Voiko 5vk vanhasta vauvasta tehdä viikko-viikkohuoltajuussopimuksen?
Se sopisi minulle mainiosti, voisin olla lähivanhempi, mutta saisin aina viikon lomaa yövalvomisista ja lapsista. Elatusmaksuista ei niin väliä, lapset pärjäävät vähemmälläkin vaate- ja lelumäärällä.
Isästä en kyllä tiedä miten aikoo 5vk vanhan hoidon järjestää, mutta se ei ole minun ongelmani, vaan hänen. Esikoisella on päiväkotipaikka ja sen voi muuttaa kokopäiväpaikaksi isäviikkoina.
Kommentit (15)
Anna nyt ihmeessä adoptioon koko lapsi, niin saa rakastavan perheen.
Kaikki hyvin?
Juuri aamulla kirjoitit ongelmistasi. Ongelma oli juuri se, että et saa nukuttua päivällä kun isompi ei nuku silloin kun vauva nukkuu 3 tunnin päiväunia?
Jos lapsi on kerran päviähoidossa, niin miksi et sitten voi nukkua samaan aikaan 3 t päikkäreitä vauvan kanssa?
kuulostaa, että sinulla on ihan elämänhallinta nyt hukassa tai sitten keksit juttuja tänne? Niin tai näin, nin voiko kaikki olla hyvin ihmisellä, joka tekee milloin minkäkinlaisia aloituksia saadakseen huomiota?
Kuten jo kerran sanoin, itse olet valinnut yksinhuoltajuuden kun et kerran isän kanssa halua asua samassa taloudessa, koska muuten et saisi tukia. Tee asialle jotain.
Jos et jaksa olla 5vk vauvan kanssa, niin kysy vaikka Mannerheimin Lastenliitolta hoitajaa. Maksaa jotakin, mutta kuten itse sanoit, ei rahalla ole väliä. Tai sitten kysy, jos sossu maksaisi lastenhoitajan maksun.
Minä alan oikeasti olla huolissani sinusta.
Kerrotko vielä minkä ikäinen olet? Olisko keskenkasvuisuudella jotain tekemistä tuon oireilun kanssa.
Mutta tuskin kukaan lastenvalvoja sellaista vahvistaa tai oikeus määrää.
Vauvan näkökohdasta hänellä ei ole ollenkaan ensisijaista hoitajaa, ihmistä jonka kanssa olla symbioosissa ja siitä irrota. Minusta tuo on heitteille jättöä.
Anna lapsi kokonaan isälle, jos et viitsi itse hoitaa. Kiintyypähän sitten isään kunnolla ja saa mahdollisuuden kasvaa normaalipäiseksi aikuiseksi.
sinun seurassasi vauvasta ei tule "täyspäistä" ihmistä- ymmärrät sen varmaan itsekin.
Isästä en kyllä tiedä miten aikoo 5vk vanhan hoidon järjestää, mutta se ei ole minun ongelmani, vaan hänen.
et tainnut olla kypsä vanhemmaksi..?
ja oikeesti nämä pientenvauvojen äidit ja isät, miksi erotaan näin helpolla? lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat...
Varmasti ei kukaan ns asiantuntija tuollaista suosittele. Eikö isä(kään) ole työelämässä?
Sulla on varmasti oikeasti raskasta ja on hyvä, että voit purkautua edes meille. Tuokin vaihe menee ohi, usko pois.
Jos olet uuvuksissa, ota yhteyttä neuvolaan ja kerro mikä on tilanteesi. Jos et saa levättyä mitenkään, saat varmasti paikan ensikodista tai jos tarvitset hoitoa, pääset sairaalaan. Juttusi ovat tuttuja ja hoet samaa, tarina näyttää pyörivän samaa kehää. Kuulostaa henkilökophtaisesti tutulta ja tarinan takaa paljastui kohdallani lapsivuodepsykoosi. Toivon sinulle OIKEASTI hyvää, en ilkeile tai viisastele.
ei ole rahallisesti mahdollista jäädä vanhempainvapaalle. adoptio lienee ainoa mahdollisuus, varsinkin kun isyys vahvistetaan vasta ensi viikolla. samalla olis ollut kätevää tehdä se huoltajuussopimus kun kerran lastenvalvojan luo mennään.
töihin lähtisin takaisin heti jos näillä yöunilla jaksaisin.
En käy täällä niin usein.
Ja mäkin toivon sulle hyvää ap, mietin voisinko jotenkin auttaa, oon itsekin ollut yh raskauden alusta asti (lapsi nyt 4v). Missä päin asut?
-en nyt muista mikä nro olin tässä ketjussa-
Tajuatko sä ollenkaan että sulla on siinä kaksi lasta joita ei kukaan halua? Koita vaikka sekunti ajatella miltä susta itsestäs tuntuis jos olisit se 3v. Äläkä viitsi väittää että "en mä lapsille sitä näytä". Lapsi näkee, teet mitä vaan.
Soitapa sossuun ja sano että täällä olis pari lasta jotka voi hakea pois. Te vanhemmat ette heitä ansaitse.
Ja vielä: sun on ihan turha miestä syyttää omasta sotkustas. Itse et huoli miestä asumaan kanssanne rahan takia ja ihan itse annoit paljaalla vedellä. Kai sä nyt jotain tiesit siitä miehestä entuudestaan? Vaikka sen ettei sitä lasten hoito paljon nappaa. Kun teillä on jo se isompikin lapsi, niin kai sä jotain silloin jo tajusit?
oikeesti jaksa/halua hoitaa niitä lapsia? ihan ystävyydellä kysyn. oliko vahinkoja molemmat, mietitkö aborttia? oletko ollut yhteydessä sosiaalityöntekijään? ensikotiin? kerro enemmän niin voisin yrittää miettiä jotain ratkaisuehdotuksia.
vedä itses vessanpöntöstä,teet kaikille läheisilles
palveluksen.
Jos aikuinen ihminen ei kahden lapsen kanssa pärjää,niin jo on kumma.Sinä olet ne lapset synnyttänyt,olet Heistä vastuussa,kasva aikuiseksi pösilö!!!!
vaan sille pitää olla omistusasunto 100neliötä. Laittoi viikonloppuna omakotitalotonttihakemuksen meidän perheenä, vaikka minä sille sanoin että mua yhteisasuminen kiinnosta. Onneksi tonttihakemuksen voi perua, vauvaa ei oikein voi.
Lapset on ihan kivoja sitten kun ne alkaa nukkua yönsä.
Mutta nyt isukki tuli lapsenvahdiksi ja minä lähden harrastuksiini, tai ehkä nukkumaan johonkin hotelliin. Takaisin tulen aamulla, jos tulen. Moro..
vauvalle joutua riepoteltavaksi noin.