Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan pohtineet, mitä te olisitte voinut

Vierailija
07.09.2009 |

tehdä toisin, että miehenne ei olisi pettänyt teitä?

Monin nainen äidiksi tultuaan elää vain äidin roolia ja unohtaa puolison roolin. Mies ei kaipaa äitiä vaan puolisoa, naista.

Nainen voi elää onnellisessa parisuhteessa ollessaan vain äiti mutta mies tuskin on onnellisessa parisuhteessa.

Miten ero voi olla yllätys? Ettekö näe toisessa muuttumista vai suljetteko silmät ja jätätte näkemättä?

Mieheni petti minua ja minä tiesin, että pettämisen syy oli myös minussa ihan yhtä paljon kuin miehessä. En edes yrittänyt uskotella muuta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita petettyjä naisia (ja miehiä) ja en kyllä näe, että yhdessäkään tapausessa kyseessä olisi ollut se, että petetyssä olisi ollut vikaa. Yksi asia mikä on varmaa, että parisuhde ei parane pettämällä (vaikka joku voi toki muuta väittää, mutta itse väitän, että samaan lopputulokseen oltaisiin voitu päätyä jonkin muunkin herätyksen kuin pettämisen kautta). Varmasti voi olla myös sellaisia tapauksia, että nainen ei kuuntele miehensä toiveita. Mutta on varmasti myös niitä tapauksia (ja vielä paljon enemmän), joissa mies ei edes kerro toiveistaan, osaa pukea niitä sanoiksi, käsittelee itse jotain kriisiään ja siinä samassa ajautuu toiseen suhteeseen tai vaikka on yksinkertaisesti niin moraaliton eikä välitä rakkaansa satuttamisesta.

Olen siis ehdottoman eri mieltä, että joku naisen teko tai tekemättä jättäminen oikeuttaisi pettämisen ja petetyn pitäisi mennä itseensä. Aina voi erota, jos tuntuu, että parisuhde ei ole kunnossa. Pettäminen ei taatusti ole se fiksu keskustelunavaus parisuhteen parantamiseen.

Herää kysymys, että mitä niin hirveän pahaa olet tehnyt, että olet uskonut, että olet ansainnut petetyksi tulemisen? Vai onko petturi (ja mahdollisesti narsisti) saanut sinut uskomaan, että pettäminen oli sinun syytäsi? Miksi et olisi voinut muuttua tai vaikka ollakin parempi vaimo ilman pettämistä? Uskotko itsekään tuohon, että anteliaita vaimoja ei petetä?

Vierailija
2/4 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen elää otain muuta kuin parisuhdetta, niin petetyksi tulemisen vaara on ilmeinen.

Pettäminen ei ole oikeutettua ja sitä en missään nimessä tarkoittanut.

Exäni ei ollut eikä ole narsisti. Miksi muuten kaikki exät ovat narsisteja? Narsisteja on vain 1% väestöstä.

En sanonut ansainneeni petetyksi tulemista niin kuin ei kukaan muukaan mutta kykenen näkemään siihen johtaneet asiat. Asiat, joihin olisin voinut vaikuttaa.

Miksi miehet eivät kerro ja puhu? Siksi, että naisten maailma pyörii siivoamisessa, pyykeissä, lapsissa jne. Mies on liian usein sijalla 100 kun nainen odottaa kuitenkin olevansa sijalla 1. Tässä on ristiriita.

Pettäminen ei ole todellakaan fiksu keskustelunavaus mutta usein se on hätähuuto; jokainen pettäjä saa taatusti huomion itseensä.

Tämä on minun ajatukseni pettämisestä ja koskee useimpia pettämistilanteita riippumatta pettäjän sukupuolesta. 33 % naisista pettää ja miehistä 43 % erään tutkimuksen mukaan.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet sitä mieltä, että naisten maailma pyörii siivoamisessa, pyykeissä ja lapsissa, niin miksi 33% naisista sitten pettää? Ei kai niiltä nyt luulis perheen ulkopuoliselle miehelle tuon teorian mukaan liikenevän mitään aikaa.

Tavalaan kirjoitat tuon lopun siis sukupuolineutraalisti, mutta alku on taas sukupuolisidonnaista.

Ja itse en kyllä usko useissakaan tapauksissa mihinkään hätähuutoihin. Kunhan vaan petturit hakevat sitä ihastumisen huumaa tai liha on heikko tai muuta vastaavaa. Jotkut tarvitsevat jatkuvastikin itsetuntonsa kohottamiseen toisia naisia (tai miehiä). Itsekin tunnen paljon ihmisiä, joilla on jopa jatkuvasti 4-5 ihmistä kierrossa, mutta eivät ne niitä tietty niille toisille kerro. Jos kyseessä olisi joku hätähuuto, niin lienee oikea osoite ei olisi se oma puoliso vaan oma itsetunnon puutos kenties. Tapauksia on varmasti monia. Se on totta, että narsisteja on vähän, mutta veikkaanpa, että heistä taas moni on pettureita (tehnee asiasta helpompaa, kun ei koe empatiaa). Itselläni on täysin tutkimustuloksia vailla oleva yksi pettämisteoria eli masennuslääkkeet altistavat vielä helpommin pettämiselle ja tätä olen pohdiskellut useammankin masennuslääkkeitä käyttävän kanssa. He ovat pitäneet teoriaani jopa järkevänä eli koska masennuslääkkeet vievät ne pahimmat heilahtelut pois, niin huippujen on oltava korkeampia (esim. pettämisessä pieni kiinni jäämisen riski voi lisätä fiilistä jollekin) ja toisaalta kuopat eivät ole niin syviä (ei ehkä pode niin huonoa omaatuntoa pettämisestä).

Itse tunnen monta ihmistä, joiden parisuhde on ollut ihan kuralla ja silti puoliskot eivät ole pettäneet. Ongelmista voi ja pitää mielestäni päästä eroon muulla tavalla kuin pettämällä, sillä pettäminen rikkoo ihmisessä aina jotain pysyvästi. Sen enempää tuskin voi toista ihmistä juuri loukata.

Vierailija
4/4 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten hyvässä tai huonossa suhteessa.

Fiksu ihminen lopettaa huonon parisuhteen ja aloittaa vasta sitten uuden. se on paras alku myös uudelle suhteelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän