Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos menen kirpparille myyjäksi,

Vierailija
15.09.2009 |

niin aion todellakin myydä tavaroita, en lahjoittaa niitä lähestulkoon ilmaiseksi. Hyväntekeväisyyttä harjoitan sitten muita reittejä.

Ihmetellä täytyi taas viikonloppuna kirppiksellä, kun ihmiset kuvittelivat saavansa hyväkuntoisia vaatteita ym. aivan naurettavilla hinnoilla.

Myyjän täytyy saada pöytävuokrakin maksettua ja kiva jos taskuunkin jotain sen jälkeen jää, joten 10 sentin tinkaajat voivat laskea kuinka monta tavaraa täytyy myydä jos kaiken antaa 10 sentillä..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytävuokra 25 e ja nyt puolentoista päivän myynti 35 e...ei jotenkii vaikuta hyvältä businekseltä.:(

Vierailija
2/5 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti on, että tavara kiertää, ei niinkään se rahamäärä. Kunhan nyt pöytävuokran ja bensojen jälkeen pääsisi omilleen.

En ymmärrä ihmisiä, jotka pyytävät käytetystä lähes uuden verran. Uudessa tuotteessa on arvolisävero (22%) mukana ja kauppiaan on maksettava työntekiöjöiden palkat+sosiaaliturvamaksut, liikkeen vuokrat, tavaran kuljetus ja mielellään vielä jotain voittoakin tehdä (ainakin +30% tukkuhintaan). Kirpputorimyyjän taas oletusarvoisesti ei, sehän on juuri siksi verotonta toimintaa.

Kun vielä tavara on käytettyä, niin totta kai sen tulisi olla reilusti halvempaa. Tällä periaatteella itse hinnoittelen.

Osa löytämisen iloa kirpparilla on juuri siinä, että saa halvalla jotain kivaa, jota joku toinen ei enää ole tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta halvimmillaan esim. lasten vaatteita myydään uutenakin ihan parilla eurolla.

Vierailija
4/5 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä tavara on käytettyä, niin totta kai sen tulisi olla reilusti halvempaa. Tällä periaatteella itse hinnoittelen.

mutta minusta euro, kaksi tai kolmekaan ei ole hyväkuntoisista laadukkaista vaatteista paljoa. Varsinkin jos niiden hankintahinta pyörii tuolla parissa kolmessa kympissä.

Tai ainakin itse olisin onneni kukkuloilla, jos löytäisin POP:n, Espritin, Me&I:n ym. vaatteita hyväkuntoisina parilla eurolla.

Kuten aloituksessa sanoin, jos haluan vain laittaa tavaran kiertoon, niin lahjoitan niitä kavereille ja hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
5/5 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta euro, kaksi tai kolmekaan ei ole hyväkuntoisista laadukkaista vaatteista paljoa. Varsinkin jos niiden hankintahinta pyörii tuolla parissa kolmessa kympissä.

Tai ainakin itse olisin onneni kukkuloilla, jos löytäisin POP:n, Espritin, Me&I:n ym. vaatteita hyväkuntoisina parilla eurolla.

Kuten aloituksessa sanoin, jos haluan vain laittaa tavaran kiertoon, niin lahjoitan niitä kavereille ja hyväntekeväisyyteen.

tosin meilläpä ei oo ollu varaa ostaa noita merkkejä kaupoista lapsille kun joskus ehkä yksittäisiä juttuja kovista aleista.. että olisin myös "onneni" kukkuloilla jos löytäisin hyväkuntosta lastenvaatetta esim. 3e kpl