Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle vaihtaisit jos nyt saisit valita ammatin uudelleen..

Vierailija
16.09.2009 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pitäisi olla ala, jolla olisi varma työpaikka vai onko sellaista edes? Nyt olen nimittäin työttömänä.

Vierailija
2/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusteni perusteella esim. sairaalassa, jossa läheinen vietti viimeiset aikansa, ei suurin osa henkilökunnasta ollut varsinaisesti välinpitämätöntä tai ilkeää, mutta monilla ei tuntunut olevan aikaa ja kärsivällisyyskin sen myötä sitten ei riitä, kun sama setä pudottaa juotavansa kymmennennettä kertaa saman ruokailun aikana, kun ei ehtisi sitä taas nostelemaan ja siivoamaan, kun on tuhat muutakin mummoa siinä autettavana jne.

Oon miettinyt, että jos olisi jotakin vaikka vapaaehtoista mahdollisuutta olla auttajana...

12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriksi tai psykologiksi, jos siis voi mitä vain sanoa vailla realiteetin häivääkään. Lääkäriksi en konsaa pääsisi lukemaan, niin huono matikassa. Tai ehkä jos kävisin jotain preppauskursseja. Itse lääkiksestä en sitten varmaan pääsisi koskaan pois.

Vierailija
4/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostus herännyt omien lasten myötä. FM-tutkinto on humanistiselta alalta.

Mutta liian pitkä on tie ja vaikea päästä opiskelemaan jotta enää vaihtaisin. Sitä paitsi tilastotiede ei houkuta.

Vierailija
5/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palaan kirjastonhoitajaksi mammaloman jälkeen, enkä haluaisi vaihtaa alaa! :)

Vierailija
6/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin aineopinnot informaatiotutkimuksesta suoritettuna. Voisin hakea alalle myös :-)

Vierailija
7/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan opettaja tai joku ohjaaja olisi unelma-ammattini.

Vierailija
8/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa on ollut kiva olla kyllä töissä - pitäisiköhän palata takaisin...

Vierailija
9/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän alasta, mutta jos ois pakko vaihtaa, niin haluaisin lääkäriksi tai psykologiksi.

Uskoisin, että mulla olisi resursseja, sillä olenhan lukenut kumpaakin jo sivuaineena. Myös kielitieteilijä olisi kiva ammatti, mutta eipä taitaisi olla oikein töitä.

Vierailija
10/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. onnellinen alaa vaihtanut tutkija (joka kaipaa opettajan työstä vain niitä kuuluisia kesälomia)

Vierailija
11/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse en kyllä kaipaile takaisin.

Olen ajatellut, että ehkäpä joskus sitten lähempänä eläkepäiviä voisi kirjastossa kökötellä :)

Minulla kirjastosta olisi sellainen ihannekuva vanhoista pölyisistä kellareista, joissa tutkisi maagisia opuksia ja ratkoisi ihmisten ongelmia kirjojen avulla :D totuus toinen.

Vierailija
12/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(houkuttimena lapset, lomat ja vapaus) tai ehkä sittenkin kauppakorkeakoulu tai juridiikka (dollarinkuvat silmissä).

Lääketiede on tosi kiinnostavaa ja lääkärin psyyke tosiaan opiskeluaikana opitaan, mutta työ on raskasta, vastuullista, sitovaa, kuluttavaa ja aikaavievää sekä suhteettoman huonosti palkattua.

Vierailija
13/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkanlaskija. Uskoisin selviäväni opinnoista, mutta sisään en pääsisi. Tilastotiede (pääsykoe siis) menee yli hilseen.

Vierailija
14/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kirjastosta olisi sellainen ihannekuva vanhoista pölyisistä kellareista, joissa tutkisi maagisia opuksia ja ratkoisi ihmisten ongelmia kirjojen avulla :D totuus toinen.

Olen itse ollut töissä museon arkistoissa, ja se oli minunlaiselleni historiasta kiinnostuneelle introvertille aika ihanteista työtä. Tahtoisin uudestaan. Itselläni se ei kuitenkaan vaatisi alanvaihtoa, korkeintaan arkistoalan tai museoalan lisäkoulutusta ehkä.

Vierailija
15/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjastoja on niin monenlaisia, mutta suurin osa (paitsi ehkä pääkaupunkiseudun kirjastot) sopii rauhallisista työoloista nauttivalle...tehtäviä kirjastossa on toki myös moneen lähtöön. ja palkka ei ole tosiaan hyvä. mutta itselleni raha ei ole tärkein kriteeri työssä.

Vierailija
16/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmieni ammatti oli aina pienestä pitäen intiaani tai sirkuksen tiikeritaljainen voimamies.

Vierailija
17/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

it-alalle.

Vierailija
18/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt It-alalla

Vierailija
19/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tietää, millainen on lääkärin ajatusmaailma (johon en ole itse koskaan päässyt sisälle)

Vierailija
20/34 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kirjakauppan vastaavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän