Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuosiloman kertyminen ä-lomalla?

Vierailija
25.08.2009 |

Kävin työpaikalla sopimassa hoitovapaasta ja mulle tuli yllätyksenä että tällä loman kertymiskaudella mulle ei kerry lomaa kuin äitiysrahakaudelta, ei enää vanhempanvapaalla. Eli kun jäin tammikuussa äitiyslomalle ja äitiysrahakausi päättyi 14.5. mulle ei kerry lomaa kuin huhtikuulta eli vain 2,5päivää. Onko tosiaan näin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen noin 9kk ajalta kertyy normaalisti vuosilomat, sen jälkeen kun jää kotihoidontuelle niin ei enää kerry.

Vierailija
2/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tulin juuri itse 2 kuukautta sitten äitiyslomalta. Yllätyksekseni sain kuulla, että täydet lomat kertyy koko äitiyslomalta (ja siis vanhempainrahakaudelta myös). Toimin lääkärinä kunnallisella sektorilla ja meillä näitä sääntöjä noudatetaan aika pilkun tarkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalla ei kerry.

Mutta eikö sekin ole perin erikoista, että kun olet vanhempainvapaalla (eli et työantajan töissä) normaalit lomat kertyvät. Mun mielestä se on omituista.

Vierailija
4/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulle kertyy lomaa vain äitiysrahakaudelta eli vain ekalta 4kk, jäin siis ä-lomalle 9.1. Vanhenpainrahakausi loppuu mulla marraskuussa ja tältä ajalta (15.5.-4.11.) mulle ei kerry lomia. Mistä voin tarkistaa tämän ja kertoa faktat työpaikalla kun meinaavat ettei mulle lomaa kerry.

Vierailija
5/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis sairaslomalla ennen ä-loman alkua. Tiedättekö kertyykö sairasloman ajalla lomaa?

Vierailija
6/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertyy lomat normaalisti, ihan kaikilla aloilla! sairauslomalla kertyy tiettyyn aikarajaan saakka, en nyt muista mikä se on mutta sairausloman on keskettävä joitakin kuukausia ennenkuin lomat ei enää kerry.

Vierailija
7/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työpaikalla sopimassa hoitovapaasta ja mulle tuli yllätyksenä että tällä loman kertymiskaudella mulle ei kerry lomaa kuin äitiysrahakaudelta, ei enää vanhempanvapaalla. Eli kun jäin tammikuussa äitiyslomalle ja äitiysrahakausi päättyi 14.5. mulle ei kerry lomaa kuin huhtikuulta eli vain 2,5päivää. Onko tosiaan näin?

Vierailija
8/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koko äitiysloman ajalta tulee täydet lomat, jos olet ollut työnantajan palveluksessa koko edellisvuoden.

Työpaikkasi luottamusmies kyllä lertoo sinulle näistä.

Vierailija
9/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme vedätystä ollut koko ajan kun kävi ilmi että odotan vauvaa. Ärsyttävää. Tänään kävin töissä ja kysyin toimitusjohtajalta haluaako käydä katsomassa vauvaa (oli toisessa huoneessa). Tj sanoi, että on hän sen jo nähnyt.

Vierailija
10/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työehtosopimuksesta noi aikarajat. Kyllä pitäis kertyä lomat myös vanhempainvapaan ajalta, mutta hoitovapaalta sitten ei kerry.

Vierailija
11/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne huhtikuusta eteenpäin tulevat päivät ovat vasta kertymässä. Eli ne maksetaan/käytetään ensi vuoden puolella. Lomanmääräytymiskausi päättyy maaliskuussa.