Ottaisitteko te miehen, joka ei mistään hinnasta jäisi kotiin?
Tuon toisen keskustelun innoittamana kyselen. Taloudellisia seikkoja ei oteta tässä nyt huomioon, vaan ihan periaatteen tasolla kysyn.
Itse en voisi katsella äijää, joka ei voisi hoitaa omia lapsiaan esim. 6 kk kotona. Kyllä lapsi on myös isänsä ja isän tulee osata hoitaa lasta ihan yhtä hyvin kuin äidinkin, imetystä lukuunottamatta.
Kommentit (11)
sellanen ukko ja nyt on ero tulossa. oon saanu miehistä niin tarpeekseen että kun pääsen tosta eroon en ota edes uroskoiraa!!!
sovinismi on suurin mahdollinen turn off.
koska haluan mahdollisimman pian töihin itse.
Mä haluan hoitaa lapseni itse, isä osallistukoon siihen sen jälkeen kun on käynyt rahaa tienaamassa perheelleen, eli työpäivän jälkeen.
Ei ikinä tulisi kysymykseenkään.
Sellaisten kanssa hyvä kun oikeastaan haluan päivääkään sanoa.
Olen täysin tosissani, tämä ei ole ironiaa.
isä jäisi kotiin. Minä olen kotona niin pitkään kuin huvittaa ja sitten ipana hoitoon kun lähden töihin.
en ajattele tässä itseäni, vaan lapsiani.
lapset ansaitsevat rakastavan isän. isä ei rakasta perhettään, jos työ menee perheen edelle. ei sillä että miehen tarvitsee välttämättä olla koskaan pitkään kotona, mutta siis ajatuksen tasolla niin, että jos lapset tarvitsisivat isäänsä kotona (esim. äidillä jokin este ja sopivaa hoitopaikkaa ei ole), niin lapset lykättäisiin vaan hoitoon ihan sama minne, koska isä haluaa olla töissä!
Olen nimittäin kotona lasteni kanssa, ja lomaahan tämä suoraan sanoen on. :D
Ja yhdessä ollaan oltu jo 16 vuotta. Rakastava isä lapsille, mutta ei siitä olis ollut koti-isäksi, ja ei se mikään ongelma ole koskaan ollut, mä olen mielelläni ollut kotona. Toisekseen se on yrittäjä, joten ei mahdollisuutta senkään puolesta jäädä kotiin lapsia hoitamaan moneksi kuukaudeksi tai jopa vuodeksi. Mutta on se ollut kotona kun lapset sairastaa tai ihan muuten vaan välillä. Ihana puoliso ja lapsille hyvä isä se on, paras kaikista!
Ja otinkin. Mielestäni asiassa ei ole mitään ongelmaa. Hän kyllä hoitaa lapsiaan siinä missä minäkin noin muuten, mutta ei jäisi kotiin vapaaehtoisesti näin pitkäksi aikaa, mitä minä olen ollut. Pakkotilanne olisi tietenkin asia erikseen. Itseasiassa, ennen lapsia en kuvitellut minäkään jääväni.
... kun pätkätyöt vaan jatkuu pätkissä, työtä saa kolmekymppisenä naisena ollenkaan tai palkka ei nouse samassa tahdissa mieskollegojen kanssa.