Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko sinä mm. näitä vessanpöntöön?

Vierailija
01.09.2009 |

- tamponeja, siteitä tai jopa vaippoja

- vanupuikkoja

- ruuan tähteitä

- talouspaperia

- kortsuja?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin kerran kännissä baarissa huulipunan pönttöön. :( Piti heittää toisessa kädessä ollut vessapaperimytty...

Vierailija
2/71 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpönttöön menee pissat ja kakat. Ei muuta. Tietenkin vessapaperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei talouspaperia pönttöön. Eikö ole käsisuihkua että saa byllyn puhtaaksi jos ei ole paperia

Vierailija
4/71 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaavessaan roskakori johon laitatte roskat

Vierailija
5/71 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkunrasvoja ei sitten viemäristä alas, ei vessan pönttöön vaan roskikseen.

Vierailija
6/71 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponit ehdottomasti pönttöön. Nehän haisee ja pitäisi sitten joka päivä viedä roskis. Ällöttävä ajatus, että pillussa ollut verinen pötkö lilluisi roskiksessa. Yök. 

Niin ja myös nestemäiset ruoantähteet menee vessanpönttöön.

Näin mennyt nyt 20 vuotta eikä ole tukoksia tullut.

Vierailija
7/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mitä en tajua tässä keskustelussa on se, miksi joillekin tuntuu olevan vaikea keiton liemien biojätteisiin laitto... Minä kaadan sen sinne biojäteastiaan muitten sekaan, sitten kun bioastia tyhjennetään, niin samallahan se menee se keitton liemikin.

Meillä siis biojäteastiana muovisankko, joka on vuorattu sanomalehdellä. Toki sen joutuu tyhjennyksen jälkeen pesaseen. Enkä tyhjennä joka päivä, vaan sitten kun täyttyy / alkaa haiskahtaan edes pikkasen. Ja ei, en pue kaikille viidelletoista lapselle talvipaukkupakkasilla vaatteita päälle ja lähde bion tyhjennykseen. Vaan kipasen silloin, kun mieskin kotona. Tai pistän miehen tyhjentään, vielä kätevämpää ;)

Meillä taloyhtiö ohjeistaa, ettei biojätteisiin saa laittaa nesteitä

Ihan vain pilkunviilauksena mietin. Minä laitan jogurtit ja liemet bioon. Liemi siis menee sinne potunpalasten ja muun kanssa. Mehut, limsat (jos sellaisia joskus viemäriin menisi) ja kahvit kaadan kyllä viemäriin ihan tosta noin vain. Saakohan niin muuten tehdä?????

Ymmärrän, että nestettä ei haluta litratolkulla sinne bioastiaan. Kai se käymään alkaa. Mutta keiton lientä nyt yleensä ei ole litratolkulla. Tai sitten on jo ko. talouden ruoanhaaskaus aika merkittävissä lukemissa.

Mutta oikeasti. Onko pienestä nestemäärästä haittaa biojäteastiassa? Siis itse prosessin kannalta?

Meni vähän off topiciksi ;)

Vierailija
8/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoittain viemäri tukossa, ja talon oma huoltomies kertoi että tukos johtui AINA tamponeista. Vähän ennen tukkeutumista vesi nousi naistenvessan pöntöissä kun joku veti miestenvessan seinän toisella puolella. Se OLI kuvottavaa!

Ja kyllä, tamponi turpoaa vedessä valtavan isoksi.

Jos on oma suora ja jyrkkä viemäriputki, niin eihän se tukkeudu, vaan joku mutka siinä kunnallisessa viemärissä myöhemmin. Kortsulla saa muuten aikaan helposti ja nopeasti täydellisen tukoksen suoraankin putkeen!

Olin töissä jätevedenpuhdistamolla. Suurin ongelma laitoksella olivat vanupuikot ja rasva. Puikot tarttuivat mittalaitteisiin, rasva sai aikaan tulvia. Muu asiaankuulumaton jäi yleensä välppään ja joutui kaatopaikalle.

Itse laitan viemäriin nestemäiset ruuantähteet (ei ole eikä tule biojäteastiaa!). Ei ole juuri vaihtoehtoja, sillä ei niitä voi sekajäteastiaankaan laittaa, ei todellakaan!

Vierailija
9/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää tosiaan ihmisten asenne täällä. kyllähän nyt järki sanoo, ettei tamponi mene miksikään siellä putkissa. naru ei ainakaan taatusti hajoa mihinkään ja takertuessaan putkeen kerää moskaa. ei tulis mieleenkään heittää niitä pönttöön. ei oo iso juttu sitä pois ottaessa ottaa käteen pala vessapaperia ja sen avulla laittaa roskiin.

joku ihmetteli, että keiton liemi pitäis imeyttää johonkin paperiin... ei! vaan ruoanlaitossa syntyvä rasvajäte. esim paistat joulukinkun tai pekonia tai mitä ikinä, niin siitä valuva rasva imeytetään paperiin ja heitetään roskiin. ei viemäristä alas, koska siellä se jähmettyy putkien seinämiin ja käy kuten sepelvaltimotaudissa: putki menee tukkoon rasvasta.

Vierailija
10/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa uskoa, että suomalaiset oikeasti heittäis viemäriin 60 000 kiloa lääkkeitä joka vuosi. Se tuntuu hurjan suurelta, sen perusteella joka ikisen suomalaisen pitäis heitellä muutama kourallinen lääkettä vessanpyttyyn, enkä tiedä ketään kuka näin tekee. Jossain täytyy olla joku tosi ahkera tyyppi joka vetää pöntöstä alas kaiken nitroista antibiootteihin.

Vierailija
11/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tamponeja, siteitä tai jopa vaippoja

- vanupuikkoja

- ruuan tähteitä

- talouspaperia

- kortsuja?

Vierailija
12/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kieltorasti vessanpöntön päällä ja ja kuva roskiksesta, että laitetaan roskiin.

tamponit ja esim. keittoruuan ja kastikkeen tähteet. Eikös niissä tamponipakkauksissakin lue että saa heittää pönttöön?

Vierailija
13/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"WC-pönttöön ei saa panna mitään muuta kuin ihmisen elimistön tuottamaa jätettä ja nestemäistä biojätettä, kuten liemiä tai vanhaksi mennyttä maitoa."

Muuta ei saa pönttöön laittaa. Onko selvä?

Ja mä en oikeasti ymmärrä teitä, jotka ei siedä tamponeita roskiksessa. Ruvetkaa käyttmään kuppia (se onkin paras

Vierailija
14/71 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikku jää poikittan johonkin viemärinmutkaan ja siihen alkaa kertyä hiuksia ja muuta...

Vierailija
15/71 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on oma talo, niin en heittele pönttöön mitään ylimääräistä. Ruaat kompostiin, muut roskiin.

Niin että nyt sitten kiinnität asiaan huomiota, kun itse joutuisit tyhmyyksistäsi kärsimään ja maksamaan? Järki hoi äly älä jätä!

Vierailija
16/71 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskis on keksitty ja sellainen löytyy myös vessasta!

17/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään noista paitsi ruuantähteitä jos kyseessä on esim. kastikkeenjämät.

Vierailija
18/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tamponeja, siteitä tai jopa vaippoja - vanupuikkoja - ruuan tähteitä - talouspaperia - kortsuja?

Minne muuten keittoruoka laitetaan? (siis jos mennyt pilalle)

Vierailija
19/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis keittoja, maitoa yms, siis nestemäistä

Vierailija
20/71 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keittoa voi kompostipussiin heittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi