Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies haluaa säilyttää rakkaussuhteen toiseen naiseen, vaikkei

Vierailija
13.09.2009 |

koskaan aio jättää vaimoaan? Tai vastaavasti miksi ei jätä vaimoaan, jos yhteisiä lapsia ei kerran ole?

Aiempia ketjuja lueskellessani tuli kysymys mieleen...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla rakasteltu, vaikka yhdessä jo vuosi. Siis minä se kakkonen. Toki muuta läheisyyttä, pussailua, hyväilyä ym. Miehellä kuulemma voimakkaista tunteita minua kohtaan ja minulla häntä kohtaan. Olenko kakkonen vai henkinen ykkönen? ei ap

Suhteemme siis hyvin läheinen ystävyyssuhde joka sis. myös fyysistä läheisyyttä.

Vierailija
2/18 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla rakasteltu, vaikka yhdessä jo vuosi. Siis minä se kakkonen. Toki muuta läheisyyttä, pussailua, hyväilyä ym. Miehellä kuulemma voimakkaista tunteita minua kohtaan ja minulla häntä kohtaan. Olenko kakkonen vai henkinen ykkönen? ei ap

Olet jännittävän uusi, erilainen ja vielä miehelle korkkaamaton. Jos mies ei halua jättää vaimoaan, et ole aidosti ykkönen.

Syitä aviossa pysymiseen jo tulikin, itse olen ymmärtänyt, että niitä on:

1. Silkka kusetus, ei missään vaiheessa haluaisikaan lähteä

2. Raha

3. Lapset

4. Kiltteys, ei halua loukata vaimoa

5. Munattomuus, ei uskalla kertoa vaimolle

6. Rakastaa sekä sinua että vaimoa

Jos mies on mukava ja tavallinen, veikkaa, että syitä on lähinnä 3-6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin kertoa miksi mies ei silloin ottanut eroa vaimostaan.

- Hän oli perusluonteeltaan epärehellinen eikä hänelle ollut ongelma valehdella sekä vaimolleen että minulle, eli jos systeemi toimii niin miksi sitä muuttamaan?

- Hänen vaimonsa oli riippuvainen hänestä taloudellisesti ja muutenkin, ei tullut esimerkiksi lasten kanssa toimeen itsekseen.

- Hän pelkäsi mitä avioerosta sanoisivat: hänen äitinsä, siskonsa, työkaverinsa, lapsensa.

- Avioero oli hänestä suurempi häpeä kun sivusuhteen ylläpitäminen.

- Hän arvosti hyvältä näyttäviä kulisseja.

Ja tässäkin oli kyseessä päällisin puolin ihan kunnollinen ja kiltti perheenisä - ei mikään tyypillinen pelimies! Onneksi ymmärsin katkaista suhteen, vaikka liikaa siihen menikin aikaa. Sen jälkeen mies ruikutti perääni liki puoli vuotta.

Vierailija
4/18 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kyseessä on yli vuoden kestänyt rakkaussuhde toiseen, mutta silti vaimon jättäminen ei ole koskaan ollut vaihtoehto. ap

Vierailija
5/18 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imre Hermann on pohtinut tätä dilemmaa. Valinnan vaikeutta.

Vierailija
6/18 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua jättää vaimoaan, et ole aidosti ykkönen.

Voihan rakastaa kumpaakin tai olla ne taloudelliset syyt.

Vierailija
7/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmalla miehelläni oli koko ajan haku päällä. Hän tapaili muita naisia, etsi koko ajan seuraa ja jäi kolme kertaa kiinni. Lopulta, kun tilanne ei hänen vakuutteluistaan huolimatta muuttunut, lähdin.

Nyt kaksi vuotta lähtöni jälkeen minulla on uusi, luotettava parisuhde. Ex kaipailee edelleen perääni, soittelee, pyytää törmätessämme palaamaan. Ja silti hänellä naisia kierroksessa. Hän kuulemma silti rakastaa vain minua.

Ehkä kyseessä on sairaus. Jännityksen hakemista. Kävimme aikoinaan exän kanssa terapeutillakin asian takia. Psykologin mukaan tuosta ei pääse irti, ellei itse halua. Ex ilmeisesti ei halunnut, vaan tahtoi kaiken: vakaan parisuhteen ja uusien suhteiden jännityksen.

Mitä nyt olen seurannut, niin tunnen lähipiiristä pari tapausta, joissa miehellä tai naisella on vuosia jatkunut sivusuhde eikä aikomustakaan jättää vihittyä kumppania. Vaikka ei olisi lapsiakaan (meilläkään ei exän kanssa ollut). Sanoisin niille kakkosnaisille ja -miehille, etä turhaan elättelette kuvitelmaa siitä, että se salarakkaanne vakisuhteensa hylkäisi. Olette vaan leikkikaluja ja hoitoja niille varatuille, vaikka kuinka he teille rakkautta vannoisivat. Näin oli - ja on - exäni kohdalla edelleen.

Vierailija
8/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kyseessä on yli vuoden kestänyt rakkaussuhde toiseen, mutta silti vaimon jättäminen ei ole koskaan ollut vaihtoehto.

ap

Vierailija
9/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan mullekin sitten kun pääsette johonkin ratkaisuun. Itse olen tämä ns. toinen nainen. Meillä ei siis ole varsinaista suhdetta, sillä en ole suostunut halailuja pidemmälle, koska minä en tosiaankaan rakasta tätä miestä muuta kuin ystävänä. Mies on kuitenkin ollut minuun ihastunut/rakastunut jo kauan.

Mies itse ei osaa sanoa syytä tilanteeseen ja haluaa jatkaa minun piirittämistäni vaikka tietää että meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta. Ei sittenkään vaikka hän eroaisi vaimostaan.

Vierailija
10/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en sinua nyt vielä kakkosnaiseksi luokittelisi. ethän sinä voi olla kakkosnainen, kun et itsekään halua suhdetta.

hyvä niin!

Vierailija
11/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla rakasteltu, vaikka yhdessä jo vuosi. Siis minä se kakkonen. Toki muuta läheisyyttä, pussailua, hyväilyä ym. Miehellä kuulemma voimakkaista tunteita minua kohtaan ja minulla häntä kohtaan. Olenko kakkonen vai henkinen ykkönen?

ei ap

Vierailija
12/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan aio jättää vaimoaan? Tai vastaavasti miksi ei jätä vaimoaan, jos yhteisiä lapsia ei kerran ole? Aiempia ketjuja lueskellessani tuli kysymys mieleen...

Vierailija
13/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä yhdessä vaimonsa kanssa. Ei usko avioeroon. Mies on mukavuuden haluinen. Sinussa on jotain, joka ei ole miehen mieleen. Mies ei luota sinuun kun sekaannuit varattuun mieheen. Mistä sitä loppujen lopuksi tietää kun toisen ajatuksiin ei pääse.

Vierailija
14/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä yhdessä vaimonsa kanssa. Ei usko avioeroon. Mies on mukavuuden haluinen. Sinussa on jotain, joka ei ole miehen mieleen. Mies ei luota sinuun kun sekaannuit varattuun mieheen. Mistä sitä loppujen lopuksi tietää kun toisen ajatuksiin ei pääse.

Vierailija
15/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lopetin tuossa omani kun mies todellakin totesi ettei mikään muuttusi mionun kanssa eli en ollut vaihtoehto koskaan enkä millään tavalla, mutta haluaa kuulemma olla ystävä.... minä en.

Vierailija
16/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies viitsi erota vaimostaan. Avioero on raskas ja jos vielä on lapsia, niin siitä tulee kauhea härdelli. Elämä vaimon kanssa täytyy olla aika sietämätöntä, jotta mies lähtee. Tai sitten se kakkonen on vaan niin paljon tasokkaampi, että mies haluaa siksi "vaihtaa" kakkoseen. Näitä jälkimmäisiä olen nähnyt monia mm. työpaikalla: uralla kiivennyt perusmies, vaimo puolikoulutettu ja "vanha" (=miehen ikää). Sitten statuksen ja palkkapussin kasvettua, alkaa työpaikalla ne 10-15 vuotta nuoremmat, nätit, koulutetut naiset olla saatavilla. Ne samat naiset, jotka eivät ikinä olisi nuorena huolineet sitä miestä. Sitten lähdetään ja nopeaan.

Vierailija
17/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaa säilyttää perheidyllin (omissa unelmissaan).

Muuten syitä voivat olla kehittymätön empatiakyky eli sairaalloinen itsekkyys ja kyvyttömyys ja haluttomuus huomioida toisten tunteita. Tottakai tällainen mies (tai nainen) saa enemmän siitä, että on useita naisia kuin yksi. Kun yksi kyllästyttää, niin ei kun toista liehittelemään. Kun arki kotona on rasittavaa miesrukalle, niin makaamaan aina auliin toisen naisen sohvalle.

Kyllähän mies tuntee itsensä kuninkaaksi, kun joku nainen suostuu olemaan kakkossijalla, vain jakorasiana. Ja käytttävissä vain silloin, kun mies haluaa. Tuohan se valtavaa arvovaltaa, että on "jalkavaimo", joka on olemassa vain miestä varten. Ja jos se joskus suutahtaa, oma turvallinen koti odottaa.

Vierailija
18/18 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluaa molempien suhteiden hyvät puolet. Kyllä me naiset ollaan joskus aika idiootteja. Katsottas vaan peiliin!