Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö puoli vuotiaan mummolaan viikoksi

Vierailija
14.09.2009 |

jotta pääsisitte miehen kans ulkomaille?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme kolmen lapsen ja miehen kanssa kaukoidässä kaksi viikkoa lomalla, kun kuopus oli 6 kk ja sen jälkeenkin olemme lasten kanssa matkanneet.

Kenellekään en jättäisi puoli vuotiasta viikoksi, oli sitten rintamaidolla tai ei.

Vierailija
22/38 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiona syy, miksi olisi erossa noin kauan tuon ikäisestä olisi oma vakava sailaalahoitoa vaativa sairaus, kuten kooma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa...saiRaalahoitoa... oliko vielä muita kämmejä?

Vierailija
24/38 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kerran kuussa tuon yhden vuorokauden. Nyt tyttö 2,5v., mummilassa joka kolmas vkl yhden yön. En halua edelleenkään antaa esim. pariksi yöksi, vaikka kovin toivoo. Ovat todella läheisiä. Mutta, meillä tyttö hoitoon ap ja haetaan seuraavana ip. Mitä järkeä mennä pelkästään nukkumaan vieraisiin, kun eivät ehdi tehdä mitään kivaa yhdessä?

Vierailija
25/38 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotias on helppoa matkaseuraa, mukaan vaan.

Vierailija
26/38 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä äiti ja te olette bimboja kanaemoja!

Se kaikki muu elämä ratkaisee, mitä sillä vauvalla on. Ei se, että on rakastavassa ja hyvässä hoidossa viikon tee kenestäkään tasapainotonta. Tiedän hirvittäviä ihmiskohtaloita työni puolesta ja monen luulisi olevan jo ihan paskana niistä asioista...

Vierailija
27/38 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu nainen oli uraohjus ja paljon poissa. Tytär on aikuinen ja yksi tasapainoisemmista ihmisistä, jonka tunnen! Iloinen, empaattinen ja reipas. Koska r-a-k-a-s-t-a-v-i-a ihmisiä oli ymärillä ja elämä oli muuten tasapainoista.

Oli sitten tyhmä yleistys tai ei niin meillä on toimittu tuolla "noin tunti per kuukausi" mallilla alle 1v ikäisen kanssa ja "noin päivä per vuosi" mallilla yli 1v ikäisen kanssa. Ps. Oma äitini lähti ulkomaille opiskelemaan kun olin 1,5v ja olin isovanhempieni hoidossa (joita olin nähnyt päivittäin sitä ennen koko elämäni ajan). Perusluottamukseni muihin ihmisiin on järkyttävän huono. Johtuu sitten tästä tai ei...

Vierailija
28/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä äiti ja te olette bimboja kanaemoja!

Se kaikki muu elämä ratkaisee, mitä sillä vauvalla on. Ei se, että on rakastavassa ja hyvässä hoidossa viikon tee kenestäkään tasapainotonta. Tiedän hirvittäviä ihmiskohtaloita työni puolesta ja monen luulisi olevan jo ihan paskana niistä asioista...

Vierailija
29/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuule tuon ikäisen voi ihan hyvin jättää. Toki riippuu lapsesta, jos on kovin takertuva niin tuottaa hankaluuksia mutta ei se loma ole lomaa, jos samat päivärutiinit jatkuu mutta vain hotellihuoneessa!!

Ja kyllä sen äidinkin on hyvä ajatella vähän itseäänkin!

Kanaemot saa mun puolesta vaikka kaikki kuolla masennukseen ja lastenhoidon burnouttiin, kun edes lääkäri ei saisi omaan lapseen koskea.

Vierailija
30/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en siltikään ikäpäivänä jättäisi puolivuotiasta mummolaan viikoksi. Jotakin on kierossa ja pielessä, jos kotona on puolen vuoden ikäinen vauva ja silti polttelee niin kovasti, etä on pakko päästä viikoksi reissuun ilman vauvaa. Pitää pikkusen ite miettiä, että jos on lapsen tähän maailmaan saattanut, niin täytyy silloin pystyä (ainakin sen ensimmäisen elinvuoden ajan) vähän omista maailmanmatkailuhaaveistaan karsimaan.

Kyllä kuule tuon ikäisen voi ihan hyvin jättää. Toki riippuu lapsesta, jos on kovin takertuva niin tuottaa hankaluuksia mutta ei se loma ole lomaa, jos samat päivärutiinit jatkuu mutta vain hotellihuoneessa!!

Kanaemot saa mun puolesta vaikka kaikki kuolla masennukseen ja lastenhoidon burnouttiin, kun edes lääkäri ei saisi omaan lapseen koskea.

Ja ei ole burnouttia eikä masennustakaan ja lääkärikin saa koskea. Koko perheen voimin reissataan, nytkin on reilun viikon matka varattuna.

Vierailija
31/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä on vanhemmuus hukassa, jos ei malta reissua siirtää tuonnemmaksi tai ottaa lasta mukaan. Lapsi on nyt osa perhettä eikä sitä heitetä toisten harteille noin vain, jotta päästään ukon kanssa kaksin noinkin pitkäksi aikaa. Mun mielestä eri asia olla yksi yö vaikka lähihotellissa, jos on noin pakko päästä viettään laatuaikaa kaksin. Aikansa kutakin, ehtii myöhemminkin lähteä pidemmille reissuille.

Mutta en siltikään ikäpäivänä jättäisi puolivuotiasta mummolaan viikoksi. Jotakin on kierossa ja pielessä, jos kotona on puolen vuoden ikäinen vauva ja silti polttelee niin kovasti, etä on pakko päästä viikoksi reissuun ilman vauvaa. Pitää pikkusen ite miettiä, että jos on lapsen tähän maailmaan saattanut, niin täytyy silloin pystyä (ainakin sen ensimmäisen elinvuoden ajan) vähän omista maailmanmatkailuhaaveistaan karsimaan.

Kyllä kuule tuon ikäisen voi ihan hyvin jättää. Toki riippuu lapsesta, jos on kovin takertuva niin tuottaa hankaluuksia mutta ei se loma ole lomaa, jos samat päivärutiinit jatkuu mutta vain hotellihuoneessa!! Ja kyllä sen äidinkin on hyvä ajatella vähän itseäänkin! Kanaemot saa mun puolesta vaikka kaikki kuolla masennukseen ja lastenhoidon burnouttiin, kun edes lääkäri ei saisi omaan lapseen koskea.

Ja ei ole burnouttia eikä masennustakaan ja lääkärikin saa koskea. Koko perheen voimin reissataan, nytkin on reilun viikon matka varattuna.

Vierailija
32/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
33/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en jättäisi edes meidän 4v ja 6v VIIKOKS!!

Vaikka mummo ihana ja paljon lasten kanssa tekemisissä, ja läheiset välit ym.

Vierailija
34/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohta 3- ja 5-vuotiaat jätän viikoksi mummolaan, vaikka tiukkaa tekee sekin. Viikko on kuitenkin pitkä aika. Lapsia ei oteta mukaan reissuun, sillä 5v pelkää kovia ääniä, menee kädet korvilla linja-autoonkin, joten lentokoneeseen häntä ei saisi millään.

Vierailija
35/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka jää muistiin ja mieleen vuosiksi eteenpäin!!

Psykplogi juuri kirjoitti erittäin hyvä jutun tästä, että vauva ei ymmärrä, että hänet on jätetty vain hoitoon vaan tuntee, että hänet on jätetty ja hylätty.

Noin pientä ei vain jätetä, et voi selittää, että tulet silloin ja silloin hakemaan, kun vauva ei sitä ymmärrä.

Vierailija
36/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ei kävisi edes mielessäni.

Eikä mummo edes suostuisi tuollaiseen! Onneksi sen verran järkevä mummokin.

Vierailija
37/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kesänä lapset ovat 6v ja 7v ja silloin lähdetään miehen kanssa viikoksi reissuun kahdestaan. Jotain viikonloppulomia ollaan tehty, mutta viikko on ollut mielestäni vielä liian pitkä aika.

Vierailija
38/38 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtien, ei ole hepatiittejä ja muita tauteja siltikään tullut.