Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen lapsen potilastiedot mehiläisestä, saako lääkäreiden nimet vastaanotosta

Vierailija
29.12.2008 |

joilla olemme käyneet?

Jokaiselta lääkäriltä tarvitsee hakea kirjallisesti tiedot mutta en muista lääkäreiden nimiä ja monta kertaa olemme käyneet.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
2/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat printin jokaisesta käynnistä (epikriisin) niin tahtoessasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne lääkärit välttämättä edes vastaanota siellä enää tai ole elossa

julkisella potilastiedot saa laittamalla viestiä arkistoon

Vierailija
4/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on julkiselle aika keskiviikkona, en tiedä sitten saanko kaikkia tietoja siihen mennessä kun eihän juuri ne lääkärit ole edes paikalla.

eihän ne lääkärit välttämättä edes vastaanota siellä enää tai ole elossa

julkisella potilastiedot saa laittamalla viestiä arkistoon

Vierailija
5/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole tarkoitettu, että niiden potilastietojen pitää olla kirjallisia? Ei kai niitä kukaan lääkäri itse sieltä printtaile vaan se Mehiläisen toimistohenkilökunta lapsesi nimen ja hlötunnuksen perusteella.

Vierailija
6/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pitää tehdä kirjallinen pyyntö mutta....se kirjallinen pyyntö viedään respaan ja he ottavat kirjallisen pyynnön perusteella printit sinulle koneelta. Pyynnössä pitää mitä luultavimmin olla kummankin huoltajan allekirjoitus.

Eli teidän ei tosiaankaan tarvitse saada mitään lääkäreiden allekirjoituksia tai laittaa pyyntöjä heille...

Vierailija
7/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole tarkoitettu, että niiden potilastietojen pitää olla kirjallisia? Ei kai niitä kukaan lääkäri itse sieltä printtaile vaan se Mehiläisen toimistohenkilökunta lapsesi nimen ja hlötunnuksen perusteella.

Teette kirjallisen "hakemuksen" respatyypeille että haluatte lapsenne (hetu se ja se) lääkärissäkäyntitiedot ajalta xx - xx. He sitten printtaavat suoraan koneelta nuo tiedot. Lääkärit eivät ole tässä prosessissa mitenkään mukana.

Vierailija
8/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin lapsen potilastietoja mökkipaikkakuntamme Mehiläisestä. Ensin pyysi hakemaan paperit, eivät kuulemma postita, mutta hyväksi perusteluksi kävi yli 300 km välimatka ja sain siis epikriisin ihan puhelimessa pyytämällä kotiin postitettuna. Tuli seuravaavana päivänä puhelinsoitosta, eli ei ole monimutkainen toimenpide.

Vierailija
9/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille neuvolassa th lähes tyrkytti niitä meille yhtä kelan paperia varten. Printtasi ne koneelta ja sanoi, että näistä voi olla hyötyä...

Vierailija
10/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjallisesti pitää pyytää kaikilta lääkäreiltä joilla olemme käynyt ja lääkäri itse printtaa tiedot. Ap

Vierailija
11/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjallisesti pitää pyytää kaikilta lääkäreiltä joilla olemme käynyt ja lääkäri itse printtaa tiedot. Ap

Näin ei todellakaan ole normaalisti. Eihän se lastasi hoitava lääkäri ole siellä välttämättä edes paikalla vaikka seuraavaan 2 kuukauteen.

Vierailija
12/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Meillä esim. lasta käytetty plastiikkakirurgilla, jolla on kyseisellä yksityisellä lääkäriasemalla vain muutamana päivänä kuukaudessa. Jos sitä olisin jäänyt odottamaan, olisi vakuutuskorvaukset jääneet odottamaan ikuisuuksiin.

Meillä terveyskeskuksessakin ajanvarauksen henkilökunta ottaa printin epikriisistä ihan soiton perusteella. Meillä vielä lukee siinä printissä: "Äiti soittaa ja pyytää lapsen potilastietoja jotka tulostettu, äiti noutaa vastaanotosta"

Vierailija
13/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, että siinähän on se riski, että joku muu tilailee, mutta kyllä nyt vähintään meilillä/faksilla kirjallisesti toimitettu pyyntö riittää.

Ei ne sen lääkärin omaisuutta ole. Asiakashan hoidon maksaakin.

Vierailija
14/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se nyt menee sitten.

Ap

Vierailija
15/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi toisella lääkärilläkin käynyt.

Vierailija
16/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lääkäri joutuu printtaamaan itse tiedot. Ap

Vierailija
17/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän hoitaa sinulle printit pikavauhtia.

Vierailija
18/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaikka ranskalaisilla viivoilla tai muuten lyhyesti pääkohdat; dg:t, lääkitykset, tehdyt tutkimukset. Voit kirjoittaa koneella, niin saa paremmin selvää, lyö vaikka lääkärin käteen lappu. Sanot, että vanhat epikriisit tulevat parin viikon kuluttua. Ota nyt niistä itsellesi sitten kopiot:)

Vierailija
19/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen niitä lappuja täytellyt, olen aina laittanut, että kaikesta saa laittaa tietoa ja kaikkiin tarpeellisiin paikkoihin. Olen joskus miettinyt, mihin se johtaisi, jos ruksisi kaikki tietoluovutusasiat tiukimman mukaan: vain tästä käynnistä, vain sitä ja vain tätä.

Muistatko oletko tuollaisia kieltoja laittanut? Koska jos et ole, Mehiläisessä saamasi vastaus on täysin käsittämätön. Aina olen saanut respasta kaikki epikriisit pyytämällä.

Vierailija
20/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan ei tule muuta mieleen, kuin että olet kieltänyt tietojen luovuttamisen/käyttämisen vapaasti Mehiläisen sisällä. Puoli vuotta sitten tarvitsin lapsemme lääkärikäyntien tiedot Mehiläisestä, enkä todellakaan muistanut kenellä oltiin käyty. Soitin keskukseen ja selitin asian. Lupasivat printata samantein ja kysyivät kuka tulee hakemaan. Samalla pyysivät varautumaan siihen, että henkilöllisyys on todistettava papereita haettaessa. Mies kävi paperit hakemassa, todisti henkilöllisyytensä ja asia oli sillä selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi