Teen viikon työtunnit 4:ssä päivässä ja saan siis
joka pitkän viikonlopun, pe-su :o)
Aivan yliveto systeemi!
Tekeekö kukaan muu näin?
Kommentit (16)
Olen todellakin täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
Lapsilla on isä, joka heitä hoitaa tarhan jälkeen.
ap
ja moneltako olet kotona töiden jälkeen?
nukkumaan klo 20.00.
Ja eivät ole siis perjantaisin lainkaan tarhassa.
ap
olet huono äiti kun hoidat itsellesi joka viikko yhden päivän aivan vapaata aikaa perheelle.
Kateeksi käy tuommoinen työ missä tämä onnistuu!
ja moneltako olet kotona töiden jälkeen?
nimim. itsekin haaveilen löytäväni jotain tuommoisia töitä!
tuon saman klo 6-16 tai korkeintaan 7-17. Sopis mulle ja meidän perheemme rytmiinkin paremmin.
Valitettavasti ainakaan mun nykyistä työtäni ei voi tehdä noin.
tekikin samat työt,
mutta palkka pienenisi ja saisin 60% palkasta
- siksi pienten lasten äidit ei halua tehdä lyhennettyä työviikkoa
40 h töitä.
Palkka siis täysin normaali.
ap
tekikin samat työt,
mutta palkka pienenisi ja saisin 60% palkasta
- siksi pienten lasten äidit ei halua tehdä lyhennettyä työviikkoa
(mitä siis ap ei ole tehnyt) esim. 37.5 tunnista 30 tuntiin viikossa mikä tarkoittaa yhtä vapaapäivää viikossa lisää, palkkasi pienenee SAMASSA SUHTEESSA eikä suinkaan niin, että saisit vain 60% täydestä palkasta.
Laskekaapa, usein se yksi lisäpäivä ei kamalasti "maksa" ja siitä olisi perheelle iso hyöty.
Millaista työtä teet (että jaksat tehdä sitä kymmenen tuntia päivässä)? Ovatko työpäiväsi hektisiä, kieli vyön alla juoksemista´(kuten useimmilla on) vai pystytkö pitämään välillä löysempää noin pitkän päivän aikana?
Miten jaksat olla kotona illalla lasten kanssa?
Hienoa, jos homma toimii!
tai päivävuoro. Ei mennä joka päivä työhön, koska tunteja tulee pitkistä vuoroista. Lasten hoito järjestyi kotihoidolla, koska mies teki myös viikonloppuja, jolloin itse olin kotona.
Joskus mummot vuoroin tulivat kun miehellä oli päivävuoro. Miehen työssä on myös kivasti kaksi vuoroa ja sitten riippuen jaksoista ym. pari vapaapäivää ja sitten taas...toki yksi päivä yön jälkeen menee nukkuessa ja yövuoroon mennessään nukkuu päivän jaksaakseen yön valvoa.
1v-3v lapsemme ovat olleet ensin pph:ssa, koska on tuo nukkuminen välillä isompien alle kouluikäisten kyllä pärjätessä.
Lasten kanssa sen 1,5 h jaksaa tsempata illalla mutta kotityöt teen pe-su aikana.
Olemme organisoineet rutiinit aika tarkasti.
Olemme tosi tyytyväisiä tähän järjestelyyn. Sitä paitsi molemmat vanhemmat ovat näin lapsille yhtä tärkeitä eikä tule tilanteita, että vain toinen vanhemmista "kelpaa".
Työnteosta vielä sen verran, että sitä saa todella pljon aikaiseksi kun muut työkaverit lähtevät pois jaloista häiritsemästä :o)
ap
Ma-To teen pitkiä päiviä n. 10-11h päivässä ja sitten pe lyhyen päivän n. 3-4h ja lähden viikonlopun viettoon ajoissa. On aivan ihanaa, kun voi rauhassa aloittaa viikonlopun vieton :)
Työnteosta vielä sen verran, että sitä saa todella pljon aikaiseksi kun muut työkaverit lähtevät pois jaloista häiritsemästä :o)
ap
koska en ainoana työhöni perehtyneenä voinut viettää kesälomaa.
Tein myös pidempään iltaa ma-to ja totesin, että saan helkkarin paljon enemmän tehtyä ilman työkavereiden seuraa vaikkakin he tekivät omaa työtään.
Tuosta alkoikin suunnitteluni samanlaisen linjan jatkamista ja osin kotona etätyötä, koska se vaikuttaa huomattavasti tehokkaammalta kuin työpaikalla toimiminen.
Jotta keskustelu tästä aiheesta saadaan tyrehtymään ilmoitan olevani mies.
mulle ei kyllä sovi millään, ja jos olisin työnantaja, ei myöskään sopisi jos työ vähänkään edellyttää täysissä sielun ja ruumiin voimissa olemista.