Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotiaan "yksin" ulkoilu kaupungissa.

Vierailija
20.09.2009 |

Mä oon varmaan jotenkin ylihysteerinen tässä asiassa. Kun me ollaan mummolassa, muksu painelee kavereiden kanssa ympäri pusikoita, välillä huudellaan syömään ja illalla nukkumaan.

Mutta kun sitten ollaan täällä kotona, mä en millään uskaltais päästää lasta sekunniksikaan yksin ulos. Oon tutustunu noiden pihan tyttöjen vanhempiin, ovat ihan mukavan ja täyspäisen oloista porukkaa. Tytöt, joiden kanssa meidän muksu leikkii, ovat 6-vuotiaita.

Meidän piha on suht turvallinen sisäpiha, toisella laidalla on parkkipaikka, mutta pensaat erottaa sen pihasta. Etupihalla on korkea aita pihan ja tien välissä.

Päästäisittekö te 5-vuotiaan näissä olosuhteissa yksin ulos? Siis ilman vanhempia? Muksulla on kauhea halu ja äskenkin kuuntelin sydäntäsärkevää itkua ja vakuuttelua että hän kyllä pärjää ja "äiti, kyllä sä voit luottaa muhun!!!!"

Mitä tekisit?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsillani eskari-ikä on ollut rajapyykkinä, jolloin olen laskenut ulos yksin/kavereiden kanssa. Edellytyksenä, että on pysyttävä kuulo- ja näköetäisyydellä, kerrottava, millä pihalla leikitään (meillä useampi vaihtoehto täyttäen valvontasäännön) ja heti tultava sanomaan, jos jotain kurjaa sattuu. Ja tietenkin varottava liikennettä!!

Omassa pihassa lapsia, jotka kiusaavat muita (eikä asiaan puuttuminen ole kaikkien kohdalla johtanut mihinkään), autot ja mopot ajelevat myös pihateillä ja melko kärkkäitä vanhempia ihmisiä, jotka sanoa töksäyttelevät lapsille vaikka olisivat ihan nätisti.

Itse tunnet lapsesi ja tiedät, voitko luottaa!

Vierailija
2/5 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sisäpiha on se missä leikitään, niin ehkä sitten...Mutta niin se vaan on että niitä ideoita tulee jossain vaiheessa kuitenkin jollekin muksulle lähteä vähän muuallekin. Jossain vaiheessa on vain pakko luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidan 5v ei kyl osais olla yksin ulkona.

Vierailija
4/5 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona. Itse tunnet lapsesi ja tiedät, voiko luottaa. Kun kerran mummolassa ulkoilu sujuu ongelmitta niin miksei kotonakin??

Vierailija
5/5 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa maalla eri juttu ja silloinkin on tiukat rajat mihin saa mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi