silmälasit netistä, kokemuksia
Eli mietin silmälasien ostamista netistä. olen ostanut hyvin vähän mitään netin kautta ja tällaisen ostaminen hieman arveluttaa
Onko kukaan tilannut ja jos niin mistä? Tuntuu olevan aika monta palveluntarjoajaa, onko niiden välillä eroja? Miten toimitus sujui, entä jos otitte sovitettavaksi useammat lasit. Oliko käytännöllistä? Oletteko olleet tyytyväisiä? tilaisitteko toisenkin kerran samasta paikasta?
Kiitos, jos kerrotte kokemuksianne.
Kommentit (12)
selväähän se on, että parin kympin lasit eivät ole yhtä laadukkaat kuin kalliimmat. Miten tällaisissa toimii takuu?
Siskoni on optikko, ja sanoi, että moniin laseihin joita näistä halpisketjuista saa, ei ole olemassa varaosia. Sitten kun rillit hajoaa, niin ne hajoaa. on ostettava kokonaan uudet. Ei varmaan koske kaikkia, mutta kannattaa tiedustella näitäkin asioita. Ja onhan se varma että yhtä hyviä linssejäkään niistä ei saa. Halvalla ei monesti saa kannattavaa. varsinkaan tällaisissa asioissa joita tarvitsee kokoajan.
Siskosi on optikko ja hänen kuluukin moittia kilpailevaa liikettä, varsinkin sellaista joka myy halvalla. Näin lähes kaikki optikot ja kivijalka silmälasiliikkeet tekevät.
Omalehmä ojassa.
eikö täällä kellään oo kokemusta netistä tilatuista laseista?
sangat ja linssit yhteensä, ei muita kuluja.
Sain kotiin Favopticin sivuilta valitsemani kolmet sangat kokeiltavakseni.
20€ maksoi sangat, ei kylläkään ns. joustosangat, vaan tavalliset mutta minulle ihan OK.
Otin - laseihin myös tummennuksen, ulos mennessä tummenee automaattisesti ja sisällle tullessa normaaliksi. Ei tarvitse erikseen aurinkolaseja.
Ostos onnistui, olen tyytyväinen ja sain halvalla. Suosittelen.
kiitos lisää vielä mahtuu kokemuksia..
Vaikka silmälasiresepti oli ihan uusi, ja sillä on jo yhdet lasit ostettu, en jotenkaan ollut tyytyväinen favopticin laseihin. Sangat ovat aivan ihanat ja hyvännäköiset, mutta en näe laseilla yhtä hyvin kuin vanhoilla laseillani. Tulee aivan jumalaton päänsärky aina kun pidän niitä. Oliskohan hionti epäonnistunut....
Olen ottanut yhteyttä sinne ja odottelen nyt vastausta...
Vaikka silmälasiresepti oli ihan uusi, ja sillä on jo yhdet lasit ostettu, en jotenkaan ollut tyytyväinen favopticin laseihin. Sangat ovat aivan ihanat ja hyvännäköiset, mutta en näe laseilla yhtä hyvin kuin vanhoilla laseillani. Tulee aivan jumalaton päänsärky aina kun pidän niitä. Oliskohan hionti epäonnistunut.... Olen ottanut yhteyttä sinne ja odottelen nyt vastausta...
Oma ostokseni tapahtui pari vuotta sitten ja niissä pokissahan on se sinettinaru nenän päällä roikkumassa (ja jos siis halusi tietää miltä lasit todella tuntuvat, piti tuo sinetti poistaa -ei oikein olisi kehdannut kaupungilla kulkea ko. lappu nenällä...). Irrotin siis narun ja pidettyäni laseja tunnin pari kerrallaan, alkoi tuo kamala päänsärky, huimaus ja oksetus.
Laitoin lasit pikimmiten takaisin Favopticille selitysten kera (tuo sinettikin oli mukana mutta irrotettuna), mutta Favoptic ei tietenkään hyväksynyt palautustani, joten mun tappioksi meni tuo kauppa. Sieltä todettiin vaan kylmästi, että lasit ovat ne mitkä olin tilannut ja sillä selvä, lasit tulivat paketissa takaisin. Lasit ovat edelleen laatikossani virattomana; en todellakaan voi niitä pitää. Arvaat varmaan, etten voi suositella enkä itse enää koskaan tilaa laseja nettikaupoista!
Toivottavasti sinä saat kauppasi kunnialla päätökseen!
rillejä olen joutunut käyttämään 15 vuotta, joten joitakin kokemuksia tosiaan on... neljät viimeisimmät lasit ovat olleet kehyksettömiä ns. hengettömiä malleja, joista kolmet perinteisistä kotimaisista putiikeista ja viimeisimmät favopticilta. Kalliit, "kaupasta" ostetut ovat olleet kyllä hyviä kehyksiltään, mutta linssien laatu on ollut luvattoman heikko. Kaksista peräkkäisistä hilseili toisesta lissistä heijastuksenestokäsittely reilun vuoden käytön jälkeen. Takuu tietty just ummessa siinä vaiheessa. Favopticin lasit olleet jokapäiväisessä käytössä nyt kaksi vuotta, eikä mitään merkkejä kulumista. Käyttöolosuhteet ovat pysyneet täysin samoina. Eli mun kokemusteni mukaan kova hinta ei todellakaan näissä kaupoissa takaa minkään sortin laatua.
Favopticista tilasin kanssa lasit. Voghera Memo -merkkiset, tosi ohkaiset muovisangat. Osasin odottaa, että sangat olisivat kohta rikki. Mutta asiakaspalvelu yllätti! Vaikka takuu laseista on mennyt aikapäiviä sitten, saan vieläkin ilmaisia sankoja katkenneiden tilalle.
Voghera Memo -lasit eivät meinaa pysyä millään suorassa - tästä monet muutkin ovat valittaneet. Laseilla kuitenkin näkee aivan yhtä hyvin kuin optikolta ostetuista. Suosittelen hankkimaan Favopticilta lasit, mutta kannattaa miettiä mallia, ettei ota samanlaisia liian heppoisia laseja. Uskon, että muissa laseissa ei ole samanlaisia ongelmia vaikkapa suorassa pysymisen suhteen.
Nostan vanhaa ketjua: Jos ostaa silmälasit netistä, niin miten ne saa sitten taivutettua omaan päähän sopiviksi? Mulla ainakin on aina täytynyt taivuttaa korvan takaa tosi paljon.
Olen ollut tyytyväinen laseihini,jotka eivät edes olleet kalliit.Hankin ensimmäiset kaksiteho linssit ja niiden käytön opetteluun menikin sitten muutama kuukausi.Vanhoja pidin alkuun töissä ja aamuisin luin lehden kaksiteho laseilla kunnes eräänä aamuna unohdin vaihtaa lasit.Juuri katselin k.o. firman malleja tilatakseni uudet lasit.