Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin sietokyky koetuksella

Vierailija
09.09.2009 |

Välillä ottaa päähän, kun on niin erilainen ajatus kasvatuksesta. Kaikki annetaan periksi vaikka nimenomaan ollaan tiettyjä juttuja kielletty (esim. pallopelit sisällä, pelkkä herkkujen syönti, valvominen puoleen yöhön, tiettyjen tv-sarjojen katselu). Mutta ei vaan mee perille. Argh!

Silti lastenhoitoon apua tarvitaan, joten ei voi oikeen valittaakaan ettei nokkiinsa ota :)

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tavallaan ymmärtää kokemustanne , mutta

En voi vättää sitä että mua häiristesee tämä otsikon kielioppiongelma.

Kun kirjoitat "anopin sietokyky koetuksella", kuten otsikossasi kirjoitat, tarkoitat itse asiassa, että nyt venytetään anoppisi kykyä sietää teitä. Eli että sinä olisit tai tarkoituksella yrittäisit olla sietämätön anopillesi.

Jos sen sijaan kirjoittaisit että "Anopinsietokyky koetuksella", testissä voisi olla sinun kykysi sietää anoppia, kn anoppi on ärsyttävä.

Vierailija
2/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin että kappas, anoppi kerrankin valittelee siellä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne isovanhemmat tykkää hemmotella lapsenlasiaan, monihan lapsen saaneista tykkää lapsista ja kun ei kuitenkaan tarvi olla enää vastuussa pienoikaisista...niin.. Siinä sen näkee tuloksen.

Vierailija
4/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka niillä pienilläkin kirjoitusvirheillä ON merkitystä.

Vierailija
5/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka niillä pienilläkin kirjoitusvirheillä ON merkitystä.

Ja onhan se huomattavasti miellyttävämpää lukea jos ei ole tuollaisia virheitä. Ihan tavalliset kirjoitusvirheet eivät niinkään haittaa, mutta tuollaiset virheet jotka muuttavat koko lauseen merkityksen, häiritsevät lukemista.

Eli kyse ei ole siitä etteikö lukija ymmärtäisi vaan siitä mikä on miellyttävämpää. Jos lukijaa ärsyttää tai häiritsee ko. virheet, hän tuskin vastaa.

Muta piku krijotusvihreet ei haitaa! :)

Vierailija
6/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ihme anoppi siitä, että mieheni nähtävästi kasvattaa hänen mielestään lapsiamme hyvin ja miehen sisko jonka kasvatusmalli on samanlainen kuin minun, kasvattaa lapsensa oikein hyvin MUTTA minun tekemisistäni tulee aina kauhea haloo kun on täällä. olen esimerkiksi aivan kamala äiti jos sanon tyttärelleni 3v että "et saa katsoa telkkaria tänään ollenkaan jos kiusaat vielä pikkusiskoa". tuo on kuulemma ihan kamalaa uhkailua.

Vierailija
7/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona on erilaiset säännöt kuin mummolassa ja eiköhän vanhemmatkin voi siinä antaa periksi, että jos mummolassa suht harvoin käydään, niin hemmottelu on sallittua. Kuitenkin jos on kysymys siitä, että anoppi tulee lasten kotiin hoitajaksi, pitäisi elää talon tavoilla. Ja miten saat sen vanhan ihmisen kalloon... et oikein mitenkään. Arkipäivän nukkumaanmenosääntö on noista se, mistä pitäisin lujiten kiinni.

t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
8/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että kyllä mummolassa saa olla vapaampaa kuin kotona. Lapsille vain täytyy tehdä selväksi, että vaikka mummolassa saa pelata sisällä, niin kotona ei yms.

Vierailija
9/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sopisi vaikka kehyksiin ja seinälle, on se sen verran harvinaislaatuinen lahja... Muistan sinut : )

Vierailija
10/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh, minä olisin varmaan antanut vastalahjaksi sitten jotain ilkeää, kuten ryppyvoidepurkin tai hautakivikuvaston.

Vierailija
11/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tavis ammatti, eli en ole kielipoliisi alkuunkaan, mutta usein ihmiset kirjoittavat todella huolimattomasti ja ihan virheellisestikin.

Vierailija
12/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUtta jos teille kotiin tulee hoitaja on tietysti hankalampaa. Riippuu myös miten usein mummo hoitaa.

Vastaavassa tilanteessa jos mummo tulee teiulle kotiin hoitamaan usein niin pyytäisin miehen mukaan ja istuisimme alas ihan pöydän ääreen ja ensin kiittäisin anoppia lastenhoitoavusta ja kertoisin että apu on meille korvaamatonta sitten kertoisin että meidän kotona on tietyt säännöt ja myös MIKSI.

Laittaisin myös säännöt kirjallisest lapulle jonkinlaisen päivä-ohjelman ohessa esim. päikkärit klo x, lounas klo x- jääkaapissa valmis makaroonilaatikko jne. sitten säännöt ranskalaisin viivoin kuten -sisällä ei saa potkia palloa -jälkkäri vast kun pääruoka syöty - ei muita herkkuj kun mahdollisesti jälkkäri

jos ei mene perille on lapsille kerrottava todella selkeästi että mummolla on eri säännöt kuin tavallisesti mutta vanhempien kanssa ei näin toimita

Vierailija
13/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sujauttaa sen anopin arkkuun, jos hän joskus kuolee.

8, onko sinulla vielä tallella se? Se sopisi vaikka kehyksiin ja seinälle, on se sen verran harvinaislaatuinen lahja... Muistan sinut : )

Vierailija
14/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hautakivikuvasto on hyvä. Noista kirjoitusvirheistä vielä, mulla tulee paljon kun tämä keittiön koneen näppäimistö ei ole ihan toimivin. Sallin pienet painallusvirheet muiltakin. Mutta asia virheet ovat hauskoja. Mutta anopeista: Mulla on mukava anoppi. Ainoa mikä tökkii on kun se aina jaksaa valittaa omaa vointiaan. Yritän kuunnella ja kysellä, olla osaanottava. Mutta kun mua joku sattuu esim. kun vauva oli väärinpäin ja potki niin että oksensin päivittäin ja ruokatorvi poltti öisin ja epäiltiin (yhä seurataan) kilpirauhasen vajaatoimintaa ja lapsi valvotti ja mies raatoi töissä ja toinen lapsi sairastui ja joutui osastolle pitkäksi aikaa, niin anoppi totesi, että sellaista se odottaminen ja synnyttäminen on. Meinasin todeta vastalahjaksi että samoin, sellaista se ylipaino ja vanhuus tuottaa. Mutta en tiettykään sanonut kun olen niin miellyttävä ihminen. =(

Vierailija
15/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän lepsumpi lasten kanssa kuin minä, mutta eiköhän mamman kuulu ollakkin! vai millaisia muistoja teillä on omista isovanhemmista? oliko muka sama kuri kuin kotona?

Vierailija
16/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän lepsumpi lasten kanssa kuin minä, mutta eiköhän mamman kuulu ollakkin! vai millaisia muistoja teillä on omista isovanhemmista? oliko muka sama kuri kuin kotona?

Jos vertaa isoäitiäni ja omaa äitiäni tai anoppia, ero on kun yöllä ja päivällä. Isoäitini ei omien sanojensa mukaan voinut sietää lapsia ja kielsi lapsia mm. syömästä leipää, koska oli tarkoittanut sen vain aikuisille, isäni antoi minulle leipäpaloja salaa... Asuimme kaukana ja näimme häntä noin 4-5 kertaa vuodessa, eli kyse ei ollut siitä, että olisimme olleet jatkuvasti hänen vaivoinaan. Hän kyllä ilmoitti aina, että ei olisi halunnut kun yhden lapsen (eli seuraavat olivat kaikki epätoivottuja, ja me "ylimääräiset lapsenlapset" emme kiinnostaneet häntä lainkaan).

Mamman ja mummon kuuluu kyllä hemmotella lapsia, mutta jos kontaktit on päivittäisiä, hemmottelulla tulee olla rajat. Ise en rajoita mitenkään, tehkööt miten haluaa, mutta isovanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä.

Jos anoppi olisi naapurissa ja näkisi lasta päivittäin, puuttuisin kyllä esim. siihen, että hänellä on tapana syöttää lapselle keksejä ennen aamupalaa, yms.

Vierailija
17/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tavallaan ymmärtää kokemustanne , mutta

En voi vättää sitä että mua häiristesee tämä otsikon kielioppiongelma.

Kun kirjoitat "anopin sietokyky koetuksella", kuten otsikossasi kirjoitat, tarkoitat itse asiassa, että nyt venytetään anoppisi kykyä sietää teitä. Eli että sinä olisit tai tarkoituksella yrittäisit olla sietämätön anopillesi.

Jos sen sijaan kirjoittaisit että "Anopinsietokyky koetuksella", testissä voisi olla sinun kykysi sietää anoppia, kn anoppi on ärsyttävä.

juuri näin. Missä ihmisten kielentaju?

Vierailija
19/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
20/44 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset