kamala tilanne:(
Koitan lyhyesti. Tossa kesän aikana kirjoitinkin tänne ja kyselin kokemuksia/neuvoja...
Eli tilanne tämä: Ostettiin kesän alussa kerrostalosta aivan ihana asunto. Kun oltiin muutettu, saatiin heti kuulla että meidän lähin naapuri harrastaa hyvin kosteita juhlia ja on muutenkin häiriköinyt jo kaksi vuotta naapureita, hänellä oli jo 3 kirjallista varoitusta ja meille sanottiin että yksi vielä niin tulee häätö. No, näin sitten kävi, tuli poliisit keskeyttämään juhlinnat, taloyhtiö päätti pakkokeinoista ja asukas pisti asunnon myyntiin... huokaistiin, että vihdoin saadaan rauha, ja voidaan kotiutua niin ihanaan kotiimme... tähän asti oli ollut tunne, että ei "uskalla" edes kotiutua, koska oli koko ajan epämiellyttävä tunne, että koska jumputus ja häiriköiminen taas alkaa... Asunto meni kaupaksi, ja minulla kirjaimellisesti petti jalat alta, kun näin millainen pariskunta asunnon osti. Mies on aivan pikimusta ja nainen suomalainen, ikää heillä ehkä hiukan alle kolmekymmentä... myönnän että olen aika rasistinen, en saata kuvitella mitä on asua noinkin eri kulttuurista tulleen ihmisen naapurina... mietin jo että laitan tämän oman ihanan kodin myyntiin... pää on tyhjä, vatsa sekaisin ja itkettää, harmittaa, VITUTTAA. Kysyisin teiltä että asuuko kenelläkään naapurina mustaihoisia? Miten sujuu? Isännöitsijä kyllä lupasi jo tämän edellisen häädön aikaan, että taloyhtiö tästä ennakkotapauksesta viisastuneena menettelee tästä lähtien 2 varoitusta ja häätö...
Kommentit (26)
minäki olen aika ennakkoluuloinen, mutten sentään NOIN
Katso nyt ensin- ja muista herranjestas edes yrittää käyttäytyä, sentään naapuri...
onko naapurissasi muuta vikaa kun ihonväri!
Siitä väristä kun ei kuulu ääntä...
Voi sua raukkaa, musta naapuri... Huoh.
Katso nyt ensin MILLAISIA ne naapurit on, ihonväri kun ei todellakaan kerro siitä yhtikäs mitään!
Sitäpaitsi, eikös se pariskunnan toinen osapuoli ole sulle tutusta kulttuurista joten tuskin siellä naapurissa ihan täysin afrikkameiningillä eletään.
ole tosissasi? Kyllä sulla on hirveet ongelmat, jos naapurissa sattuu asumaan tummaihoinen mies :o Kyseinen mieshän voi olla hyvin koulutettu, hyvät elämäntavat omaava ihminen, joka käy normaalissa työssä. Ei voi ymmärtää tällaista..anna toisten elää rauhassa.
eli mun päässä on se vika? No, se on toisaalta kiva kuulla:) että elo voi onnistua hyvinkin, minä kun olen kuullut vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia heidän elämäntyylistään...
Ja kyllä, muistan käyttäytyä. Kunpa hekin muistaisivat.
ap
voiko joku ihan tosissaan aatella noin? että oikeen itkettää kun erivärinen ihminen muutti naapuriin. mee hoitoon. ihan tosi.
Sellaiseen paikkaan jonne ei vahingossakaan eksy naapureita, suosittelen jotain Ilomantsia! Tekisit samalla tuolle uudelle naapurillesikin palveluksen!
Ja ihan vaan tiedoksi, ei se ihonväri tartu!
eli mun päässä on se vika? No, se on toisaalta kiva kuulla:) että elo voi onnistua hyvinkin, minä kun olen kuullut vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia heidän elämäntyylistään...
Ja kyllä, muistan käyttäytyä. Kunpa hekin muistaisivat.
ap
Mutta eihän uudet naapurisi mitään häiriötä ole aiheuttaneet?? Nyt käyt ylikierroksille.. Hyvää rasistiterapiaa sinulle.. =)
kaltaisia ihmisiä on. En edes halua uskoa!
enemmän sen sinun uuden naapurisi puolesta, ikävä heille, että ostivat asuntonsa talosta, jossa naapurina on rasisti :(
siis miten herrajumala se ihonväri siihen vaikuttaa millanen se o ihminen on naapurina? säteileekö se iho jotenkin seinien läpi?
sä olet sairas, ihan oikeesti. mieti nyt todellakin. aattele jos se mies onkin vaikka lapsena suomeen adoptoitu? ja täysin samaa kulttuuria kuin sinäkin (no toivottavasti ei ole, melkoinen kohtalo olisi ihmiselle se).
rajoittuuko tää kammo ihon väriin, vai onko myös kiharat hiukset ja tummat silmät sulle pelon aihe?
Menette kyllä todella helppoon:))
Oli aika hyvä provo!
ap.
ps: Ihanan suvaitsevaisia kyllä olette neekereitä kohtaan, koittakaa asua naapurina esim. kontulassa edes viikko.
kuinka paljon tässä maailmassa on mustaihoisia ihmisiä, kuinka monessa eri maassa ja eri kulttuureissa he elävät? Et kai tosissaan voi olettaa että kaikilla mustaihoisilla on joku yhtenäinen samanlainen elämäntyyli?
Ja mistä tiedät vaikka naapurisi olisi vauvana adoptoitu Suomeen ja näin ollen täysin suomalainen elämäntyyliään myöten?
ps: Ihanan suvaitsevaisia kyllä olette neekereitä kohtaan, koittakaa asua naapurina esim. kontulassa edes viikko.
eli mun päässä on se vika? No, se on toisaalta kiva kuulla:) että elo voi onnistua hyvinkin, minä kun olen kuullut vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia heidän elämäntyylistään... Ja kyllä, muistan käyttäytyä. Kunpa hekin muistaisivat. ap
Näiden nimenomaisten uusien naapurien vai mustien - afrikkalaisten, brasilialaisten vai amerikkalaisten? Desmond Tutu, Nelson Mandela ja Barack Obama? Tyra Banks?
Missä korvessa tai autiosaarella sinä olet kasvanut, ap? Oletko ikinä käynyt ulkomailla? Mutta ole vain ennakkoluuloinen ja pilaa elämäsi, oma valinta.
Nii joo se ihonväri sanookin sen millainen ihminen on. Niinkuin huomaa tuosta kirjoituksestasi että kyllä niitä tyhmiä ja ahdasmielisiä on meissä vaaleissakin. Kannattasi varmaankin vaikka tutustua tähän uuteen naapuriin eikä heti vetää typeriä johtopäätöksiä. Monet tummaihoiset mitä minä olen tavannut ovat olleet erittäin kohteliaita ja hyväkäytöksisiä.
olisi helvetillistä, jos kaikilla maailman ihmisillä (6 miljardia) olisi av-elämäntyyli. OKT "rauhallisella" alueella, ei naapureita silmänkantamattomiin, ettei vaan ole kukaan lapsi tai aikuinen tai koira häiriöksi tai seuraksi, loputon riita koti-/pk-hoidosta, vaanitaan toisten ostoksia marketissa, kerätään Muumi-mukeja ja ties mitä ale/H&M/Floora-koodeja, illat mies istuu telkkarin ääressä ja vaimo koneella, seksiä 6 x vuodessa. Ja kaikki tietty vitivalkoisia evankelisluterilaisia tapakristittyjä. Jipii.