Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko, että pystyisit opettamaan lapsesi kotona, koulun sijaan?

Vierailija
14.09.2009 |

Minkälaisessa tilanteessa voisit harkita tällaista vaihtoehtoa, jos voisit ollenkaan? Uskotko, että "osaisit"?

Entä miten luulet, että kotiopetus teidän perheessä sujuisi? (Jos osaat ollenkaan ajatella tai kommentoida tätä kohtaa).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näin tehnytkin. Mutta mielestäni lapsen on parempi olla tavallisessa koulussa. Samaa mieltä ovat lapsetkin.

Vierailija
2/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olen kokenut luokanopettaja, mutta sosiaalinen/sosiaalistava puoli jäisi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en näe syytä, miksi sellaista tekisin. Sitäpaitsi kyllä se sitten työstä kävisi, eli muuta työtä ei sitten voisi olla. Lisäksi pitäisi jotenkin huolehtia lasten sosiaalisista suhteista ym.

Lähinnä varmaan jos muuttaisimme jonnekin ulkomaille, niin yrittäisin opettaa lapselle suomalaisesta oppimäärästä sen, mitä sikäläisessä koulussa ei opetettaisi.

Vierailija
4/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pitäisi kyllä olla jossain kehitysmaassa puskan perällä, jossa ei olisi mitään eurooppalaista tasoa olevaa koulua. Ainakin aikaisemmin oli ulkomailla asuville opetuspaketteja, joiden avulla vanhemmat pystyi opettamaan lapsia. Saattoi valita vain jonkin aineen( suomenkielen, historian, maantiedon) tai koko paketin.

Vierailija
5/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tahdo lapsi oppia edes siellä koulussa. Syytä etsitään...

Vierailija
6/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi aivan pakko. Mutta muuten haluan kyllä että lapseni saavat käydä ihan tavallista koulua toisten lasten seurassa.

Vierailija
7/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja, mutta en tekisi niin lapsilleni.

Vierailija
8/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on hyvä olla kuitenkin ryhmässä. Ryhmä antaa paljon sellaista, mitä en voi aikuisena tarjota.

Vierailija
9/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen erityisopettaja. Mutta en haluaisi eikä taatusti lapsetkaan haluaisi.

Vierailija
10/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olisiko luokanopettajan koulutus välttämättä puuhassa kovasti hyödyksi - kotona opettelu ja oppiminen on varmasti aika erilaista kuin koulu, muutenkin kuin ympäristöltään. En minä itse osaa kaikkea täydellisesti (läheskään), en varmasti edes muista ulkoa peruskoulun oppimäärää (mikä sekin on tietenkin muuttunut omista kouluajoista). Osaan kuitenkin edelleen oppia ja hakea tietoa.

Minä voisin hyvinkin harkita kotona oppimista, jos se tuntuisi sopivalta vaihtoehdolta. Asiaan vaikuttaisivat itse lapsi, elämäntilanne, läheiset koulut yms. Voisin myös harkita asiaa, jos lapsi ei jostakin syystä lainkaan viihtyisi ja/tai menestyisi koulussa tai olisi pahasti kiusattu.

Luulen, että jos itse rupeaisin tähän leikkiin, koettaisin varmasti lähestyä oppimista erilailla, kuin koululuokassa. Kotona oppiminen voi olla vapaamuotoisempaa, vapaampaa ja juuri lapsen kykyjen mukaista. Pitäisi tietenkin perehtyä sitten asiaan oikein kunnolla. Elämän sosiaaliseen puoleen pitäisi kiinnittää erilailla huomiota jne. Toisen vanhemmista olisi oltava aina kotona. Eiköhän se olisi kuitenkin ihan mukavaa ja rikasta elämää.

Vierailija
11/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi kunnon kouluja, voisin harkita asiaa. En haluaisi lähettää lasta sisäoppilaitokseen tai Suomeen yksin opiskelemaan ainakaan pienenä. Uskon, että osaisin opettaa peruskoulun ja lukion oppimäärät joten kuten. Oma koulutus LL.

Vierailija
12/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oppimisvaikeuksia ja joudun jo nyt tekemään kovasti töitä lapsen kanssa.

Jos pitäisi opettaa kaikki niin huh huh. Hermot menisi ja en varmasti jaksaisi olla niin kannustava mitä nyt olen kun tehdään yhteistyötä koulun kanssa.

Lisäksi en pysty tarjoamaan sitä sosiaalista ympäristöä minkä koulu ja luokkakaverit antavat.

Vierailija
13/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei motivaatiota. Ehkä koulussa pitäisi olla pedofiiliopeja ja uskoon käännyttämistä, ennenkuin ottaisin lapset kotiopetukseen.

Vierailija
14/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kirjoituksiin asti (miehen pitäisi hoitaa ainoastaan matematiikka, johon hällä on koulutus).

Mutta pinna varmaan kärvähtelis, kun en ole niin kärsivällinen.

Ainoastaan jos lasta kiusattais koulussa, eikä mitkään keinot ja koulunvaihdot auttais, olisin valmis tuohon projektiin.

Vierailija
15/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ongelmia tulisi varmasti kurinalaisuudessa eli kuinka saatais joka paiva vaannettya vaikka kuinka monta tuntia sita opetusta, varmasti tulisi lepsuiltua ja lapsi kiukuttelisi eri tavalla omalle aidille kuin opettajalle. joten ei kiitos.

Vierailija
16/16 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä mä ainakin peruskoulusta tiedollisesti suoriutuisin. Lukiossa tulisi varmaan ahdistusta kielissä, tosin kyllähän niitä itsekin sitä vaan opiskelisi.

Ainoa tilanne jossa voisin kuvitella tällaiseen lähteväni olisi se, että asuttaisiin jossain ulkomailla niin, että järjellisiä kouluja ei olisi käytettävissä. Mä en kyllä keksi miksi muutettaisiin sellaiseen paikkaan, pitäisi olla muut kompensaatiot kyllä ihan helvetin hyviä.