Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisestä joka tanssii kantritansseja tai kansantansseja?

Vierailija
07.09.2009 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut kansantanssit on huumnoria ja tietynlaista kulttuuria ja liikuntaa. Mut kantritanssi on kyllä ihan vaan pelkkää punaniskajuntteilua, ilman mitään huumoria.

Vierailija
2/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kakkonen tainnut käydä kantritanssiporukoissa :-)

Minusta noita ei voi verrata, niin erilainen musiikki, erilaiset tanssit ja erilaiset porukat. Kansantansseja en ole harrastanut, mutta mitä esityksiä olen nähnyt, huomattavasti vanhempaa porukkaa taitaa olla. Enemmän miehiä, kantritanssissa on melkein vain 30-40v naisia.

Minä ajattelen, että liikunnallista porukkaa, jos yhteinen tekijä pitää löytää. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansantansseja tanssiva on maalta, muutenkin perinteinen ja ehkä vähän yksioikoinen (pohjalainen?)

Kantritanssin harrastajat... aika juntteja ja amerikkalaista elämäntapaa ihailevia.

Molemmissa tansseissa on selvät säännöt ja kuviot, eli aika epäluovia ovat mielestäni.

Vierailija
4/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi jotain ajatella toisten harrastuksista?

Eikö noita ryhmiä ole joka kunnassa ja kaupungissa, kantrissa samoja naisia kuin jumpissa, kansantansseissa vanhoja ihmisiä ja joku nuori seassa.

Vierailija
5/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintonen näkemys toi, että kansantanssijat ovat vanhempia ja sit kuitenkin mainitaan että kantritanssijat on 30-40v. Mie sanosin, että kansantanssijat ovat pääasiassa lapsia ja nuoria (n. 3-25v) ja lisäksi pieni joukko pieniä kansanopistojen tms. vanhempien ihmisten ryhmiä. Monet kansantanssryhmät esiintyvät ja harjoittelevat lähes ammattimaisesti, ammattillisen koulutuksen (AMK tutkinto) saaneiden opettajien johdolla. Suomessa koulutetaan (ammattikoulutus) myös ammattitanssijoita kansantanssin linjoilta.

Selvästi kansantanssin tunnetuksi tekeminen on vielä tosi puuttellista, kun monien näkemys lajista näyttää olevan vuodelta miekka ja kirves.

Vierailija
6/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 30 ja harrastan rivitanssia. En ole tietääkseni juntti enkä ihaile amerikkalaista kulttuuria. Satun vain pitämään tanssista jossa ei tarvita paria ja kantrista musiikkina.

Vierailija
7/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole (onneksi) riippuvainen muiden mielipiteistä

Vierailija
8/8 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän saa harrastuksestaan varmaan paljon iloa. Mulla on kolme lasta ja vaativa ja antoisa työ ja ihana mies, joten multa ei riitä energiaa arvottaa harrastuksia, automerkkejä, vaatekauppoja jne jne jne. Niin kauan kun ihminen ei tärvele toisten ihmisten elämää, niin tehköön mitä tahtoo.