Mikä paras/ ehdota uusia :)
Kertokaas mielipiteitä näistä nimistä, mikä paraas/kaunein? Myös uusia samantyylisiä ehdotuksia otetaan vastaan.
Hilda Vilhelmiina
Hilda Gustaava
Hilda Amalia
Eedit Amalia
Amalia Inkeri
Ottiilia/Ottilia Inkeri
Anttuuna Maria
Olavi August
August Valdemar (onko liian ulkomaalainen suomalaiselle lapselle?)
August Eliel
Viljami Valdemar
Hilda, Amalia, Inkeri, Anttuuna, Olavi ja August tulevat suvusta
Kommentit (5)
Itse en jostain syystä lämpiä Amalia-nimelle ja Valdemar tuo mieleen romaanimiehet. Meikäläisen äänet menevät ehdotetuista seuraaville:
Hilda Gustaava
Olavi August
Eedit on kyllä myös aivan ihana etunimi ja sopis vaikka Inkerin kanssa.
-HH
parhaat ovat mielestäni
Hilda Vilhelmiina ja
Olavi August tai August Eliel
minusta pojalle ihana olisi Olavi Eliel :)
Minusta tytönnimistä Hilda on kaunein, ja noista yhdistelmistä parhaiten sointuu korvaani Hilda Vilhelmiina, tokana Hilda Amalia. Gustaava ei omaan makuuni kuulosta kauniilta, hyvin miehekäs vaikka loppuukin a:han, mieltäisin ehkä silti ensi kuulemalta pojan nimeksi. Vaikka toisena nimenä ei tietysti ole samalla lailla "ongelma" kuin etunimenä.
Myös Eedit on oikein nätti nimi, ja Amalia hyvänä kolmosena. Ottiilia ja Anttuuna ovat omaan makuuni turhan erikoisia kutsumanimiksi. Anttuuna on Gustaavan lailla minusta jotenkin poikamainen, kun tunnen muutaman Anttu-nimisen pojan ja toinen mielleyhtymä Anttuunasta on kanuuna. Vaatisi ainakin totuttelua.
Poikien nimistä eniten mieleeni ovat August Eliel ja Viljami Valdemar.
Vieläkin toki saa mielipiteesnä ilmaista, ja olisi ihan toivottavaakin! :) Ja uusia ehdotuksia otan mielelläni vastaan. Tuo Anttuuna on aika harvinainen nimi, olikohan alle 20 kastettu koskaan. Se vaan on jostain sukukirjasta putkahanu esiin ja minusta silleesti ihan kiva nimi. Tosin luulen ettei mies siihen ehkä suostuiskaan etunimenä. August/Aukusti ois mulla ihan ykkösvaihtoehtona, mut mietityttää siksi ku lähipiiristä jo löytyy sen nimisiä Sukulaisilta ja tuttavilta, mut ei kumminkaan sellaisilta joiden kans ihan viikoittain tai kuukausittainkaan oltais tekemisissä.
Eedit Amalia ja
Viljami Valdemar (jos toisen nimen pitää olla suvusta, niin August sopisi perään myös)
Amalia nimi on myös kiva, mutta Inkeri perässä vähän töksähtää, joten ehdotan Amalian perään Vilhelmiinaa, joka oli Hildan kaverina mietinnässä.
Amalia Vilhelmiina olisi minun makuuni todella kaunis nimi.