Mikä tapa olisi paras? Kyse lapsen hoitopäivistä.
Hoito alkoi molemmilla elämänsä ensimmäistä kertaa reilu viikko sitten. Meillä on miehellä säännöllinen päivätyö ja itse teen 3-päiväistä työviikkoa + opiskelen lisäksi (siis työnantajan järjestämä koulutus, kestää vuoden ja ne kaks päivää on varattu opiskeluun).
Lapset nyt 5v ja 1v9kk. Molemmilla hoitoon sopeutuminen ollut samanlaista, eli aamulla jäävät itkemään ja iltapäivällä, kun menen hakemaan, leikkivät iloisina muiden mukana. Päivän aikana isompi ollut kuulemma oikein reipas, pienempi aika-ajoin ikävöinyt.
Nyt ovat olleet työpäivinäni hoidossa 7.45-16.15. Opiskelupäivinä ovat olleet toisen päivän kotona, toisen päivän hoidossa miehen työaikojen mukaan (7 ja 18 välillä 8t).
Nyt pitäisi päättää jatkosta, kun tänään pitää viedä hoitoajat loppukuulle.
Eli, mikähän olisi paras ratkaisu
A: Lapset minun opiskelupäivinä kotona
B: Lapset minun opiskelupäivinä sen 8t hoidossa
c: Lapset minun opisk.pvinä hoidossa puolipäivää (9-14)
D: Lapset toisen opisk.pvän kotona, toisen hoidossa
Opiskelut saan hoidettua, vaikka lapset ovatkin kotona, mutta hieman hutiloiden ja toisaalta en kerkeä lasten kanssa sinällään olemaan, kunhan olen läsnä. Toisaalta tuntuu ihan mielettömän pahalta jättää lapset sinne, kun itkevät :( Opintojen kannalta heidän pitäisi olla hoidossa, lasten kannalta ajateltuna varmaan kotona. Vaikeaa..
Kommentit (3)
Kerkeät tuossa ajassa opiskella paljonkin, kun olet tehokas. Lapsilla säilyy hoitorutiinit, mutta on kiva lähteä jo välipalalta äitin mukaan kotiin :)
Ainakin alkuun eli muutama kuukausi. Että pääsevät kunnolla siihen rytmiin mukaan.
Myöhemmin voit opiskelupäivinäsi pitää vaikka lyhyempiä päivä. Haet jo välipalan jälkeen.
paitsi että lapset toistaiseksi jääneet hoitoon iloisina ja vaikuttavat viihtyvän. Silti kirpaisee pitää hoidossa kun itse kotona osan ajasta (opiskelen siis tuon ajan).
Ehkä voisit pitää lapset opiskelupäivinäsi hoidossa lyhyemmän ajan, esim veisit vasta ulkoilemaan eli aamiaisen söisitte rauhassa kotona. Sitten hakisit vaikka aikaisemmin pois, esim 15:30 niin että ovat hetken ehtineet touhuta ulkona ennenkuin haet. Ja tuon ajan kun ovat hoidossa, opiskelet todella tehokkaasti. Jos lapset ovat koko päivän kotona niin vaikka pystyisitkin jotenkin opiskelemaan niin tuskin kovin tehokkaasti kuitenkaan kun täytyyhän sinun ainakin pienemmän kanssa touhuta.