Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariisi ja Operan alue?

Vierailija
01.09.2009 |

Miksi suurin osa matkatoimistojen hotelleista sijaitsee Operan alueella? Esim. Aurinkomatkojen melkeinpä kaikki. Onko tämä hyvä ja kiva alue?

Ekaa kertaa menossa ja ihan pihalla näistä alueista. Lukeman perusteella houkuttaa Latinalaiskortteli tai Marais, mutta ilmeisesti Operassa on jotain taikaa kun sinne eniten turisteja viedään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin Quartier Latiniin tai Marais'n alueelle. Ovat vähän raffimpia, eli ei välttämättä lasten kanssa ja iltaisin pitää vähän katsoa missä kulkee, mutta niissä on enemmän aitoutta ja viehätystä. Lisäksi löytyy halvempiakin ravintoloita ja kauppoja.

Vierailija
2/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suuret tavaratalo Lafayette ja se toinen on siiä vieressä ja muita isoja kauppoja.

Sinänsä se on ihan ok alue ja Pariisissa metro vie mihin tahansa pienessä ajassa.

Mäkin asuisin mieluummin Maraisissa tai Latinalaiskortteleissa. Kokeile myös 10. ja 11. kaupunginosa, siellä on vähän erilainen Pariisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tekee Maraisista ja Quartier Latinista lapsille sopimattomimpia? Kumpikin on niin peruskeskiluokkainen alue, että saa hakemalla hakea toista

Maraisissa tietty on homoja, niiltähän on hyvä suojata lapset ainakin tohon 18 vuoden ikään asti.

Itse menisin Quartier Latiniin tai Marais'n alueelle. Ovat vähän raffimpia, eli ei välttämättä lasten kanssa ja iltaisin pitää vähän katsoa missä kulkee, mutta niissä on enemmän aitoutta ja viehätystä. Lisäksi löytyy halvempiakin ravintoloita ja kauppoja.

Vierailija
4/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

marraskuun lopulle. Sen verran mitä mä olen hotelleja vilkaissut niin Novotel Paris Bercy vaikuttaa ihan hyvälle. Se ei ole poskettoman kallis ja aamiainen kuuluu hintaan :) Metroasema on myös ihan vieressä.

http://www.booking.com/hotel/fr/paris-bercy.en.html

Mua lähinnä mietityttää miten hemmetissä pääsee lentokentältä hotelliin. Mä olen tavannut reittiä muutaman kertaan tulematta sen fiksummaksi... :p Taksi maksaa ilmeisesti noin 140 € suuntaansa, joten sen voi unohtaa.

Vierailija
5/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sikäli olisi kiva olla turvallinen paikka. Mutta kuitenkin max 90 e yö. Ja se on mullekin tärkeää, että olisi helppo yhteys lentoasemalta. Ymmärsin että Roissy-bussi tulisi suoraan tonne Operaan ja olisi sikäli helppo.

Mennään ennen joulua niin haluaisin nähdä ainakin tavaratalojen ja Champs Elyseen jouluvalot, Hotel de Villen luistinradan ja Notre Damen sekä Eiffelin.

Vierailija
6/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentältä menee juna, jolla sitten pääsee (tarpeen mukaan vaihtojen kautta), ellei sitten tule ihan hassuun aikaan.

Vierailija
7/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis puhuin CDG:n lentokentästä, tietenkin.

Vierailija
8/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen romanttista ja jopa rähjäistä vuosisatoja vanhaa tunnelmaa.

Vierailija
9/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoimmat tavaratalot. Kai joku perusoletus on, että ihmiset matkustavat ulkomaille ostaakseen kamaa tavarataloista.

Mutta silti, jos menet ekaa kertaa, niin tuo lienee vaivaton asuinympäristö. En ole tuntenut oloani turvattomaksi Pariisissa koskaan, matkustin sitten perheen kanssa tai ilman ja asuin sitten missä tahansa. Muuten, tuolla hotellialueella en ole koskaan asunut :)

Metroa on helppo käyttää, pääsette sillä minne haluatte. Suosittelen kävelytretkeä Montparnassen kaupunginosassa. Jardin des Plantes (Kasvitieteellinen puutarha) 5. kaupunginosassa on tosi ihana kohde. 5:ssä myös Quartier Latin yms.

Vierailija
10/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi Paris Bercy ois liian kliininen. Haen romanttista ja jopa rähjäistä vuosisatoja vanhaa tunnelmaa.

Me ei sitä ainakaan majoitukselta haeta. Mukaan on lähdössä 5-vuotias joten meille "kliinisyys" on vaan plussaa sekä tietysti lapsiystävällisyys :)

Mä näe sitä kauhean kivana juttuna jos tunkee johonkin romanttiseen hotelliin muksun kanssa. Muut hotellivieraat ei välttämättä halua kuunnella lapsen kiekumista viinilasiensa äärellä :D

Vierailija
11/11 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin siihen nurkille tulee bussi CDGn lentokentältä. Siinä se taika lienee. Mutta ihan kaikki alueet ovat vähintäänkin yhtä hyviä eli kaikista kaupunginosista löytyy perustason hotelleja. No ehkä Pigallen nurkkia välttäisin lapsen kanssa. Bastillen suunnalla löytyy myös kivoja Holiday Inn hotelleja tuohon n. satasen hintahaarukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan