaminen lopetetaan. Ainakin minä teen lopun! Kaikki ei ole samaa massaa tai persseen nuolijoita. Että tiiätte.
Olemmekosittenoutoja kirjoitti:
Siis mistä seuraamuksista höpötätte. Jos lapsi ei halua leirikouluun niin ei. Mitä se muille kuuluu. Ja jos joku kiusaa mistä tahansa syistä niin se kiusaaminen lopetetaan. Ainakin minä teen lopun! Kaikki ei ole samaa massaa tai persseen nuolijoita. Että tiiätte.
Varmaan sinulla oli jokin syy nostaa 10 v takainen ketju.
Vanha ketju...hyi että, onneksi ei ollut leirikoulua mun kouluaikaan. En olisi tosiaankaan halunnut mennä. Jotain yhteishuoneita ja kerrossänkyjä eikä mitään yksityisyyttä. Ei todellakaan kaikki lapset tykkää tuommoisesta. Eikä tarttekaan tykätä.
mitä jos nyt yrittäisit hiukan päästää lapsestasi irti? Kirjoitustesi perusteella tuet lapsen arkuutta.
Nyt sinun tulisi kannustaa lastasi lerikouluun sen sijaan, että korostat hänen asemaansa kiusattuna, arkana ja ujona, lapsena joka ei pärjää.