Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitteko, että jos puolisosi kutsuttaisiin häihin, mutta sinua ei? ov

Vierailija
09.05.2008 |

Kyse on siis esim. puolison harrastus tutun/kaverin häistä ja et ole koskaan tavannut kyseistä henkilöä.

Minä ja mies ollaan menossa naimisiin heinäkuun lopulla ja mietitään yhtä häävierasta. Kutsutaan koko meidän harrastuspoppoo ja heidän puolisonsa + lapset, jos ne tunnetaan. Ainoastaan yksi tyyppi on sellainen, jonka puolisia ei tunneta, kyseinen mies on aloittanut viime syksynä, joten senkään puolesta ei olle tutustuttu niin hyvin kuin muiden kanssa.

Loukkaantuisitteko, jos ette saisi kutsua, vaikka miehenne saisikin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.minäkin loukkaantuisin.

Vierailija
2/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos minulle selviäisi, että olen ainoa vaimo jota ei kutsuttu... kyllä se taitaisi pahalta tuntua, vaikka ymmärtäisinkin tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollen niitä tunne, mutta vois toi mies vähän loukkaantua kun selviäis että kaikki muut harrastuskaverit on kutsuttu lapsineen mutta hänet yksin sinkkuna.

Jos koko porukka kutsuttaisiin ilman puolisoita niin sitten ok, mutta ei niin että vain yksi kutsutaan ilman puolisoa ja muut puolisoineen.

Vierailija
4/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi edes miestäni semmoisiin häihin. Tökeröä. Tai sitten menisin kutsumatta ja olettaisin, että saan tulla.

Vierailija
5/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsumatta puolisoa.

Vierailija
6/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mut olisi kutsuttu ja mun miestä ei, niin loukkaantuisin myös. Mutta luulen, että mun miehelle siinä ei olisi mitään kummallista. Hän kun ei mieti näin monimutkaisia sosiaalisia asioita. Miehillä on putkiaivot. :)

Vierailija
7/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakiintuneet pariskunnat pitää kutsua häihin/lakkiaisiin tms juhliin yhdessä, tai ei kumpaakaan.

on sitten avo- tai aviopuoliso, niin silti.

sama koskee kummiksi pyytämistä. jos pariskunta asuu yhdessä, tai etenkin jos ovat naimisissa, kummiksi lapselle pyydetään tällöin molemmat tai ei kumpaakaan.

Vierailija
8/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän on tullut juhliin yksin.

Vierailija
9/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheen ollaan kyllä tutustuttu hyvinkin, mutta tuota naista ei vois vähempää kiinnostaa miehen harrastus. Muiden puolisot tulee esim. pikkujouluihin sun muihin pippaloihin + käy katsomassa esityksiä jne., mutta tuota naista ei ole näkynyt niissä. Eli tuskinpa tuota kiinnostaisi tulla meidän häihinkään, missä hän ei tunne ketään muuta kuin ukkonsa.

Vierailija
10/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta ymmärrän kustannukset ym. Yrittäisin säästää jossain muussa kohtaa kuin ruokailussa. Kaikki ei kutsutuista kuitenkaan pääse, joten tässä voisi olla tilaisuus kutsua tuntematon avec, tulevaisuudessa hänestä voi tulla hyvä ystävä, kuka tietää...

jaa'a, teette niin tai näin, onnea tuleviin häihinne!

Vierailija
11/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsuisin kyllä puolisonkin, sehän on sitten sen päätettävissä haluaako tulla tuntemattomien häihin vai ei.

Kuitenkin minusta tapoihin kuuluu kutsua puoliso jos sellainen on.

Vierailija
12/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee niin ei siitäkään suurta vahinkoa, pääsettepähän tyydyttämään uteliaisuutenne että minkälainen tyyppi se on.

Ei hänen poissaolonsa harrastusjutuista ole välttämättä kiinnostuksesta kiinni, ehkä töistä tai terveydestä tai lastenhoidosta tms.

Sillä miehellä on tylsää, jos kaikki hänen tuttunsa siellä kaitsevat lapsiaan ja hän ihmettelee ettei hänen perhettään kutsuttu.

Vierailija
13/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on iso suku ja ystäväpiiri, joten kutsuttuja riittää. Tällä hetkellä kutsuttuja on 150 aikuista ja 50 0-12 vuotiasta lasta (tuossa luvussa on myös meidän omat 2 lasta).

Vierailija
14/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tosiaan vaikka jotain miehen judokavereita, joita en ikinä nähnyt, en jaksaisi siitä suuttua.

Vierailija
15/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman puolisoita tai vaan parin lähimmän puolisot.

Kyse on siis esim. puolison harrastus tutun/kaverin häistä ja et ole koskaan tavannut kyseistä henkilöä.

Minä ja mies ollaan menossa naimisiin heinäkuun lopulla ja mietitään yhtä häävierasta. Kutsutaan koko meidän harrastuspoppoo ja heidän puolisonsa + lapset, jos ne tunnetaan. Ainoastaan yksi tyyppi on sellainen, jonka puolisia ei tunneta, kyseinen mies on aloittanut viime syksynä, joten senkään puolesta ei olle tutustuttu niin hyvin kuin muiden kanssa.

Loukkaantuisitteko, jos ette saisi kutsua, vaikka miehenne saisikin?

Vierailija
16/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänen poissaolonsa harrastusjutuista ole välttämättä kiinnostuksesta kiinni, ehkä töistä tai terveydestä tai lastenhoidosta tms.

Lapsia heillä on pari, ikähaarukalla 5-6v-14v.

Vierailija
17/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kutsuja tietäisi perheelliseksi. Mitä muuten tekisit itse jos olisit samassa tilanteessa? Varsinkaan kun ei ole rahasta kyse? Näytetähän p*^rkl, että juhlia osatahan meilläkin

Vierailija
18/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta loukkaavaa on myös se, että kutsu häihin osoitetaan avomiehelleni + avecille, olemmehan asuneet yhdessä jo vuosikausia ja kaikki sukulaiset tietää sen, kun on oltu samoissa juhlissakin ja tavattukin. Oikeasti kuuluisi ottaa avopuolison nimi selville eikä laittaa kirjekuoreen epämääräistä "avecia", jollaisenhan voi ottaa lennosta periaatteessa kenet vain häihin seuraksi....

Vierailija
19/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimiä kutsuihin, on tasapäistämistä parhaimmillaan.

Ja yhteislauluksi PMMP:n "mä tapan sut"

Vierailija
20/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieheni tuntisi sulhasen ja/tai morsiamen just esim. harrastuksen kautta. Enkä loukkaantunut siitäkään, kun miestäni pyydettiin hänen entisen lukiokaverinsa esikoisen kummiksi; minä ja mies oltiin oltu tuolloin yhdessä jo viitisen vuotta ja meillä oli jo omakin lapsi. Mutta en tuntenut silloin kyseistä paria tarpeeksi hyvin.

Mutta taidetaan sitten kutsua tuo vaimokin, tulkoot jos haluaa tai olkoon tulematta.