Kuinka pitkään olet kantanut repussa/liinassa?
Alempaa bongasin et joku suositteli Manducaa, koska menee 3-4-vuotiaallekin. Mutta kuinka moni oikeasti kantaa niin pitkään tai siis minkä ikäinen vielä suostuu kannettavaksi? Ja älkää kantajat älähtäkö, itse olen liinafani ja kaikkia lapsiani (4kpl) kantanut paljon. Ällistelen vaan että paljonko on oikeasti hyötyä jonkun repun menemisestä esim 20kg asti, kun meillä se tarkoittaisi että vielä 5,5v:kin saisi painon mukaan siinä olla? Mutta meillä siis kantaminen loppunut tuossa 2v:n paikkeilla, ihan niinkuin rattaiden käyttökin, kun lapsi yksinkertaisesti haluaa itse kävellä (ja jaksaa yllättävän pitkiä matkoja).
Kommentit (2)
Joskus lenkkeillään myös niin, että toinen on selässä ja toinen juoksurattaissa. Tehokas treeni ;) Vanhempaa lasta kannettiin välillä kantorinkassa 4-vuotiaaksi, niin ehkä näitäkin. Mutta tässä ei ollut kyse arjesta, vaan vaeltamisesta (aikuisten mukaan mitoitetuilla päivämatkoilla), jossa lapsi käveli osan matkaa ja tuli rinkkaan, kun väsy yllätti.
Mutta tosiaan lapsissa on eroa. Kolmosen vuotias poika painaa enemmän kuin meidän 6-vuotias, yli 120 senttinen eskaripoika, jota ei suuremmin tarvitse enää kantaa ja joka jaksaa jo ihan jonkun pituisilla vaelluksilla mukana.
Rinkassa olemme ajoittain kantaneet vanhemmaksikin. Mekin harrastamme vaeltamista ja aikuisen päivämatka on vielä liian pitkä 5v tytöllemme, joten välillä hän aina hyppää rinkan kyytiin.
Meidän 1v painaa 8,6kg ja 5,5v painaa 15,5 kg eli hyvinhän näitä jaksaa kantaa ;)