Auttakaa hiusväriasiaa!!!
Nyt on ihan kamala tilanne. Eli sain 30v lahjaksi monivärjäyksen hiuksiin. Tuttava parturi-kampaaja kävi laittamassa n. 1½ viikkoa sitten. Lähökohtana oli se, että en ole koskaan j´hiuksiani värjänny,mulla on tai siis oli luonnonvaalea (ihan kirkkaan vaalea) tukka. Pitkä, ylettyy alaselkään.
Väreinä on mustaa, tummaa punaista, suurin osa jätettiin vaaleaksi. Näyttikin pari ekaa päivää ihan kivalta. Mutta..sitten tapahtui kummmia.
Sanunoimme viime keskiviikkona. SAunan jälkeen normaali kuivaus hiuksille ja kamala sentään!!!! Tukka näytti värien sekamelskalle! Vaaleaa ei ollut enää kuin päälaella, muut vaaleat osat muuttuvat vaaleanpunertavaksi + hopeanharmaiski.
Soitin heti kampaaja ystävälle, joka oli aivan ihmeissään. Sanoi että joku on reagoinu shamppoo(jota käytän) ja saunan kanssa. Mulla oli hoitoaine päässä, jota pidin saunan lauteilla. Siitä kaiketi sitten johtui. Tosin kampaajakin ihmetteli asiaa, miten voi olla mahollista koska väri oli tuolloin ollu päässä jo useamman päivän ja olin hiuksiani pessy lähes päivittäin.
No, lauantaina sitten tein niinkuin tuttava kehotti. Eli laitoin viisi purkkia värinpoistoa, mitä hän toi. Toinen ystävä ne sekotti ja levitti. Nyt on hiukset niiin kamalat, että itken vaan. Harmaata ja mustaa, ja päälaki vaalea. En kehtaa mennä ihmisten ilmoille, ja ensviikolla on paljon menoja, missä pitäisi edustaa. Mikä ihme neuvoksi? Ihan mustaa tukkaa en todellakaan voi tehdä, näyttää ihan kaamealta:(
Uskaltaako yrittää vielä värinpoistoa tänään? Mulla on kaapissa, vai huvi päähän ja tukka sinne alle tuhannelle mytylle. Mun kampaaja ystävä tulee reissusta vasta ensviikon lopussa, lähti koulutusreissulle italiaan, joten häneltä en apua saa:(
Vaikka kyse vaan tukasta, tää pilaa mun työn ja kaiken:(
Kommentit (23)
mulla ei ole yksinkertasesti nyt varaa mennä kampaamoon:( Maksaa mun hiuksille kaikki niin paljon. Värjäyskin olis maksanut 180e. Ei taia uskaltaa laittaa enää värinpoistoa?? Huivi siis päähän:( -ap-
laittaisi sinuna itse ainakaan värinpoistoa enää ilman ammattilaisen apua, se kun on vaalennuskäsittely sekin ja rasittaa hiusta tosi paljon. Ja se päälle on aina tarkoitus laittaa joko väri tai sävy, jonka valitseminen tuossa tilanteessa on tosi vaikeaa. Käytä huivia ennemmin. =/
T: Kampaaja
huvi sitten käyttöön kaiketi. Mä en varmaan saa nyt sitten uutta työpaikkaa kun kattovat että oon satanisti:( Pitiki olla näin huono tuuri. -ap-
Onko kenelläkään jotain vaaleanruskeaa ei-kestoväriä kaapissaan?
Ei missään tapauksessa mitään punaista tai radikaalia väriä.
vaaleansuskeassa ei nuo muut värit erottuisi niin paljon. Eihän se mitään peitä niitä muita värejä, mutta ei olisi kontrasti niin hurja.
Ja kampaajalle menosta: Eikös se ollut kampaaja, joka ne alunperinkin laittoi...?
Tässä syy, miksi olen tosi tosi arka käymään kampaajalla. Ensin maksat itsesi kipeäksi ja sitten vielä itket kotona yksin lopputulosta ja ehkä vielä maksat toisen mokoman että päästään takaisin vanhaan. =(
Been there, done that...
mutta ihan vaan kysäisen, että miksi ihmeessä värjäsit hiukset, vaikka sulla on luonnostaan kaunis väri? Sinuna olisin antanut lahjan eteenpäin jollekin sitä tarvitsevalle "harmaahiirulaisystävälle".
vaan mene nyt laittamaan itse mitään vaaleanruskeita siihen päälle! Saatat saada aikaiseksi vielä kamalamman ja epätasaisemman sotkun (väri tarttuu todennäköisesti epätasaisesti) ja sen poistaminen on sitten vielä kamalampi homma!
mutta ihan vaan kysäisen, että miksi ihmeessä värjäsit hiukset, vaikka sulla on luonnostaan kaunis väri? Sinuna olisin antanut lahjan eteenpäin jollekin sitä tarvitsevalle "harmaahiirulaisystävälle".
Ajattelin, että kokeilen jotain muuta kun hiukset olleet aina samanlaiset. Ja tosiaan sain ihan jotain muuta:( Mies vaan nauraa ja sanoo, ettei elämä tähän kaadu. Ei kaadu, ei. Mutta nolottaa liikkua, kun en todellakaan halua näyttää satanistille:( Keksimmäinen poikakin aamulla sano, että äiti..kun sä lähet liikenteesee kaikki nauraa sulle:( -ap-
päässä saunaan? Uskon, että se on syy, miksi noin kävi.
olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tuota neuvomme tekemään aina jos joku kyselee miten saa värin nopeasti pois hiuksista. Toinen hyvä irrotaja on öljyhoito.
päässä saunaan? Uskon, että se on syy, miksi noin kävi.
En ole ap, mutta kyllä tuo on ihan tavallista käytöstä, että mennään hoitoaine päässä saunaan. Itsekin teen niin, kun on parempi, että se saa vaikuttaa hetken. Siellä saunassahan se aine saa vaikuttaa sitten vähän pidemmän hetken. Jos hiukset eivät ole mitenkään käsitellyt (kuten ap:lla), hiuksista tulee aivan ihanat kun hoitoaine saa muhia vähän lämpimässä.
(kuten ap:lla on aiemmin ollut) eli piti tarkoittamani, että vanha hyväksi havaittu tapa on varmaan jäänyt päälle myös värjäyksen jälkeen, kun mistähän noita kaikkia juttuja voi tietää etukäteen.
tukassa ole pigmenttiä mikä kauaa pitäisi tummempia värejä muutakuin vasta useamman värjäyskerran jälkeen. Jälkiviisas on hyvä olla mutta olisi kannattanut aloittaa ihan vaaleanruskealla ja yhdlelä värillä. Ei missään nimessä heti mitään punaista.
Mä menisin kampaajalle, vaikka olisi viimeiset rahat kyseessä.
mutta värjättyihin hiuksiin kannattaa käyttää värjättyjen hiusten tuotteita, ne eivät irrota ja haalista väriä.
En ole ap, mutta kyllä tuo on ihan tavallista käytöstä, että mennään hoitoaine päässä saunaan. Itsekin teen niin, kun on parempi, että se saa vaikuttaa hetken. Siellä saunassahan se aine saa vaikuttaa sitten vähän pidemmän hetken. Jos hiukset eivät ole mitenkään käsitellyt (kuten ap:lla), hiuksista tulee aivan ihanat kun hoitoaine saa muhia vähän lämpimässä.
Hoitoaine on kemikaaleja sisältävää ainetta ja ne kemikaalit voivat ja todennäköisesti reagoivat kuumuuteen eri tavalla kuin olisi tarkoitus. Kemikaalit voivat polttaa hiukeset ja päänahan pahastikin.
En ole eläissäni nähnyt yhtäkään hoitoainetta, jota kehotetaan käyttämään lämmössä. Luulisi tämän tarkoittavan, että niitä ei ole tarkoitus käyttää lämmössä vaan ne tarkoitettu käytettäväksi ns normaali lämpötilassa.
on ihan totta! Ja jos laittaa voimakkaasti poikkeavia sävyjä vaaleaan, niin pitäisi tehdä alle esipigmentointi joka parantaisi värin kestoa, mutta tämä on toki työläämpää raitoja tehtäessä.
tukassa ole pigmenttiä mikä kauaa pitäisi tummempia värejä muutakuin vasta useamman värjäyskerran jälkeen. Jälkiviisas on hyvä olla mutta olisi kannattanut aloittaa ihan vaaleanruskealla ja yhdlelä värillä. Ei missään nimessä heti mitään punaista. Mä menisin kampaajalle, vaikka olisi viimeiset rahat kyseessä.
kampaamoissa käytetään jopa tehohoitoaineita jotka laitetaan folioiossa hiuksiin ja lämmitetään suoristuraudoilla jotta vaikutus olisi maksimaalinen. Ja monia tehohoitoja laitetaan vaikuttamaan lämmön kanssa. Markettituotteisiin en ole niin perhetynyt, mutta luulisin että niistäkin löytyy lämpöön tarkoitettuja tuotteita.
T: Kmapaaja
Hoitoaine on kemikaaleja sisältävää ainetta ja ne kemikaalit voivat ja todennäköisesti reagoivat kuumuuteen eri tavalla kuin olisi tarkoitus. Kemikaalit voivat polttaa hiukeset ja päänahan pahastikin. En ole eläissäni nähnyt yhtäkään hoitoainetta, jota kehotetaan käyttämään lämmössä. Luulisi tämän tarkoittavan, että niitä ei ole tarkoitus käyttää lämmössä vaan ne tarkoitettu käytettäväksi ns normaali lämpötilassa.
Ihan käsittämätöntä...
Itse annan hoitoaineen vaikuttaa hetken, mutta olen ihan suihkutilassa ja esim. pesen itseni saippualla sillä aikaa, ajelen säärikarvat tmv.
Käsitääkseni hoitoainetta ei ole tarkoitus pitää päässä kun parisen minuuttia (ellei kyse tehohoidosta) ja itse olen saunassa paljon pidempään.
Ja muutenkin hikoilen saunassa ---> miksi ensin pestä hiukset ja laittaa hoitoaine ja sitten hikoilla saunassa ---> ei tuntuisi siltä että hiukset ovat puhtaat...
on ihan totta! Ja jos laittaa voimakkaasti poikkeavia sävyjä vaaleaan, niin pitäisi tehdä alle esipigmentointi joka parantaisi värin kestoa, mutta tämä on toki työläämpää raitoja tehtäessä.
tukassa ole pigmenttiä mikä kauaa pitäisi tummempia värejä muutakuin vasta useamman värjäyskerran jälkeen. Jälkiviisas on hyvä olla mutta olisi kannattanut aloittaa ihan vaaleanruskealla ja yhdlelä värillä. Ei missään nimessä heti mitään punaista. Mä menisin kampaajalle, vaikka olisi viimeiset rahat kyseessä.
Normaaleja hoitoaineita ei ole tarkoitus käyttää saunassa, kampaaja hyvä.
kuulostaa siltä ettet selviä tuosta omin avuin.