Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka monet rukkaset

Vierailija
12.09.2009 |

Lapsi 2v aloitti päiväkodissa. Millasella määrällä vk-rukkasia ja aikanaan talvirukkasia pärjää (viime vuonna oli yhdet pääkäytössä ja yhdet varalla, mutta tarvitaanko sinne hoitoonkin varahanskaa jne)? Mielipiteitä/kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis niillä mitkä laitat lapselle aamulla käteen, kun hoitoon lähtee. Ulkoilujen jälkeen märät hanskat laitetaan kuivauskaappiin kuivumaan, ja ovat kuivat iltapäiväulkoilua varten.

Vierailija
2/4 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut varmaan yleensä kolmet "välikausihanskat" ja varmaan viidet talvihanskat.

Hoidossa ei ole ollut kyllä varahanskoja vaan hanskojen tarve on perustunut enemmänkin siihen, että haluan, että hanskat sopii puvun kanssa väriltään (en vaan "pysty" laittamaan tummansinisiä hanskoja ruskean haalarin kanssa ;-). Lisäksi meillä on ollut vähän erilaisia hanskojakin, esim Jonathaneja peruskäyttöön ja sit taas Rasavilin talvihanskat olen säästänyt tosi koville pakkasille eli niitä ei ole pidetty sit alle 8 asteen pakkasilla ollenkaan (jolloin ei tule kuraakaan ja ei tartte pestä monesti talvessa, josta taas seuraa se, että karvat ei mene lyttyyn). Lisäksi meillä anopin tekemiä hanskoja (ihan loistavia!), jotka on tehty aina meille sit sävy sävyyn just haalareiden kanssa.

Välikausihanskoja tarttee minusta vähemmän, kun ne kuivuu nopeammin, jos sattuu kastumaan.

Mut hatuista ei sit saa multa kysyä mitään. Ne on mun synti samoin kuin kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut varmaan yleensä kolmet "välikausihanskat" ja varmaan viidet talvihanskat. Hoidossa ei ole ollut kyllä varahanskoja vaan hanskojen tarve on perustunut enemmänkin siihen, että haluan, että hanskat sopii puvun kanssa väriltään (en vaan "pysty" laittamaan tummansinisiä hanskoja ruskean haalarin kanssa ;-). Lisäksi meillä on ollut vähän erilaisia hanskojakin, esim Jonathaneja peruskäyttöön ja sit taas Rasavilin talvihanskat olen säästänyt tosi koville pakkasille eli niitä ei ole pidetty sit alle 8 asteen pakkasilla ollenkaan (jolloin ei tule kuraakaan ja ei tartte pestä monesti talvessa, josta taas seuraa se, että karvat ei mene lyttyyn)..

Ok, itse suosin reimatec-hanskoja perushanskoina ja olen myös aika tarkka väreistä. Mutta mä haluan hatun ja rukkasten olevan samanväriset, joten yksiväriseen toppatakki-housu-yhdistelmään ja yksiväriseen haalariin menee samat hatut ja hanskat, vaikka asut ovat eri väriset. Ja pojan kenkien pitää olla ruskeat, inhoan mustia lasten kenkiä (makunsa ja haasteensa kullakin!)

Rasavillin hanskat, onko niissä jotain erityistä?

ap

Vierailija
4/4 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasavillit on vaan ihan parhaat - kestää hyvin, on kaikista lämpimimmät (ehkä paras kilpailija lämpimyydessä Rasavilleille on Elsa Pitkäset) ja sit kestää kosteuttakin aika hyvin, tosin saumat ei ole teipattu.

Jännä juttu taas miten mä tykkään kovasti mustasta ja just kengissä. Musta on muutenkin mulla pop, viime talvena oli kuopuksella ihana musta toppatakki ja syysvaatteissa meillä on esim. paljon kirkkaanpunaista, jonka kanssa musta on kuin palomiehen asu ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän