Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et voisi saada puolisosi kanssa biologisia lapsia, jättäisitkö hänet?

Vierailija
16.09.2009 |

Tai jos ette voisi saada normaalisti lasta vaan siinä tarvittaisiin apua, niin etsisitkö uuden, jonka kanssa onnistuisi normaalisti? Tai jos puoliso ei vaan halua lapsia nyt tai koskaan, jäisitkö suhteeseen, joka siis muuten olisi hyvä? Olisiko se sinusta oikein tai mitä yleensä ajattelet tästä?

Minä en jättäisi miestä, vaikka emme saisi biologisia lapsia tai jos tarvittaisiin apua. En todennäköisesti myöskään silloin, jos kyse on siitä, ettei mies halua lapsia. Tätä olen muutamia kertoja vierestä seurannut, kun parit joilla menee muuten todella hienosti (eikä näytä vaan ulospäin siltä) niin eroavat kun toinen ei halua lapsia tai eivät voisi saada normaalisti tai ollenkaan lapsia. Mutta tiedän myös parin, joka jatkoi lapsettomuudesta huolimatta ja nyt ovat todella onnellisia päästyään yli siitä tuskasta, etteivät lapsia saa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole yhdessä vain siksi, että lisääntyisimme. Saattaisimme adoptoida tai elää lapsettomina, en tiedä.

Vierailija
2/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos emme olisi voineet saada biologisia lapsia, hänen kanssaanhan minä olen mennyt naimisiin. Sen sijaan jos mieheni ei olisi halunnut lapsia ollenkaan (olivat ne sitten biologisia, lahjoitetuilla sukusoluilla saatuja tai adoptoituja), en olisi edes mennyt mieheni kanssa naimisiin. Olen kuitenkin aina halunnut lapsia, enkä olisi halunnut elää lapsetonta elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo mieheni lapsi, kyllä hän riittää.

Vierailija
4/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin erosta kaivertaa sisintäni. Tarvitsen häntä liikaa ja olen laskenut onnellisuuteni hänen varaansa tällä hetkellä siten, että olen valmis luopumaan vaikak mistä, saadakseni olla hänen ainoansa ja hän minun.

Vierailija
5/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin suunniteltu että jos ei saada biologisia lapsia niin adoptoidaan (Intiasta). Nyt huvittaa kun tuo maakin oli muka päätetty...no, ei tarvinut adoptoida mistään kun saatiin kumminkin niitä biologisia jälkeläisiä.

Vierailija
6/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olin ennen lapsia 11 vuotta sitten, niin todennäköisesti en olisi jättänyt miestä sen takia. Meillä oli jo silloin hyvä suhde ja kivaa yhdessä, emme kumpikaan ole erityisen lapsirakkaita ja varmaan koirat olisi riittäneet meille jos lapsia ei olisi tullut. Epäilen jopa, etten olisi edes mennyt hoitoihin jos lasta ei olisi kuulunut. Toki sitten olisimme ihan erilaisia ihmisiä kuin nyt olemme, lapset kasvattaa vanhempia varmaan vähintään yhtä paljon kuin vanhemmat lapsia...

Vierailija
7/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin toteuttaisin lapsenkaipuuta hoivaamalla sukulaisten lapsia. Jos mies ei haluaisi lapsia, se olisi varmaan aika iso kriisi. Sellaisista asioista pitäisi puhua ennen avioliittoa vakavasti ja rehellisesti. Kokisin tulleeni petetyksi, mutta pääsisi siitä varmaan yli. Elämässä on muitakin hienoja asioita kuin lapset, ja lapsettomuus mahdollistaa uralla etenemisen paremmin, samoin parisuhteeseen ja harrastuksiin keskittymisen.

Vierailija
8/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska harva meistä on parisuhteessa vain saadakseen lapsia. Toisen ihmisen välineellistäminen pelkästään isäksi tai äidiksi ei oikein kuulu parisuhteeseen.

Mutta jos puolisoilla on hyvin erilaiset toiveet lasten saamisen tai määrän suhteen, on kyllä oikeasti kyseenalaista, sopivatko he muutenkaan kovin hyvin yhteen. Yleensä toiveet lasten ja perheen suhteen eivät ole irrallaan ihmisen muusta arvomaailmasta. Se voi olla syy erota.

Vierailija
9/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisestä miehestäni ja kolmesta lapsestamme. Naimisiinkin mentiin viisastuneina vasta ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
10/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella käyttäytyisin sellaisessa tilanteessa. Hyvähän sitä on olla ymmärtäväinen ja ikuista rakkautta vannoa teoriassa. Käytännössä tilanne voi olla toinen. Oman lapsen saaminen on kuitenkin monelle niin pakottava vietti.

Vierailija
11/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun elämän ykkösjuttu on biologiset lapset.. mieluummin kokonaan ilman parisuhdetta kuin että jäisin ilman biologista lasta.

Vierailija
12/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillä ei puolestaan ole väliä ovatko lapset biologisia vai ei.

Vierailija
13/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole ko. tilanteessa koskaan ollut.

Jo seurustelun alussa sanoin miehelle että minulle on ihan sama onko lapsi adoptoitu vai biologinen. Miehelle adoptio on aina ollut ehdoton ei. Lapsettomuushoitojen jälkeen saimme vuosien odottelun jälkeen lapsen. Vika oli siis minussa, tosin vain häiriö munasolun irtoamisessa. Hoitojen lopussa olin jo päättänyt että jos pian ei tule tulosta, saa olla. En nähnyt elämää ilman lapsia mitenkään katastrofina.

Eli melko varmasti en jättäisi.

Vierailija
14/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minänä en - vanhempana minänä ehdottomasti olisin.

Vierailija
15/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alunperin aloin olla mieheni kanssa, koska halusin olla hänen kanssaan, enkä sen takia että saisin lapsia

Vierailija
16/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tietenkään jättäisi häntä! Me olemme yhdessä siksi, koska rakastamme toisiamme ja haluamme jakaa elämämme ylä- ja alamäkineen, sellaisina kun se eteen tulee! En minä hänen kanssansa ole lisääntyäkseni.

Tiesimme tilanteen jo ennen kuin menimme naimisiin, ja missään vaiheessa ei ole edes käynyt mielessä, ettenkö silti tahtoisi jakaa elämääni hänen kanssaan.

Vierailija
17/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi jättää.

Minä halusin adoptiolapsia ja jos en olisi saanut niitä nykyisen mieheni kanssa, olisi pitänyt miettiä kyllä vakaasti, mitä tehdä.

Vierailija
18/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuorena ja naivina taisin jopa uskoa rakkauteen.

Vierailija
19/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hassu kysymys - eihän se välttämättä vaihtamallakaan paranisi. On tarpeeksi kova kohtalo tietää, ettei pysty siittämään lapsia - tukeahan siinä täytyy, eikä kaataa suolaa haavoihin. Tosin, jos olisin niin epäempaattinen, niin mieheni ei kyllä oliskaan ansainnut minua...

Vierailija
20/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomanakin, jos puolisoni ei olisi halunnut lapsia. Etenkään biologinen vanhemmuus ei ole minulle "se juttu." Meillä on neljä lasta, joista kolme biologisia lapsiani, yksi "lainalapsi" ja vaikka tämä lainalapsi tuli elämääni vasta kouluikäisenä ja muutti meille vasta 11-vuotiaana niin siitä huolimatta voin rehellisesti sanoa rakastavani häntä yhtä paljon kuin biologisia lapsiani.

Jos toinen meistä olisi ollut hedelmätön, olisimme todennäköisesti päätyneet yrittämään lasta luovutetuilla sukusoluilla tai sitten suoraan adoptoimalla.