Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä teille faktaa siitä mitä ne marinoidut broilerinsuikaleet on

Vierailija
11.09.2009 |

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/EU-s%C3%A4%C3%A4d%C3%B6s+lopettaa+Pou…

Hyi että mitä kaikkea suomalaisille on syötetty :-(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos onkin, niin heti ollaan syyttämässä jotain ulkomaista rehua tai ulkomaisia pakastevadelmia. Raision salmonellakohu taannoin johtui ihan Raision omista syistä, mutta se vaiettiin mediassa kuoliaaksi ja syytettiin ulkomaista rehua.

Taannoisessa Kuopion vatsatautiepidemiassa syytettiin ulkomaisia pakastevadelmia, mutta syyt taisivat olla ihan muissa ruoissa kuin pakastevadelmissa.

Vierailija
2/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pakkohan ne on ollut matkalla pakastaa...

Halvinta niiden suikaleet tosiaan ovat, mutta en koskaan osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pakkohan ne on ollut matkalla pakastaa... Halvinta niiden suikaleet tosiaan ovat, mutta en koskaan osta.

marinoitua broileria. Ihan sitä kotimaistakin.

Vierailija
4/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri koska niissa lukee rehellisesti alkuperämaa brasilia

muuten olen noita marinoituja kyllä ostanut koska siis ovat nopeita ja helppoja, ei tartte silppoa ei odotella maustumisia aina onnistuu jne

mutta kyllä nyt lopetin niiden oston kun on niistä niin paljon puhuttu 1kg paketti sisälsi todellisuudessa 700g tuota lihaa, kaikki muu oli sitä marinadia

mutta hei siskot kertokaas nyt miten sitä broiskua itse marinoidaan

Vierailija
5/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pakkohan ne on ollut matkalla pakastaa... Halvinta niiden suikaleet tosiaan ovat, mutta en koskaan osta.

marinoitua broileria. Ihan sitä kotimaistakin.

Vierailija
6/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeaikoina ostanut valmiiksi marinoituja. Nytkin olen ostanut mielummin fileita ja palotellut ne itse, jotenkin paljon "tuhdimpia" kun maustamattomat valmiit suikaleet=) Tuskin niissä sillain eroja on mutta.... Tääkin voi olla mun päässä enimmäkseen, siis tämä kuvitelma...

Vierailija
7/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on hyvää ihan sellaisenaan, kunnolla paistettuna ja aavistus suolaa ripoteltuna päälle. Teidän makuaisti vaan on mennyt pilalle noiden valmismarinadien arominvahventeista ja muista kemiallisista tököteistä.

Mutta jos nyt välttämättä haluat niin sen kuin sotket astiassa soijakastiketta, oliiviöljyä, sitruunamehua, hunajaa, sinappijauhetta, chiliä, yrttejä jne. jne. Tee niistä oman makusi mukainen yhdistelmä, ja hiero sitten lihan sekaan/pintaan, jätä jääkaappiin muutamaksi tunniksi/yön yli marinoitumaan.

juuri koska niissa lukee rehellisesti alkuperämaa brasilia

muuten olen noita marinoituja kyllä ostanut koska siis ovat nopeita ja helppoja, ei tartte silppoa ei odotella maustumisia aina onnistuu jne

mutta kyllä nyt lopetin niiden oston kun on niistä niin paljon puhuttu 1kg paketti sisälsi todellisuudessa 700g tuota lihaa, kaikki muu oli sitä marinadia

mutta hei siskot kertokaas nyt miten sitä broiskua itse marinoidaan

Vierailija
8/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettua broileria on toki käyttäneet (käyttävät huhtikuuhun asti) muutkin firmat. Mutta esim. Atria on kuitenkin käyttänyt kotimaista lihaa.

Pakastus ei minusta sinänsä ole ongelma. Mutta toki se pitäisi mainita pakkauksessa. Ulkomainen liha on ainakin minulle se itse ongelma. Käyttämällä ulkomaista lihaa huononnetaan suomalaisten karjankasvattajien työllisyyttä ja aiheutetaan kuljetuksilla huomattavasti enemmän saasteita ilmakehään kuin että Suomessa syötäisiin Suomessa tuotettua lihaa.

Vierailija
9/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osteta edes valmiita fileitä, vaan ostetaan kokonainen pala, jonka mies käsittelee itse.

Vierailija
10/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus syödään marinoimatontakin broiskua, mutta joskus myös tuota Pouttua. Miksi? Siksi että yksi rasia maksaa alle 2€, joka on meidän perheelle iso raha, ja sillä saa kastikkeen/wokin tehtyä yhtä hyvin kuin "puhtaalla"kin broiskulla.

Se että broisku on ulkomaista, ei vaikuta ostopäätöksiimme mitenkään- kotimainen ON liian kallista jokapäiväiseen ruokavalioon! Ja juu, senkin tiedämme ettei Poutun suikaleet ole mitään "filettä".

Vierailija
11/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen erehtynyt ostamaan Poutun marinoituja broilerisuikaleita, ja molemmilla kerroilla kokemus on ollut yököttävä. Ei vaan muiden valmistajien suikaleet ole maistuneet yhtä hirveiltä, saati kutistuneet määrällisesti samassa mittakaavassa. Ei sen puoleen, että esim. ko. firman jauheliha olisi ollut sen parempaa...

Vierailija
12/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi marinoidut suikaleet alkoivat muutenkin yököttää jo vuosikausia sitten. ja onhan muuten ravintoloidenkin ruuan laadusta löydetty puutteita. Eli eipä niihinkään voi enää mennä.

Vierailija
13/13 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretiskiltä saa vanhaa kalaa, kanatuotteet on enmmäkseen uudelleen sulatettua marinoitua mömmöä ymym

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi