Musta tuntuu että terapeuttini on ihastunut muhun. Mitä teen?
Kommentit (11)
Siitä voitte saada aikaan hyvät keskustelut lähtemään - sinun tunteistasi, sinun oletuksistasi, transferenssista, mikä on tunteitten takana, terapeutin käsityksestä asiasta, itse terapian sujumisesta jne.
Tämä tietenkin siinä tapauksessa, että terapeuttisi on asiallisesti käyttäytyvä ammattilainen, eikä ole tehnyt mitään oikeasti sopimatonta.
On ne terapeutitkin ihmisiä, ja saattavat jopa ihastua potilaisiinsa. Sillä ei kuitenkaan minusta ole oikeastaan mitään väliä, jos terapeutti itse on sinut vasta-transferenssin ja omien tunteittensa kanssa, eikä anna sen liikoja vaikuttaa terapiaan. Enemmän on väliä sillä, mikä saa sinut näin ajattelemaan, ja miltä se sinusta tuntuu.
normaalia, että terapeutin ja potilaan välille kehittyy tunteita, tai ainakin vaikuttaa siltä. Ammattitaitoinen terapeutti tietää tämän, ja se ei ole ongelma.
Kaikki terapeutit eivät ole ammattitaitoisia, mutta senhän kyllä huomaa sitten siitä, miten terapeutti näihin tunteisiin suhtautuu.
aloitat huikean suhteen nykyisen terapeuttisi kanssa, olet hetken onnesi kukkuloilla kunnes kolahdat alas ja lujaa. Mietit miks mulle aina käy näin...
että suhde terapeuttiin on luottamuksellisen suhteen hyväksikäyttöä, ja pidemmän päälle sinulle vahingollinen.
kun tunnet, että joku kuuntelee sinua, niin kuvittelet hänen myös ihastuneen sinuun
Ja hän luonnollisestikin tietää sen. ;)
Miehelläni on työ, jossa hän kuuntelee asiakkaita ja josssa käsitellään myös tunteita, terapeutti hän ei kuitenkaan ole. Naisasiakkaat ihastuvat häneen jatkuvasti ja luulevat tunteiden olevan molemminpuolisia. Ilmeisesti on niin harvinaista, että kukaan mies ottaa naisia tosissan heidän tunneilmaisussaan, että ihastuminen on lähes väistämätöntä.
ap