Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa tietojani ilman lupaani. Hermostuinko turhasta?

Vierailija
07.09.2009 |

Löysin kaverini albumista kuvia, jossa on minun nimeni yhdistetty minun kuvaani. Ensinnäkään kaverillani ei ole edes tekijänoikeutta noihin kuviin (ei ole minullakaan) ja toiseksi, minä en siedä, että kuvani on satojen ihmisten näkyvillä netissä - varsinkaan niin, että nimeni on yhdistetty kuvaan.

Nyt raivosin asiasta vain yksinäni kotona, mutta aion ottaa yhteyttä kaveriini ja vaatia poistamaan ainakin nimeni, jos ei kuvaanikin albumista. Olenko nipo ja tosikko?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekä levittäisi sitä syöpää vielä tännekin.

Vierailija
22/26 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole liittynyt, enkä liity. En missään nimessä.

Ja tyypit, jotka eivät tajua, että muiden ihmisten kuvia ja tietoja ei julkaista netissä luvatta, eivät kuulu lähipiiriini. Onhan tuo jo aivan älytöntä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranoidia vai yksinkertaisesti faktaa? youtube: "Do you have facebook?"

nimim 25v tietojärjestelmien kanssa tekemisissä

Vierailija
24/26 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti listaa kaikki nuo asiat, jotka videoklipin alussa mainitaan? Tai tuleeko kenellekään yllätyksenä se, että Facebook myy jäsentensä generoimia (nimettömiä) tietoja kaupallisille yrityksille?

Itseäni ei haittaa kyseinen toiminta pätkääkään. Minua ei myöskään liikauta se, jos internet-toimiani seurataan ja merkitään johonkin logiin. Aivan vapaasti, siinäpä tutkivat, jos niin mielenkiintoista on. Kerropa minulle, 25 vuotta tietojärjestelmien kanssa tekemisissä ollut (niin olen myös minä), mitä haittaa jokin hallinnollinen elin voi minulle tehdä tiedoilla esim. lentolippuostoksistani tai sähkölaskuistani?

Vierailija
25/26 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvien ottaja ei ole antanut lupaa julkaista kuviaan, niin hänen hermostumisensa ymmärtäisin. Ihan tavallista on, että illanistujaisissa otetaan valokuvia ja niitä näytetään kaverille tai laitetaan perhealbumiin yms. yms.

Vierailija
26/26 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysynyt piditkö videosta. Minua kiinnostaa voitko kiistää jonkin esiin tuoduista asioista?

Yksityisyytesi ei sinua kiinnosta, vaan ei minulla ole siihen mitään sanomista. Ei minun tarvitse perustella sinulle sitä, että minä pidän yksityisyyttäni enemmän arvossa. Sen menettämisen huomaa sitten kun on jo myöhäistä.

...siksi en valitettavasti usko, että laadit tietojärjestelmiä ja siten ymmärrät tietojen yhdistelyn merkityksen. Opit paljon lähivuosina. Ei, en sano, että sinulle käy jotain, siitä minä en tiedä.

Jos taas olet aktiivinen verkossa, omalla nimelläsi tietenkin, niin tee itsestäsi syvä pipl.com:issa. Hyvää matkaa! (you ain't seen nothing yet)