Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään lastenhoitajaa kotona?

Vierailija
01.09.2009 |

Tuleeko kalliiksi? Harkitsen siis hoitajaa kotiin, ihan siitä syystä että haluan että kotona on joku kun ekaluokkalainen tulee kotiin. Kotona 8kk vanha, 3v sekä 5 v lapset.

Tässä nyt vaan mietiskelen tuleeko ihan älyttömän kalliiksi tällainen järjestely?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kouluikäisistä.

Tulee jonkin verran kalliimmaksi kuin päivähoitopaikat.

Se ekaluokkalainen todennäköisesti haluaa ip-kerhoon joka tapauksessa, mutta noiden pientesi takia voi olla ihan fiksua.

Vierailija
2/7 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kouluikäisistä. Tulee jonkin verran kalliimmaksi kuin päivähoitopaikat. Se ekaluokkalainen todennäköisesti haluaa ip-kerhoon joka tapauksessa, mutta noiden pientesi takia voi olla ihan fiksua.

Kelasta sanoivat että ainoastaan kh tuen saa?? Onko näin. Meillä ekaluokkalainen ei voi mennä ip-kerhoon, eivät ota kesken lukuvuoden sinne uusia, ja poika on erityislapsi jota taksi kuskaa kouluun ja kotiin. Siksi tämä järjestely tuntuu jotenkin luonnolliselta. Mutta hirvittää hinta, ja se käynkö sitten töissä vaan maksaakseni lasten hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla on melko hyvät tuet kotiin palkatulle hoitajalle, varsinkin kun lapsia monta ja yksi alle 3v. Varmaan on muitakin hyviä kuntalisä-kuntia, nämä nyt on itseä lähellä. Kannattaa ottaa siis ensin selvää oman kunnan tuista, voi olla että maksatte pelkästään sivukulut omasta pussistanne.

Jos kuntalisää ei ole, saatte pelkän yksityisen hoidon tuen 160€/lapsi. Mutta esim. Helsingissä saisitte tuon lisäksi alle 3-vuotiaasta 490€/kk ja yli 3-vuotiaasta 150€/kk eli kolmesta alle kouluikäisestä yht. 1270€/kk pelkkiä tukia. Riippuen sitten työajoista yms. paljonko täytyisi maksaa lisää jotta löydätte hyvän hoitajan.

Vierailija
4/7 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta sanoivat että ainoastaan kh tuen saa?? Onko näin.

Voitte itse valita haluatteko lapsille kotihoidontuen vain yksityisen hoidon tuen, mutta jos kuntalisää ei ole, on kotihoidontuki (josta maksat itse ensin verot) pienimmistä ja yks.hoidontuki isommista paras vaihtoehto. Mutta aika kalliiksi se kyllä tulee teille.

Vierailija
5/7 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kunnasta missä asutte mutta saat kelasta yksityisenhoidontukea+ kunnan maksamaa yksityisendoidonlisää.

Se summa selviää sillä kun soitat oman alueesi päivähoidontuottajalle. Hän osaa sanoa minkä verran saisit yhteensä tukia. kolmesta lapsesta saa jo aika hyvät tuet.

Vierailija
6/7 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin saa nimenomaan kunnan maksamaa yksityisenhoidonlisää siis kelan tuen lisäksi.

Voitte itse valita haluatteko lapsille kotihoidontuen vain yksityisen hoidon tuen, mutta jos kuntalisää ei ole, on kotihoidontuki (josta maksat itse ensin verot) pienimmistä ja yks.hoidontuki isommista paras vaihtoehto. Mutta aika kalliiksi se kyllä tulee teille.

Vierailija
7/7 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei kuntalisää olekkaan niin täällä kunnassa...ainakin saa nimenomaan kunnan maksamaa yksityisenhoidonlisää siis kelan tuen lisäksi.

Niin, tarkoitinkin juuri tuota yksityisen hoidon tuen kuntalisää. Jotkut kunnat maksavat vain sitä, jotkut molempia (siis myös kotihoidon tuen kuntalisää), määrät kuitenkin yleensä erilaiset.

Kuntalisä ei aina tarkoita pelkästään kotihoidon tuen kuntalisää.