Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksuasiaa: miks kaikki ei tajua

Vierailija
15.09.2009 |

että juoksu on oikeasti aivan hemmetin hieno laji? Tulin just kympin lenkiltä raittiista ulkoilmasta, ihailin matkalla kaunista auringonlaskua ja kuuntelin ipodista hyvää musiikkia. Nyt olo on suorastaan autuas. Mistään muusta liikuntalajista ei oikeasti saa tällaisia pöllyjä! Ja monia olen kokeillut.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juoksu on oikeasti aivan hemmetin hieno laji? Tulin just kympin lenkiltä raittiista ulkoilmasta, ihailin matkalla kaunista auringonlaskua ja kuuntelin ipodista hyvää musiikkia. Nyt olo on suorastaan autuas. Mistään muusta liikuntalajista ei oikeasti saa tällaisia pöllyjä! Ja monia olen kokeillut.

kuntosalitreenit vapailla painoilla on se oikea liikuntalaji; mikään ei ole sen mahtavampaa eikä muokkaa kroppaa niin hyvin.

Vierailija
2/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pitää olla kunnon hikitreeni lattaritansseja, syvät vatsalihakset saa siinä kunnon treenin, ja olo on mielettömän hieno!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei ole mukavampaa kuin lojua sohvalla ja nautiskella valkosuklaalla kuorrutettuja marsipaanikonvehteja!

Vierailija
4/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratonia myöten olen kokeillut (ml. vuoden treeniphjelma ennen sitä) mutta kun ei niin ei. Saan itseni pakotettua lenkille, mutta en saa itseäni enää juoksemaan sitä loppuun ts. olemaan oikaisematta tai vaihtamatta kävelyksi.

Vierailija
5/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen ei oo koskaan ollu mun juttu. En hallitse hyvää juoksutekniikkaa.

Vierailija
6/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viime viikkoina aloitin myös juoksemisen ja - joo - on se kyllä oikeastaan aikaa mahtavaa :)

Vierailija
7/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahka luonnonvedet tuosta kylmenee, niin helpolla pääsee: puoli minuuttiä talvikylmässä joessa, niin kiksit riittävät iltaan saakka.

Vierailija
8/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä,että kaikki eivät tajua juoksun autuutta ja ihanuutta. Siihen pisteeseen, että pystyy todella nauttimaan juoksusta, vaaditaan jo jonkin verran juoksukilometrejä. Harva hemmo ensimmäisillä lenkeillä pääsee tuohon kiksi-tunnelmaan - ennemminkin veren maku suussa painalletaan. Mutta jos sisukkaasti jaksaa vetää tennarit jalkaan ilta toisensa jälkee, niin luvassa on kyllä nautittavia lenkkejä.

Mutta samaa mieltä olen kanssasi siitä, että juoksu on upea laji ja siitä todella saa kiksejä!! Miksi muuten tuonne lenkkipoluille painaltaisin aina, kun liikenee vähänkään aikaa?!

Vierailija
9/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratonia myöten olen kokeillut (ml. vuoden treeniphjelma ennen sitä) mutta kun ei niin ei. Saan itseni pakotettua lenkille, mutta en saa itseäni enää juoksemaan sitä loppuun ts. olemaan oikaisematta tai vaihtamatta kävelyksi.

Oot siis juossut maratonin, muttet saa juoksusta pöllyjä? Täytyy kyllä nostaa hattua itsekurillesi. Runner's high on ainoa syy, miksi mä lenkkipolulle lähden.

Vierailija
10/16 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan kaikki lupasi että viimeistään maalissa sitten se autuus koittaa, mutta mä vaan itkin... Noh, kyllä se sitten illemmalla jo hymyilyttikin, että tulipahan tehtyä. ;) Mutta mun aivojen välittäjäaineet ei tosiaan tunnu ymmärtävän lajin päälle. Sitä vastoin palloilulajit yms uppoaa ihan eri lailla, kun niissä on muuta ajatelyavaa kuin kipu, ja jälkikäteen tuntuu paljon paremmalle.

Vierailija
11/16 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaista tangoa, saa kivan hien pintaan ja musiikin kuuntelun nautinnon samalla.

Vierailija
12/16 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juoksu on aika ykspuolinen laji. Tunnen paljon ihmisiä, joilla on ikäviä rasitusvammoja (vakaviakin, murtumia yms) kun pelkästään juoksevat. Lihastasapaino kärsii ja vammat lisääntyy ja juostaan paikat kipeinä ja välillä kuljetaan kainalosauvoilla ja taas jatketaan.

Itse vannon monipuolisen liikunnan puolesta. Näin pystyy liikkumaan vanhaksi asti. Tiedän monia, jotka ovat juosseet jalkansa alta ja liikunnat on loppuneet siihen.

Juoksu on yksi hyvä liikuntamuoto muiden joukossa, mutta ainoana muotona...ei tosiaankaan.

Vierailija
13/16 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen ei oo koskaan ollu mun juttu. En hallitse hyvää juoksutekniikkaa.

Suurin osa juoksee töpöttävin askelin, istuvassa asennossa. Juoksutekniikasta ei ole tietoakaan.

Vierailija
14/16 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikin juosta melko lyhyin askelin. Jalat vartalon alla. Ei tietty istuma-asennossa vaan lantio edessä. Onko totta?

Vierailija
15/16 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin taas juoksulenkillä klo 5.00, mielettömän hyvä fiilis siitä tulee:) Harrastan myös paria erilaista joogalajia, taekwondoa ja ja teen pitkiä kävelylenkkejä. Pelkästään yhden lajin harrastaminen ei sovi kropalleni, pakko olla useita toisiaan tasapainottavia lajeja, muuten menee paikat tukkoon ja rikki.

Canicrossin aloittamista olen harkinnut...

Vierailija
16/16 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että pitäisikin juosta melko lyhyin askelin. Jalat vartalon alla. Ei tietty istuma-asennossa vaan lantio edessä. Onko totta?

Nimenomaan. Yleisempi juoksuvirhe on se, että harppoo liiaan pitkiä askeleita joissa kantapää osuu maahan vartalon edessä. Tällöinhän ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna askel töksähtää eikä rullaa kevyesti. Rullaavassa askelluksessa kehon painopiste ja askelkontakti tulisi osua lantion alle. ja lantio pidetään suorassa, ei takana. Toinen yleinen virhe on katseen suuntaaminen liian lähelle, katse pitäisi kohdistaa horisonttiin. Ja kolmas juttu on käsien heiluttaminen miten sattuu. 90 asteen kulmassa oleva kyynernivel ja reipas edes-takaisin liike tuo mukavasti rytmiä ja lisää vauhtia juoksuun ja on etenkin ylämäessä oiva apu.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi