Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun olin vanheimpainillassa koulussa.

Vierailija
12.09.2009 |

Melkein kaikilla muilla oli mies mukana ja minä olin yksin. Mies kyllä löytyy, mutta ei työkiireiltään kerkiä.

Oli myös koululla yhteinen tapahtuma perheille, jonka vanh,toimikunta oli järjestänyt, sielläkin olin vain lapseni kanssa, muut kisaili perheineen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheillä, ei aina käy niin kuin muilla. Älä välitä, vanhempainillat ovat hyviä mutta ei välttämättömiä. Niistä kuulee kirjeissä, jos jotain on tekeillä jne.

Vierailija
2/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen vanhempainiltaansa ja kisailemaan lapsen kanssa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa todella ärsyttävä asuinalue teillä. Suurimmalla osalla alueista käy vaan toinen vanhempi ja joillain alueilla on varsin yleistä, ettei edes toista vanhempaa ole. Tiedän esim. koululuokkia, joissa puolella oppilaista ei ole toista vanhempaa.

Mut oikeasti ei taida olla kyse siitä, että oliko muilla se mies mukana vai ei vaan siitä, että sinua ketuttaa, kun mies ei priorisoi perhettään vaan töitään. Uskon, että se todella harmittaa. Pitäisikö teidän istua alas ja jutella asiasta? Joillekin ne prioriteetit selviää liian myöhään, vasta sitten kun lapset on isoja ja ei ole ehtinyt niihin tutustuakaan.

Vierailija
4/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan kolmivuorotyössä(molemmat). Aina kutsukaan ei tule niin ajoissa, että ehtisi toivoa aamuvuoroa tai vapaata..Joten ollaan tyytyväisiä, että edes toinen pääsee..

Vierailija
5/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän orvon tuntuista, varsinkin kun en tunne ketään ja muut kaikki tuntuu tuntevan toisensa..

Nyt ei päästä kumpikaan lapsen vanhempainiltaan kun molemmilla iltavuoro. Tätä tää vuorotyöläisten elämä vaan on.. Ja ei niitä vuoroja noin vaan vaihdella! Meillä ainakin onnistuu kovin hankalasti, ei niitä joka vanhempainillan sun mun menon takia pysty vaihtelemaan, hyvä jos mummon hautajaisten (sekin teki tiukkaa!)

Vierailija
6/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin molemmat siellä miehen kanssa ja muut naiset olivat yksin. Muksun luokalla todella monet ovat eronneet...

Vierailija
7/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monella koululaisella on varmasti pikkusisaruksia, jolloin toisen vanhemmista täytyy olla kotona. Meillä on käyty koulun vanhempainilloissa jo kymmenen vuotta, eikä koskaan olla oltu miehen kanssa siellä molemmat. Minä taas pidän hyvänä asiana sitä, että toinen pääsee vanhempainiltaan. Meillä on monesti tullut tilanteita, että mies on töissä, mikä tarkoittaa sitä, että sitten en pääse minäkään

Vierailija
8/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa todella ärsyttävä asuinalue teillä. Suurimmalla osalla alueista käy vaan toinen vanhempi ja joillain alueilla on varsin yleistä, ettei edes toista vanhempaa ole. Tiedän esim. koululuokkia, joissa puolella oppilaista ei ole toista vanhempaa. Mut oikeasti ei taida olla kyse siitä, että oliko muilla se mies mukana vai ei vaan siitä, että sinua ketuttaa, kun mies ei priorisoi perhettään vaan töitään. Uskon, että se todella harmittaa. Pitäisikö teidän istua alas ja jutella asiasta? Joillekin ne prioriteetit selviää liian myöhään, vasta sitten kun lapset on isoja ja ei ole ehtinyt niihin tutustuakaan.

Älä pliis kommentoijos yrität vääntää järkevää kirjotettavaa/apua väkipakolla rautalangasta.

p.s. toivottavasti eka lause oli sarkasmia..

Vierailija
9/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja vain toinen menee. Mitään tärkeätä ei niissä vanhenpain illoissa ole ollut.

Samoin koulun ja päiväkodin juhlat vuorotellaan.

Vierailija
10/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vastaaviin menty miten on menty.

usein minä miehenä olen ollut ainoa osallistuja perheestämme. Vastaavissa kissanristiäisissä on aivan turhaa istua molempien aikuisten.

Meillä ei ainakaan tulsisi meileen, että toisen poissaolosta pitäisi pahastua, ei, vaikka jäisi vain kotiin omaan rauhaan.

Todennäköisesti se oma rauha on paras panostus perheeseen ja parisuhteeseen, eikä missään kissanristijäisissä ramppaaminen.

Vierailija
11/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erittäin onnekas kun on molemmat vanhemmat kuvioissa ja vieläpä toinen viitsii tulla vanhempainiltaan, tai siis pääsee tulemaan. Tiedän aika monta ketä ei kiinnosta pätkääkään. Älä siis tuosta huoli!

Vierailija
12/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen vanhempi ei työnsä takia pääse vanhempainiltaan. Eipä niissä koskaan ole sellaisia aiheita, että molempien vanhempien läsnäolo olisi välttämätöntä. Eikä siis parisuhteessakaan ole kritisoitavaa sillä perusteella.

Vierailija
13/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaan ollut vanhempainillassa, josta olisin saanut jotakin tietoa, mitä en muuten saisi tai mitä en jo tietäisi.

Vierailija
14/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihin vanhempiin.

Itse asiassa niissä ei ole kummankaan vanhemman läsnäolo välttämätöntä En ole vielä kertaakaan ollut vanhempainillassa, josta olisin saanut jotakin tietoa, mitä en muuten saisi tai mitä en jo tietäisi.

Vierailija
15/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelen mieluumin open kanssa ihan kahdestaan ja saan tosiaan kaikki asiat tietoon muutenkin.. Ja olen tämän myös opettajille sanonut,ettei kiinnosta tippaakaan ja mulla ompi siihen syyni..

Vierailija
16/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne vanhemmat sitten keskustelevat kotona asioista. Luokkaankin (jos se on tapaamispaikka) mahtuu yleensä yksi / oppilas. En minä ainakaan pistä merkille, kuinka monta aikuista perheestä on paikalla.

Vierailija
17/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä vuorotellen tai ehkä minä vähän useammin kuin mies. En ymmärrä mitä siellä kahdella vanhemmalla tehdään...

Vierailija
18/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ennen ihmettelen niitä jotka tulee kaksistaan, eikö ne uskalla yksin tulla:)

Vierailija
19/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vanhempainiltoihin menee yleensä mieheni. Toimii oikein hyvin. Itse tutustun muutoinkin muihin vanhempiin ja koulun henkilökuntaan.

Mutta olemme joskus myös palkanneet lastenvahdin ja meneet yhdessä vanhempainiltaan.

Vierailija
20/22 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paikalla oli lähinnä äidit. Yhdellä tais olla mies mukana. Ja yksi isä ilman vaimoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme