Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typeriä pettymyksiä

Vierailija
01.09.2009 |

Kun aloimme yrittämään lasta sanoin miehelleni, etten halua mennä ilman sormusta synnyttämään. Ilmeisesti mies "unohti". Ei näy sormusta ja lapsella on ikää useampi kuukausi.

Nyt lapsen synnyttyä yrittää sopia häiden ajankohtaa. Ehkä en hänen mielestään tarvite romanttista ja "oikeaa" kosintaa, kuten hänen nuoruusvuosien exänsä.

Suhteemme alussa puhui miten hän tulee itkemään lapsen syntymähetkellä. Ei itkenyt. Ei tuonut minulle osastolle kukkia eikä suukkoa antanut.

Vonkaa seksiä (ei ole ollut synnytyksen jälkeen) joka ilta eikä ymmärrä sen kääntyvän jo itseään vastaan. En tule menemään hänen kanssaan koskaan naimisiin enkä hanki enempää lapsia, niin loukkaantunut ja pettynyt hetkittäin olen. Ilmeisesti kanssani eläminen ja kokeminen ei herätä hänessä mitään tunteita, vaikka kyseessä on tunteikas ja romanttinen eloisa mies.

Nyt kaikki av mammat voivat nauraa minulle ja typeryydelleni. Nauran varmasti itsekin, kunhan tästä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ylitse pääsen. Kiitos että sain kertoa teille typerän salaisuuteni ja ajatukseni, helpotti hieman.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ennen lapsen yrittämistä, niin ei tulisi pettymyksiä?

Vierailija
2/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmasti kannattanut. Valitettavasti jälkiviisaus ei tunnu auttavan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sille miehellesi. Ei se tuore äiti ole ainoa perheessä, joka on vähän sekaisin ja ihmeissään uuden tilanteen seassa.

Vierailija
4/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän hyvin sun tunteen, sulla on varmaan aika "petetty" olo? mä ainakin halaan sua:)

Vierailija
5/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tärkeää, koska suostuit yrittämään lasta ennen papin aamenta. Minusta olet silloin hyväksynyt avoliiton. Et voi pakottaa miestä naimisiin, jos hän ei halua.

Vierailija
6/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni arvottomaksi ja myös petetyksi.

Hyväksyn kyllä avoliiton. Minulle olisi riittänyt edes kihlasormus.

ap

Vierailija
7/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että kun päätimme yrittää lasta mies piti omien sanojensa mukaan sitä itsestään selvyytenä että vähintään kihlaudumme raskauden aikana. Olemme yhtä mieltä olleet siitä aina, että mies kosii.

Lapsi syntyi reilusti yli lasketun ajan, joten ei ollut ehtimisestä kiinni.

-ap

Vierailija
8/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pettymyksesi vähän turhankin omakohtaisesti. Tsemppiä siis!

Ehkä miehesi ei ole ymmärtänyt, mitä kosinta sinulle merkitsee ja tästä syystä toimii ajattelemattomasti. Ehkä hän ajattelee, että koska kihlauksesta ja naimisiinmenosta on ollut puhetta aiemmin ja lapsikin on nyt tullut, voidaan suoraan edetä häihin.

Kerro siis miehellesi, mitä kosinta ja avioliitto sinulle merkitsevät. Älä painosta tai vaadi, sillä voihan olla, että hänelle sillä ei ole niin suurta merkitystä. Tärkeää kumminkin kertoa hänelle, että olet pahoittanut mielesi ja toivot, että jossain vaiheessa, kun miehesi AIDOSTI sitä haluaa, kosinta perinteisin tekisi sinut onnelliseksi.

Varo tekemästä asiasta riitakapulaa, koska sitten maku menee koko jutusta ja sitä tuskin haluat.

Vierailija
9/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi jätän sanomatta miten itse olisin toiminyt tai jättänyt toimimatta.

Fakta on se, että teillä on lapsi ja sinä olet todella pettynyt mieheen.

Oletko varma, että mies tietää kuinka tärkeistä asioista on kyse siis sinulle.

Miehet nyt on vähän yksinkertaisia, mies voi luulla, että olet onnellinen, teillä on yhteinen perhe ja miehestä se on sitoutumista.

Eli kerro rehellisesti miltä sinusta tuntuu. Yritä kertoa miestä syyttelemättä, kerro vain mille sinusta tuntuu.

Ja kysy mitä mies oikein haluaa.

Selvitä siis onko teillä yhteiset haaveet ja päämäärät.

Vierailija
10/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä kunnossa, koska lapsi on olemassa ja mies ilmeisesti tekee osansa perheenisänä!

Käy kehumassa miestäsi. Sano, että vaikka synnytys myllertääkin pääsi ja hormonitoimintasi, olet tosi onnellinen pienestä perheestänne ja miehestäsi puolisonasi. Kerro että haluat juhlia sitä ja tulevaa menemällä kihloihin, nyt. "Voisitko ystävällisesti vaipua polvillesi ja kosia minua?! Lähdetään sitten yhdessä ostamaan sormukset ja tehdään jotain kivaa."

Vierailija
11/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että voisin löytää itseni ihan samasta tilanteesta, jos tulisin raskaaksi. Olen samaa mieltä monen muun kanssa. Puhu miehellesi. Jos hän osaa puhua tunteistaan, sieltä saattaa tulla näkökulma, jota et edes osannut ottaa huomioon. Tee se nimenomaan itsesi takia. Tulkitsin että miehesi on aiemmin ollut kihloissa. Voisiko olla että mies haluaa naimisiin kanssasi, mutta haluaa tavallaan ohittaa tämän "virallisen" kihlautumisvaiheen, huonojen kokemuksien vuoksi. Hän on kerran pistänyt kihlasormuksen jonkun sormeen ja joutui ottamaan sen takaisin. Ei kukaan halua kokea sellaista (varsinkaan kahta kertaa). Olettehan kuitenkin jo henkisesti kihloissa, jos asiasta on sovittu. Ei ole sinulle hyväksi, että et saa tietää, miksi asia jäi tällä tavalla. Katkeroituminen ei ole hyväksi sinulle ja terveydellesi, varsinkaan kun on pieni lapsi. Joten selvitä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi