Eikä tuo Totuuden Hetki Mikale Sjövall ole itsekin puoleksi mustaihoinen?
onko se? ainkin näyttää siltä!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009091710259153_uu.shtml
Kommentit (44)
[MUTTA rasisti on aina heikon itsetunnon omaava ennakkoluuloinen juntti, se asia on sama joka paikassa.
yhteiskuntaluokissa joten mä en kyllä allekirjoita tuota että rasisistisia ajatuksia on vaan niillä jotka ovat heikon itsetunnon omaavia ennakkoluuloisia juntteja.
että henkilö suoraan sanoi, että hänen kykyään toimia työssään rajoittaa rasismi (ei palkkaisi tiettyä syntyperää olevia töihin/tiimiinsä).
ja ettekä kuulkaa uskokaa millaisia rasisteja täältä löytyy!
sille kuka sen isä oli. Se muistutti sitä HIV-Thomasta.
mutt kyse ei ole siitä asutko kallissa kämpässä vai et. Vaan siitä mitä sulla on siellä vinitillä ja meneekö hissi ylimpään kerrokseen vai ei. Eli onko valot päällä, mutta ei ketään kotona.
mutt kyse ei ole siitä asutko kallissa kämpässä vai et. Vaan siitä mitä sulla on siellä vinitillä ja meneekö hissi ylimpään kerrokseen vai ei. Eli onko valot päällä, mutta ei ketään kotona.
ja varmasti uskoakin jos oikein kovasti haluaa :p
nämä täkäläiset rasistit ovat hyvin älykkäitä, huippumenestyvät työssään, rikastuvat lisää ja kasvattavat ihan säntillisesti lapsiaan, mutta superrasisteja ovat silti.
Typeryyden huippu kyseinen ohjelma. Moniko teistä voi sanoa ettei olisi ennakkoluuloinen eri rodun tai kulttuurinedustajia kohtaan? Ennakkoluulo tässä maassa on sama kuin rasismi. Jos vielä omassa taloyhtiössä on negatiivisia kokemuksia niin mitä pitäisi vastata?
Moniko teistä ei ole varastanut työpaikalta edes kynää?
Jos vastaus on puhdas kyllä tai ei niin aika moni meistä olisi ohjelman kysymyksien edessä täysin kusessa. Varsinkin kun niin häilyvistä asioista kuin tunteet on kyse niin miten niihin voi vastata täysin musta/valkoisesti?
Nämä valheenpaljastustestit eivät koskaan ole 100% varmoja. Täytyy olla äärimmäisen tarkka miten kysymys asetellaan.
Oletetaan vaikka kysymys että, onko sinulla (nainen) tunteita miehesi veljeä kohtaan? Vastaus on kyllä. Nyt jokainen siis olettaa että kyse on positiivisista jopa seksuaalisista tunteista vaikka tunteet voivat olla täysin negatiivisia, mutta selittelylle ei jää sijaa.
Toinen on se että jenkkisarjassakin on isoissa summissa vastaaja kosahtanut vain sen takia että heidän koneensa sanoo vastaajan valehtelevan vaikka hän tosiasiassa puhuikin totta. Helppo tapa karsia voittoja.
Ihminen saa olla rehellinen! Se että on "rasisti" ei tarkoita, että on potkimassa ulkomaalaisia tuolla kadulla. Minäkin olen tietyllä tapaa rasisti enkä voi asialle yhtään mitään.
.
[/quote]
ja varmasti uskoakin jos oikein kovasti haluaa :p
[/quote]
Ihminen saa olla rehellinen! Se että on "rasisti" ei tarkoita, että on potkimassa ulkomaalaisia tuolla kadulla. Minäkin olen tietyllä tapaa rasisti enkä voi asialle yhtään mitään.
rasismi ei ole hyvää PR:ää edes siivousfirmalle.
ja viettänyt senkin lisäksi pitkiä aikoja muissakin maissa ja voin vakuuttaa että kokemukseni perusteella en ole todellakaan rasisti.
Rasismi on tietämättömyyttä ja vieraiden asioiden pelkoa.
yhteydessä tyypille tuli potkut. Olisi siis varmaan voinut saada kenkää ihan ilman ohjelmaakin - mistä sitä tietää. Tai voi olla, että ohjelma niittasi erottamispäätöksen. SAmapa se minulle.
Kyllä niitä rasisteja näyttää olevan muissakin firmoissa, ihan menestyvissä pörssiyrityksissä ja niiden esimiestasoisina työntekijöinä. Hyvä koulutus ja asema eivät suojaa ennakkoluuloilta.
Hyvä koulutus ja asema eivät suojaa ennakkoluuloilta.
ole vaan sitä voisi kutsua vaikka "kotiin päin vetämiseksi". Tuskin suomalaiset ovat ainoita jotka haluavat työllistää maamiehiänsä.
ohjelman tullessa kun oli se varastamiskysymys, että mitenhän se tulkitaan. Jos sanot, että et ole varastanut, mutta olet kuitenkin vienyt töistäsi kynän, muistilehtiön, viivottimen tms. niin katsotaanko se koneen mukaan varastamiseksi? Itse esim. vastaavassa tilanteessa alkaisin miettimään, että joo veinhän minä sen kynän silloin... jolloin kone varmaan ajattelisi sen niin, että olen varastanut.
vai katsooko se kone asian niin, että sun on täytynyt viedä töistä tietokone, kavaltaa rahaa tms.?
ja ettekä kuulkaa uskokaa millaisia rasisteja täältä löytyy!
Tällä palstallakin porukka kyselee mihin kannattaa muuttaa ettei vain ole yhtään somalia... ja sieltähän ne sitten lopulta löytyvät maksamassa maksukykyihinsä nähden hillitöntä lainaa. =DD
enemmän, suurin osa siis, kouluttamattomista ja muutenkin vähäosaisten joukosta.
Yleensä parempi väki ei joudu maahanmuuttajien kanssa useasti silmäkkäin, eikä ainakaan samaan rappuun.
Joka tapauksessa kaikilla on varmaan stereotyyppisiä käsityksiä muista ihmisistä. On käsityksiä eri ammattialojen ihmisistä, tietyistä harrastuksista (millainen ihminen on, jos harrastaa vaikka golfia), jopa jostain ulkonäön piirteistä, muustakin kuin "väristä". Aika harva ihminen pystyy oikeasti suhtautumaan toisiin ihmisiin avoimesti ja "puhtaalta pöydältä". Hetihän meissä alkaa herätä mielikuvia ihmisestä, kun kuulemme hänestä asioita tai näemme hänet itse. Ei kukaan pysty kohtaamaan toista neutraalisti - vai pystyykö? No eri asia on, miten itse tunnistaa näitä omia ajattelukuvioitaan ja miten se vaikuttaa kanssakäymiseen toisen ihmisen kanssa - saati sitten siihen, kenet rekrytoi ja millä perustein.
ohjelman näyttämisen jälkeen?