Mille alalle vaihtaisit jos nyt saisit valita ammatin uudelleen..
Kommentit (34)
Tosin en kiireiseen paikkaan, jossa potilaitten kanssa ei ehdi kunnolla olla ja työmoraali on huono yms. Jos muunlaisia paikkoja onkaan... Ehkä jotain yksityisiä? Elämän myötä varsinkin vanhukset ja alzheimerpotilaat ovat tulleet tutuiksi ja lähelle sydäntä. Olen kärsivällinen ja välittävä ihminen, ja kokemustakin on pahasti dementoituneen hoidosta. Nuorempana en olisi voinut kuvitellakaan hoitoalaa, mutta nyt mietityttää...
Tosin en kiireiseen paikkaan, jossa potilaitten kanssa ei ehdi kunnolla olla ja työmoraali on huono yms. Jos muunlaisia paikkoja onkaan... Ehkä jotain yksityisiä? Elämän myötä varsinkin vanhukset ja alzheimerpotilaat ovat tulleet tutuiksi ja lähelle sydäntä. Olen kärsivällinen ja välittävä ihminen, ja kokemustakin on pahasti dementoituneen hoidosta. Nuorempana en olisi voinut kuvitellakaan hoitoalaa, mutta nyt mietityttää...
Mutta totuus saa haluamaan pois.
oikeasti älyllisiä yms mahkuja päästä noihin haluamiinne ammatteihin? Vai heitittekö ihan unelman vain kehiin? Itse ehkä pyrkisin lukemaan vaikka kauppatieteitä. Saisi jonkun yleispätevän tutkinnon siten. Nyt Huk ja Merkonomi :-(
oikeasti älyllisiä yms mahkuja päästä noihin haluamiinne ammatteihin? Vai heitittekö ihan unelman vain kehiin? Itse ehkä pyrkisin lukemaan vaikka kauppatieteitä. Saisi jonkun yleispätevän tutkinnon siten. Nyt Huk ja Merkonomi :-(
it-alalle vaihtava, ja ihan oikeasti jo opiskelen uutta alaa. Eli älylliset resurssit riittää kyllä, perhe-elämän ja opiskelun sovittamisessa välillä hankaluuksia mutta se varmaan siksi, että opiskelen hoitovapaalla eli lapset kotona vielä.
korkeakoulututkinto kyllä on, mutta ihan toiselta alalta.
Olen vain utelias tietämään, miten lääkiksessä omaksutaan lääkärimäinen ajattelutapa - vai onko se ihan sisäsyntyistä?
5.
Että hoitoalalta halutaan pois.. =) Omia lapsiani en sille tielle neuvo, mille itse lähdin.. Mä vaan mietin, oisko musta mihinkään toimistohommiin..