Huuliherpeksestä...
Mulla iski vajaa viikko sitten pitkästä aikaa huuliherpes. Ylähuuleen tuli pieni "sievä" näppy. Olen hoitanut sitä herpolipsillä, ja se alkaa olla jo ihan siisti, mutta nyt tuntuu alahuulen sisäpinnassa niin kuin sinne olis tulossa. Mulla ei ole ikinä ollu herpestä suun sisäpuolella, onko kellään kokemusta miten se hoidetaan, pitääkö mennä lääkäriin?
Kommentit (8)
musta ne ei ole mitenkään hankalia, suuvedellä kun purskuttelee niin ne paranee. Mut auttaako herpekseen suuvesi?
AP
herpes on virusinfektio eikä siihen mikään suuvesi auta. Zovirax-geeliä tai muuta vastaavaa vain ahkerasti rakkuloiden päälle. Jos räjähtää ihan kamalaksi, lääkäri voi määrätä tablettikuurin, mutta ei sitä parin pikku rakkulan takia kannata syödä.
Mietin vaan ku Herpolipsissä muistaakseni luki ettei saa käyttää limakalvoilla... Eli siis ei suun sisäpinnalle.
se lukee jokaisessa paketissa. jos se nyt sitten on huuliherpesrakkula, jonka varmaankin kyllä tunnistat, niin taidat tietää itsekin että voi olla aika inhottava olla sen kanssa (ainakin mulla on). mä lähtisin lääkäriin hakemaan sen tablettikuurin, koska tekisin ihan mitä vaan jos se vähän edes nopeammin paranisi.
t. joku, joka vihaa omaa hemmetin huuliherpesongelmaansa yli kaiken
tableettikuuri, kun on nopampikin tapa hoitaa homma pois.
Ostatte apteekista vetyperoksidia ja pumpulipuikkoja. Kun tuntuu, että rakkula on tuulossa niin hierotte vetyperoksidiin kastetulla pumpulitikulla ihon rikki siitä kohtaa, että tulevan rakkulan kohdalta rupeaa vaahtoamaan. Muutaman tunnin päästä tykytys ja turvotus on kokonaan pois ja illalla huuli huomattavsti parempi.
Itse on joskus kokeillut hankalia voiteita ja lääkkeitä ja ne on ihan turhia, mutta tällä kotikonstilla herppes ei ole päässyt vaivaavaan 13 vuoteen!
Monella kun on sukuelinherpes huulissa/suussa, sillä kummatkin herpes-lajit 1+2 manifestoituvat tasan tarkkaan just sinne, minne ne sattuvat osumaan sopivalla hetkellä.
Minä luulin saaneeni sukuelinherpeksen, mutta verikoe osoitti, että olin saanut genitaalialueelle huuliherpeksen, kun sitä kantava ex-poikaystävä sattui vierailemaan huulineen sopivalla hetkellä häppäreilläni.
Ja lääkäri valisti minua, että huuliherpes voi olla genitaali- ja vastaavasti genitaali huuliherpes, ja nämä erot selviävät vasta verikokeitse.
kuin afta.