Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä kukaan synnyttänyt polikliinisesti? Miten meni?

Vierailija
02.09.2009 |

Olen menossa kohta pyllistämään toisen lapseni Kättärille, enkä haluaisi viettää sairaalassa enempää kuin on pakko.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mun vauva kuoli synnytyksessä eikä mulla siis ollut sitten mitään syytä jäädä käkkimään sairaalaan pidemmäksi aikaa.

Mut sori, ethän sä tällaisia vastauksia halunnut. :)

Yks mun tuttu on kahdesti synnyttänyt polikliinisesti, hän pelkää ja inhoaa sairaaloita eikä halua olla siellä yhtään ylimääräistä. Käytti kai vauvaa lastenlääkärin tarkastettavana sitten parin päivän päästä.

Vierailija
2/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meillä koska muuten oltaisiin kotiuduttu yöllä ja mielummin nukuin yön yli. syntymän jälkeenhän pitää olla 6h tarkkailussa.

ihan hyvin meni muuten mutta imetyksestä ei tullut mitään (ei kyllä tullut esikoisenkaan kanssa vaikka oltiin 9pvä sairaalassa) ja siitä tuli sitten joltain vanhemmalta kätilöltä paskaa niskaan kun tultiin 3pvä:n lääkärin tarkastukseen. muuten meni ihan hyvin, ei mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki menee synnytyksessä hyvin ja lapsikin voi hyvin, niin kyllä sieltä pääsee nopsaan pois.

Itse en synnyttänyt varsinaisesti "polikliinisesti", koska synnytys käynnistyi illalla ja vauva syntyi klo 22. Lähdimme seuraavana iltapäivänä kotiin. Osastolle siis siirryin puolenyön jälkeen, aamupäivällä lääkärin tarkastus jne ja iltapäivällä kotiin.

Kävimme parin päivän päästä mittauttamassa bilirubiiniarvoja, koska ne nousee muistaakseni vasta 3 päivän ikäisenä tai jotain. Ja enemmän ohjeita saatiin kotiinlähtiessä, mitä tarkkailla jne ja puhelinnumerot mihin ottaa yhteyttä jos jotain ihmeteltävää ilmenee.

No problem. Ihan mielellään ne sieltä päästivät pois.

Vierailija
4/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin sairaalasta lapsen ollessa kahden päivän ikäinen, kiirus kotiin ja esikoinen odottamassa.

Vierailija
5/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä mitä tapahtui?

Taidan tosiaan päätyä tuohon nopsaan kotiutukseen, jos kaikki hyvin. Sairaalassa oli niin stressaavaa.

ap

Vierailija
6/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin pahasti ja vauriot korjattiin nukutuksessa. Päästivät siksi kotiin vasta seuraavana päivänä.

Vauvan käytimme sitten kolmen päivän ikäisenä lastenlääkärintarkastuksessa.

Vierailija
7/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polikliinisiksi synnytyksiäni ei kaiketi voi sanoa, koska jokainen on käynnistetty ja pisimmillään kolmannen kohdalla meni melkein kolme päivää sairaalaantulosta ennen kuin lapsi syntyi.

Mutta olen kyllä kotiutunut nopeasti jokaisen synnytyksen jälkeen. Ensimmäisen kohdalla noin vuorokausi synnytyksestä. Toinen meni vähän pitkäksi koska lapsi ei oppinut heti syömään (tai hoitajat eivät osanneet syöttää ;) ja joutui vähäksi aikaa valvontaan, eli kotiuduimme vajaa kaksi vuorokautta synnytyksestä. Kolmas syntyi aamulla ja lähdimme iltapäivällä kotiin.

Synnytyksen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, meillä ongelmat ovat olleet ainoastaan käyntiinlähdössä ja itse synnytyksissä, jotka olleet tosi hankalia ja jokainen lapsi on syntynytkin lopulta imukupilla siinä vaiheessa kun oltiin melkein lähdössä hätäsektioon.

Kyllä kotiin pääsee nykyisin nopeasti jos vain itse haluaa. Tietysti mitä puskemmassa ja pienempi sairaala, niin sitä varovaisemmin saattaa henkilökunta suhtautua, koska eivät ole tottuneet nopeasti kotiutuviin. Enemmänhän kuitenkin kysymys pitkissä sairaalahoidoissa on siitä, että systeemiin on totuttu kuin todellisesta tarpeesta. Jos vauva ja äiti voivat hyvin ja vauvanhoito sujuu, niin ei kotiutumiselle mitään todellista estettä ole. Eikä siellä sairaalassa tosiaankaan ketään väkisin voida pitää. Kannattaa ilmoittaa kotiutumisaikeensa viimeistään heti synnytyksen jälkeen, ehkä jo sairaalaan tullessa, koska sairaalassa mikään ei tapahdu nopeasti.

Vierailija
8/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin lähdin suoraan synnytyssalista vajaan 6 synnytyksestä. Hyvin sujui, oli kuitenkin aikoinaan (14 vuotta sitten) ilmeisen uusi asia henkilökunnalle, kun kukaan ei tiennyt, voiko mulle antaa epuduraalin, kun olen heti kotiin lähdössä. Sain kuitenkin ja kaikki meni "oppikirjan" mukaan. Vauvan kävin näyttämässä lastenlääkärille 3 päivän iässä.

Vierailija
9/9 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapäivällä kotiin...eli vauva syntyi aamupäivällä ja viiden jälkeen saivat lähteä. Kaikki meni hyvin, vauva ja äiti voivat mainiosti ja tämä äiti on jo "vanha konkari" synnyttäjänä. Siellä kättärillä oli kuulemma ollut kamala ruuhka eilen (ja jo toissa päivänä). Kätilöt juoksivat minkä kerkesivät.

Käyttää vauvaa näytillä ilmeisesti huomenna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi