Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakan vaikutukset 1-5vkolla?

Vierailija
12.09.2009 |

Eli siis miten tupakointi vaikuttaa hedelmöittymisen edetessä siihen vaiheeseen kunnes tiedostaa olevansa raskaana ja "tietää" että lopettaa tupakoinnin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä näköjään mitään kuoleman vakavaa ainakaan ole ilmaanttunut kenellekään, elossa kaikki.

Isäni poltti myös sisällä kuten äitikin. Passiivisen tupakoinnin haitoista on myös varoitettu.

Me kaikki lapset olimme täysiaikaisia terveitä vastasyntyneitä eikä alipainoisia.

Äiti on imettänyt kaikkia lapsiaan ja niinhän sanotaankin, että kannattaa imettää vaikka on tupakoinut, sillä vauva on tottunut tupakan aineisiin jo kohdussa ja maito antaa kuitenkin muuta niin paljon tärkeätä, vaikka ei voi tietenkään kelpaa luovutettavaksi keskosille.

Äidinmaito suojaa esim. suolistoinfektioilta ja vauva saa hyötyä - joskin ei parhaalla mahdollisella tavalla.

On hyvä jos lopetat tupakoinnin, mutta kerroin miten minun ja sisarusten elämä on sujunut, jotta saat rauhallisemman ja hyvän odotusajan tästä eteenpäin pelkäämättä. Toki parasta vauvalle olisi koko raskausaika ilman tupakan aineita, mutta ei syytä elää pelossa. Kaikki on nyt hyvin siltä osin kun lopetat tupakoinnin. Onnellista odotusta.

Minä ja sisarukseni emme jostain syystä alkaneet tupakoimaan.

Vierailija
2/3 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien kohdalla lopetin tupakoinnin lähes heti raskauden selvittyä. Koville otti, mutta onnistuin siinä (tästä olen vähän ylpeäkin =)

Olin huolestunut tuosta alkuvaiheesta, kuten sinäkin kysymyksessäsi, ja minulle vakuutettiin, ettei sikiö ole siinä vaiheessa vielä edes äidin verenkiertoon yhteydessä (eli mahdollisesti juotu alkoholikaan ei olisi haitaksi vielä).

No, joka tapauksessa molemmat lapseni ovat täysin terveitä ja syntyivät täysiaikaisina ja normaalipainoisina. Eli älä murehdi. Kovin harva edes tietää etukäteen olevansa raskaana, eli ei osaa varoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä vähän juuri tuollaisten tiukkanutturaisten kirnuperseiden takia: siinä sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän