Miksi mies ei tee aloitetta?
Siis meillä on niin, että mies haluaa seksiä kerran (korkeintaan kaksi) viikossa. Itse haluan seksiä joka päivä. Yleensä "otan mitä haluan" (ja molemmat on tyytyväisiä). Haluaisin kuitenkin tuntea itseni halutuksi ja mieheni olevan aktiivisempi.
Meillä on seksiä tavallisesti 6-9 kertaa viikossa minun aloitteestani, miehen ei kertaakaan. Tällä viikolla kyllästyin, enkä ole tehnyt aloitetta tiistain jälkeen (ma ja ti seksiä mun aloitteesta) ja tulos on se, että molemmat on äärimäisen turhautuneita, väsyneitä ja vittuuntuneita... Ei seksiä, ei mitään! Ei edes lähelläoloa, pussailua jne. ja kodin ilmapiiri on todella kireä.
Olen huomannut, että jos en tee aloitetta, hänelle riittää se kerran viikossa, lauantai-iltana... Silloin hän siis saattaa tehdä aloitteen, ellei ole muuten saanut.
Miksi mies käyttäytyy kuten käyttäytyy? Sanoo joskus, että sittenhän on huonosti, jos vaan toinen tekee aloitteen. Näemmä jotain on sitten huonosti. Yritän puhua aiheesta, mutta hän hymähtää, ettei se nyt ihan noin oo (siis, että vain minä teen aloitteen).
Haluaisin hänen myös osallistuvan ja ihan omasta halusta, kun kahden kaupasta on kyse. Antakaas nyt vinkkejä miten puhua miehen kanssa asiasta niin, että hän voisi ymmärtää kantani. Asista on puhuttu useamman kerran yhdeksän vuoden yhdessäolon aikana, mutta ei sillä ole ollut tehoa kuin viikoksi kerrallaan...
Kommentit (8)
Ei meilläkään mies (yleensä) kieltäydy seksistä, kun sitä on tarjolla. Minä taidan silti olla meillä se aina valmis ;) Kaipa tuo mieskin sitten tavallaan on, kun sitä seksiä saan, jos vaan teen aloitteen. Täytynee siis jatkossakin nähdä se pieni vaiva, niin molemmat on tyytyväisiä. Ei kai tässä sitten asiat niin huonosti olekaan, vaikka olisi tietty mukavaa, kun mies joskus yllättäis. Ap
että saat kuitenkin helkkarin paljon seksiä kun vain itse teet aloitteen. Itse en vaan pysty tekemään aloitetta ja itken ja masennun yksin ennemmin kuin nöyrryn anelemaan mieheltä seksiä. Minulla on valtavan suuri tarve saada tuntea olevani haluttu ja se tarve ei tyydyty, jos joudun itse tekemään aloitteen. Mies ei aloitetta tee, usein sitten kun olen itse ottanut taas asian puheeksi kun en enää henkisesti kestä. Ja sellainen seksi on nöyryyttävää.
Sekin hajottaa, ettei ole oikein mitään läheisyyttäkään. Iltaisin mies haluaa pitää hetken kiinni, siinä kaikki.
Olen helvetin surullinen ja vihainen ja NIIIIIIN pettäisin, jos pystyisin. En vain nauti seksistä ihmisen kanssa, joka ei ole läheinen, tuttu ja rakas. Vaan eipä taida oma miehenikään olla enää sellainen tätä menoa. Siitäkään en saa enää mainita, jos olen jäänyt ilman orgasmia, vaikka totta helvetissä jään ilman orgasmia kun seksiä on tuskin enää edes kerran kuussa ja se vain nostaa surun ja pelon pintaan, siitä että nyt pitäisi osata ja ehtiä nauttia, vaikka pelkää jo etukäteen, että taas hajoilen ennen kuin seuraava kerta tulee...
eli minä miehenä "joudun" tekemään aloitteen. yleensä aina. vaimo ei juuri kieltäydy mutta vaivaa itseäni kovasti. en saa kosketusta juurikaan muuten. rakastelu melkeimpä ainoa läheinen hetki. onneksi tulee syys, ja kylmyyteen auttaa lämpimät vaatteet.
m35hki
Siis meillä on niin, että mies haluaa seksiä kerran (korkeintaan kaksi) viikossa. Itse haluan seksiä joka päivä. Yleensä "otan mitä haluan" (ja molemmat on tyytyväisiä). Haluaisin kuitenkin tuntea itseni halutuksi ja mieheni olevan aktiivisempi. Meillä on seksiä tavallisesti 6-9 kertaa viikossa minun aloitteestani, miehen ei kertaakaan. Tällä viikolla kyllästyin, enkä ole tehnyt aloitetta tiistain jälkeen (ma ja ti seksiä mun aloitteesta) ja tulos on se, että molemmat on äärimäisen turhautuneita, väsyneitä ja vittuuntuneita... Ei seksiä, ei mitään! Ei edes lähelläoloa, pussailua jne. ja kodin ilmapiiri on todella kireä. Olen huomannut, että jos en tee aloitetta, hänelle riittää se kerran viikossa, lauantai-iltana... Silloin hän siis saattaa tehdä aloitteen, ellei ole muuten saanut. Miksi mies käyttäytyy kuten käyttäytyy? Sanoo joskus, että sittenhän on huonosti, jos vaan toinen tekee aloitteen. Näemmä jotain on sitten huonosti. Yritän puhua aiheesta, mutta hän hymähtää, ettei se nyt ihan noin oo (siis, että vain minä teen aloitteen). Haluaisin hänen myös osallistuvan ja ihan omasta halusta, kun kahden kaupasta on kyse. Antakaas nyt vinkkejä miten puhua miehen kanssa asiasta niin, että hän voisi ymmärtää kantani. Asista on puhuttu useamman kerran yhdeksän vuoden yhdessäolon aikana, mutta ei sillä ole ollut tehoa kuin viikoksi kerrallaan...
Meillä kans on sama tilanne, mutta päinvastoin. Vaimo ei ole tehnyt aloitetta 30 vuoteen yhtään kertaa. Ja suhtautuu sexiin muutenkin väkinäisesti. Haluaisin seksiä 3 kertaa viikossa, mutta kun vaimo ei halua niin en tee aloitetta kuin 2 kertaa kuussa. Turhauttaa kun joutuu tekemään tyhjää työtä kun saa pakit vaimolta. Vaimon mielestä seksi on turha keksintö, hän voisi hyvin elää vaikka ei saisi seksiä ikinä.
Puhuttiin jälleen kerran asiasta miehen kanssa ja hän sanoi vähän kuten #2:n mies, että hän haluaa aina seksiä ja on aina valmis siihen, kunhan tietää minunkin haluavan. No, toki hän voisi tehdä aloitteen useammin, varsinkin, kun itsekin haluan aina, mutta hyvä nyt näinkin. Ja taas, kun asia nostettiin esille on hänkin tehnyt aloitteen jo pari kertaa.
On kyllä kurjaa, kun kaikilla pareilla ei tarpeet kohtaa... Ei täysin meilläkään, vaikka jälleen olenkin ihan tyytyväinen tilanteeseen. Ap
Kun tavattiin puolisoni teki aika useinkin aloitteita, tosin silloinkin enimmäkseen minun puoleltani. SIlloin oli seksiä 1-4krt/vk. Odotusaikana seksiä oli n. kerran viikossa koska se oli tukalaa ja halut oli ailahtelevat. Kun lapsemme syntyi sen jälkeen oli melko harvoin ja jouduin leikkaukseen jonka jälkeen oli myös se ekrran viikossa. Olen nyt parantunut ja seksihalut on valtavat (olen taas se "oma itseni") joten kerran viikossa on aivan liian vähän ja muutaman kerran olen saanut pakit puolisoltani kun olen useammin halunnut. Se tekee kipeää koska meillä on muutenkin hellyydenosoitukset aina minun puoleltani (suukot, halit jne.). Pakkeja on tullut useitakin joten nyt ollaan tilanteessa että olen turhautunut, kiukkunen ja en usko enää kohta koko hommaan... Hän on tehnyt aloitteen viimeksi keväällä hotelliviikonloppuna yli puoli vuotta sitten...! Repikääs siitä. Hän on seksikäs, järkevä ja rakastan häntä ja haluan koko ajan... Sitäkin satuttavampi tilanne on.
Itse en enää tee juurikaan aloitteita, koska olen n.12 vuoden aikana tullut niin monta kertaa torjutuksi ja en tunne itseäni enää halutuksi ja tuntuu ettei minun haluilla ja tarpeilla ole niin merkitystä (seksuaalinen itsetunto on nollissa). Nykyään on enää seksiä näköjään n.3 viikon välein. Pahimmat paineet hoitelen itse.
Aikoinaan koetin puhua asioista, mutta kun ei puhuttu samaa kieltä niin olen luovuttanut.
Hoidellaan nyt lapset ja katotaan sitten mitä tehdään isona...
T: M40
Kun olen kysynyt asiasta, on mies sanonut että ei tee aloitetta sen takia, että on aina valmis. Eikä oikeasti koskaan, ikinä tee elettäkään että tekisi aloitteen, ei ole koskaan tehnyt. Joskus olen ihan uhallakin odottanut että kauan menee, 6 viikon jälkeen kyllästyin odottamaan ja tein itse taas aloitteen.
Ei koskaan torju minua. Sanoo että hän haluaa olla kohtelias, eikä tiedä koska minä haluan seksiä, niin parempi että minä teen aloitteet koska hän haluaa aina seksiä.