Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rv 38+3 / synnytyksen käynnnistymisen oireet

Vierailija
07.09.2009 |

Lievää pahoinvointia ollut useamman päivän,sekä aina johonkin aikaan päivästä kuukautiskipumaista tunnetta ja pientä kipua alamahassa, tänään vauva todella levoton - potkinut tai muljannut ihan koko päivän, olen super-väsynyt, lämpö noussut 36.2:sta - 36.8:aan. Olen ensisynnyttäjä.

En tiedä liittyykö nämä siihen mitenkään, että synnytys olisi lähellä..

Miten teillä muilla, onko ollut mitään ennakko-merkkejä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä sitten tunnet sen kun se hetki koittaa. Usko vaan. Ei sun kannata mittailla lämpöjä tms. Kipuja tulee ja ne kun on oikeet niin tiedät että nää on niitä oikeita. Tai sitten et, ja pääset käynnistykseen. Tai sitten alkaa tihkuun lapsivettä tai se pulpahtaa housuun :)

Eikä ne kunnon supparit oo mitään pikku-ähkimisellä ohi meneviä. Vaan tuntuu kuin jalat lähtis alta. Enkä tarkota pelottaa! Se on oikeesti tosi kivaakin, kun tietää että nyt tapahtuu!

Oot vain avoin ja rauhallinen nyt viimeiset raskauspäivät. Kävelet ja lepäät. Teet mikä nyt mukavimmalta tuntuu! Onnea vain matkaan kovasti! :)

t:Kuuden lapsen synnyttänyt mamma

Vierailija
2/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla mahtava juttu käsillä! Aivan ihanaa! Tuli niin oma ensisynnytys mieleen. Mutta ei me kukaan muu voida tietää mitä nuo sinulla tarkoittaa. Me naiset kun olemme niin erilaisia.Jokainen synnytys on erilainen ja käynnistyminenkin on erilaista. Kivun kokee eritavoin. Jokainen tavallaan. Nauti vain kaikesta! Ainutlaatuinen muutos on edessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Sitä vain on niin malttamaton ja jännittää h-hetkeä ja koko ajan miettii, et olikohan tämä nyt sitä tätä tai tota :)

Vierailija
4/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka käynnistettiin rv 41+6, toka käynnistyi spontaanisti rv 41+6 ja kolmas rv 42+1.

Eli voit olla lähes varma että 4vk sisällä nyyttisi olet saanut :-)

Vierailija
5/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta mulla alkoi aamulla aivan älytön selkä särky, kuitenkin sellainen että vierailimme isäni luona noin klo.17, ja tuolilla istuminen oli aika älyttömän kamalaa. En kuitenkaan tiennyt että seuraavana yönä synnytän. Illan mittaan kotona poltteli alavatsaa,ja aavistin, että nyt VOI tapahtua. Menimme nukkumaan noin klo.21, koska EPÄILIN että nyt tapahtuu, ja tarvitsee vielä levätä kun pystyy. Noin klo:23 heräsin supistukseen ja lapsivesi lorisi pikkuhiljaa, ei kerralla kaikki, tuntui kun housuuni olisin kussut, enkä edes ollut varma kusinko (jälkeenpäin tiedän että en). Jätin miehen nukkumaaan, ajattelin, että ei tässä mitään, en tosiaan kuole tähän! Laitoin päälle leffan, söin suklaata, leffasta en supistuste vuoksi tajunnut mitään. Menin suihkuun, ja sitten riitti, klo oli noin 02. Sanoin miehelle että nyt mennään, mutta juo kahvit ensin, mä kestän vielä. Se matka oli aivan järkyttävän kamala, kaskun pääsin edes autoon. Olin tosi tuskainen, työnsin jalkojani täysillä autoon. Kuitenkin KÄVELIN monen pysähdyksen jälkeen sairaalaan. Tehtiin tutkimus, suoraan saliin--- supistukset loppuivat, ja vauva avustettiin mahan päältä painamalla pihalle. siis ilman minkäänlaista lievitystä, ei todellakaan ehtinyt. Lapsi maailmassa 05.15. Kaunis tyttö:)

Vierailija
6/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen syntymä:

Mua oli supistellut enempi ja vähempi monta viikkoa.Sitten heräsin aamulla ja osa limatulpasta tuli vessanpyttyyn, supisteli ihan pikkuhiljaa vaan, oikein epäsäännöllisesti. Supistelut jatkuivat yli vuorokauden erittäin epäsäännöllisinä, ja sitten loppukin limatulppa lähti pyttyyn.

Synnärille supistusten takia lähdin seuraavana yönä, kun koko limatulppa oli irronnut, noin klo 23. (täältä sairaalaan ajaa 35min)

Tuskat oli tosi kovat synnärille päästessä, ja tarkastuksessa passitettiinkin heti saliin. Mutta synnytys ei edennyt odotetulla tavalla, epiduraalia en ottanut, koska lapsen sanottiin syntyvän erittäin pian, mutta ei syntynyt!!! Vaan klo.09 aamulla. Eli siis puolilta öin olin sairaalassa, ja heti olis pitäny syntyä, mutta ei syntynyt! Se oli TODELLA PITKÄ AIKA ILMAN KIVUN LIEVITYSTÄ! Hieno tyttö syntyi kuitenkin tälläkin kertaa, mutta kivut oli todella paljon kovemmat, lapsi kilon isompi, ja synnytys paaaaaljon pidempi.

Summasumarum. Kyllä sä tiedät sitten:) (onnea jo edeltä käsin)

Vierailija
7/8 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla RV 38 meneillään ja tähän mennessä ollut koko raskauden ajan väsymystä mutta kivuttomat supistukset ovat hypänneet loppuraskaudessa mukaan :-) 

http://vivalavida.omablogi.fi/  

23 vuotias nuori nainen helsingistä bloggailee ensimmäisestä lapsesta/raskaudesta, tulevista häistä sekä tietenkin muodista, hyvinvoinnista, meikeistä, uusimmista trendeistä sekä muista tyttöjen jutuista, tervetuloa mukaan !! ;-) Ps. aloitin bloggauksen nyt 24.4 eli luvassa uutta mielenkiintoista postausta joka päivä.

Vierailija
8/8 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi synnytys supistuksilla. Ainoa ero aiempiin päiviin oli se, että minulla oli lievää pahoinvointia ko. Päivänä. Muuten kyllä näin synnytyksen ennakkomerkkejä heti rv. 38 eteenpäin (luultavasti mielikuvituksen tuotetta 😋) aina tuonne rv 41+3 saakka. SynnytysSupistukset poikkesivat aiemmista. Olivat selkeästi menkkakipumaisia ja toistuivat tiheästi. 🙂