Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinot vähissä kolmasluokkalaisen

Vierailija
08.09.2009 |

yövaeltelun takia. Poika tulee joka ikinen yö meidän vanhempien sänkyyn. Jos herätään siihen, niin käydään yleensä viemässä takaisin omaan huoneeseen ja sänkyyn, usein hän herää/havahtuu sitten vielä uudelleen ja taas sama juttu.

Ongelma on siis herääminen keskellä yötä, ei varmasti tee hyvää että ei saa nukuttua koko yötä putkeen. Pitäiskö ottaa poika viereen jo illalla esim. yhden viikon ajan, ja katsoa, jos saisi sillä ainakin yöheräilyn loppumaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän makkarin lattialle. Siihen poika tuli jo puolenyön aikaan ja nukkui loppuyön. Katotaan nyt mitä iloa tästä on, ainakin saa itse nukuttua paremmin, mutta pojan unien katkeilu siis jatkuu hamaan tulevaisuuteen...

-ap-

Vierailija
2/24 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille aina mitään voi, mutta pitäisi varmistaa että nukahtavat nopeasti uudestaan. Joillekin toimii hyvä yövalo, joillekin se patja, joillekin unilelu. Meillä 11 v. herää kerran yössä, käy vessassa, juo vähän ja menee takaisin nukkumaan. Samoin minä, 41 v. Enpä ole kokenut ongelmaksi tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ongelma, jos siis muuten mielestänne on hyvä idea tuo yövalo. Jatkojohto ei montaa euroa maksa, ja sitten saatte valon sijoitettua juuri niin esille tai piiloon kuin haluatte!

Vierailija
4/24 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä unen katkeamisesta ole mitään haittaa. Etenkin jos tuo tapahtuu vain kerran yössä.

Vierailija
5/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viereen, olisi sitten ehkä rauhallisempi yöuni ja sehän on tärkeintä!

Vierailija
6/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sängyssä tulee ahdasta (kuten nykyisinkin joka yö) ja kukaan ei saa nukuttua kunnolla...

-ap

Vierailija
7/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks et anna vaan lapsen tulla viereen ja nukkua siinä loppuyötä?

Vierailija
8/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän sängyn viereen, johon poika saa tulla nukkumaan. Näin meillä joskus oli kun oli sama ongelma, ja kaikki nukuttiin hyvin.

Vierailija
9/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelot lisääntyvät jos lapsi saa pelata jotain pelottavampaa Xbox-peliä tai on nähnyt jotain telkussa. Olen rajoittanut noita kahta ja on ollut rauhallisempi poika.

Ota viereen vaan. Meillä on joskus isä mennyt sitten pojan sänkyyn niin ei tule niin ahdasta:).

Vierailija
10/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeamatonta, jokaöinen herääminen ja kävely ei tee hyvää lapselle. Sängyssä on kolmestaan ahdasta ja isäähän tämä asia häiritsee kaiken eniten. Tätä ramppaamista on jatkunut ainakin viime talvesta lähtien. Häntä pelottaa yöllä. Ei pelaa pahemmin pelejä, eikä katso tv:stä muuta kuin lastenohjelmia (ei anneta kattoo muita). Poika on kyllä erittäin vilkas ja vauhdikas, kavereiden kanssa paljon ja mielikuvitus lentää!

-ap

Vierailija
11/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esipuberteetti päälle ja alkavat ymmärtää ympäristöstään kaikenlaisia pelottaviakin asioita. Ne voivat hiipiä uniin... meilläkin kolmasluokkalainen tyttö tulee ajoittain vielä viekkuun.

Mutta asiaan. Auttaisiko yövalo? Tai sitten tosiaan tuo, että panette makkariin vanhempien sängyn vierelle lattialle patjan, ja siihen saa tulla nukkumaan.

Parisängyssä nimittäin tulee tosiaan aika ahdasta, jos siihen tunkee yhdeksänvuotias potkija väliin ;-) Ja sitten on äidillä ja isällä aamulla niskat jumissa ja päivä pilalla (niin ainakin minulla on herkästi).

Vierailija
12/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto. Huone on tosin aika pieni, mutta ehkä sinne sais patjan tungettua. Toisaalta pitäis vanhemmillakin oma rauha olla edes yöllä, ja pidemmän päälle olis parempi että oppisi nukkumaan omassa sängyssä ja huoneessa. -ap taas

että poikasi könyää huoneeseenne vasta keskellä yötä. Jää siihen se alkuyuö seksillekin...

Sitä paitsi, patja teidän huoneessanne olisi vain välivaihe. Ei poika loputtomiin sellaisella halua nukkua, epämukavaakin se on.

Valitkaa itse. Kumpi on teille vanhemmille mukavampaa, nukkua itse jollain kälysellä vieraspatjalla vai panna poika sille... minun selkäni ei kestäisi ekaa vaihtoehtoa, mutta mikäs siinä, jos sinun selkäsi kestää, ap.

Vierailija
13/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin isänsä luona hänen vieressäään. Eipä ole ollut vaelteluongelmia :-)

Vierailija
14/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette laittaisi pienempää yövaloa, sellaista himmeää pistorasiaan laitettavaa?

Toinen mieleeni tullut kysymys on se, miten poika nukahtaa iltaisin? Nukahtaako yksikseen?

Kun näissä omassa sängyssä pysymisissähän olisi tärkeää se, että oppisi nukahtamaan yksikseen. Sekä yöllä, jos havahtuu, että myös iltaisin. Sen vuoksi en pidä hyvänä tuota ajatusta, että jompikumpi vanhemmista nukkuisi pojan huoneessa... Ei edesauta yksin nukahtamaan oppimista.

Vierailija
15/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa sitten poika nukkua lemmikin kanssa, ei pelota. Ja tekee muutenkin hyvää lapsen kehitykselle kun oppii huolehtimaan eläimestä ja saa sen kautta positiivisia läheisyydentunteita

Vierailija
16/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kyllä hyvä, mutta kun pistorasiat on lattian rajassa, sängyn alla, niin ei toimi.

Hän kyllä nukahtaa itsekseen omaan huoneeseen nykyisin, siinäkin opettelussa meni todella kauan...

Ja lemmikin ottamiseen tämä ei ole kyllä kovin hyvä perustelu, kun ei muuten haluta ottaa eläimiä. Kissa/koira voi kuitenkin elää n.15 vuotta.

Vierailija
17/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "kiva" kuulla että on muitakin saman ikäisiä, jotka nukkuu vielä vieressä.

-ap-

Vierailija
18/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sellaisen himmeän, lähinnä koristelampun, ja se toimii hyvin. Joinain öinä tulee viereen, jos pelottaa, ei kovin usein. Haluaa joskus, että olen huoneessaan kunnes nukahtaa. Ja ovea ei voi jätää auki, vaikka siitä näkis meidän makkariin, sillä pelkää avoinaista ovea, pitää olla kunnolla kiinni.

Vierailija
19/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vanhempien väliin (paitsi jos jompikumpi pikkusisaruksista on ehtinyt ennen :-), annan hänen ihan suosiolla siinä nukkua, sillä on sanonut että hänellä on turvallisempi olo siinä meidän välissä. Kyllä sekin päivä vielä koittaa, että ei enää halua tulla.

Vierailija
20/24 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä yövaloja on erilaisia. Meillä on nyt käytössä joku S-marketista ostettu noin 6 e lamppu, joka on mun mielestä liian kirkas suoraan pistorasiasta, mutta oikein hyvä esim. sängyn alta tulevana. Niitä kannattaa kokeilla, jos löytyisi joku sopivan kirkas mutta kuitenkin tarpeeksi himmeä teidän makuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi