Nörtti auta! Miksi containerin background ei näy
Firefoxilla? IE 7 näyttää niin kuin pitääkin ja olen tuijottanut silmäni kipeiksi koodia tajuamatta missä virhe on. Olen ennenkin tapellut taustakuvien kanssan Firefoxissa, mutta en millään muista missä ongelma oli.
Kommentit (6)
tosin oon nokian päässä, että ihmeisiin en pysty
ja ongelmat tarkistaa ie:llä. Näe ff on standardimpi. Tulee tulevaisuudessa pohjan kanssa vähemmän ongelmia.
Siis mikä vika on tässä koodissa kun alemman conteinerin taustakuva ei näy. Polut on oikein. (Käytössä taustalla myös blueprint-framework, joten on pakko jälkimmäinen container vaatii leveys- ja margin-määritykset.)
.container {background:#f1f1f1 url(../img/bg_mainfeature.jpg) no-repeat left top;height:370px;}
.container2 {background:#f1f1f1 url(../img/bg_sidebar.png) no-repeat 280px top;width:950px;margin:0 auto;}
alemmassa containerissa taustakuva alkaa vasta 280px kohdalla. Ko. div ei ff:ssä "sisällä" tarpeeksi sisältöä, joten ko. taustakuva ei tule näkyviin. Voit todentaa tämän ongelmavaihtoehdon antamalla ko. diville css:ssä korkeudeksi esim. 500px. Näkyykö? Itse olen valitettavasti proikkari, joten en ole kaikken paras neuvoja :D
Epäilin tuota itsekin aluksi ja kokeilin antaa korkeudeksi 100% mutta sillä ei pelittänyt. Kiitos!
Pingstate.nu - kysy sieltä.