Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja kaipailisin

Vierailija
31.08.2009 |

Olen juuri päässyt esikoistani hoitamaan kotiin. Maitoa tuntuu tulevan valtavasti. Milloin kannattas tyhjentää rinnat pumpulla? Antakaa muutenkin neuvoja rintojen hoitoon ja imettämiseen, etenkin jotta välttyisin rintatulehdukselta..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsäminen stimuloi maidon tuotantoa, joten jos lypsät, niin sillä ei siis saa maidon tuotantoa vähemmäksi.

Rintatulehduksen paras esto on säännöllinen rintojen tyhjennys. Kannattaa imettää eri asennoissa, jotta ei jää paakkuja. Pelkkä kylmä ei saa aikaiseksi tulehdusta, pitää olla pattikin jo olemassa. Samalla voit hieroa rintaa, jotta maito heruu tasapuolisesti. Maito heruu parhaiten rinnasta vauvan leuan puolelta, joten helposti tulee niitä paakkuja rinnan yläpuolelle. Voit imettää vaikka niinkin, että makaat sängyllä ja vauva on pää sun jalkoihin päin.

Kun menet ulos, niin pistä rinnanlämmittimet tai kaulahuivi rintojen päälle. Kovin hysteerinen vielä näillä keleillä ei tarvitse olla.

Jos sulla heruu hyvin, niin pidä maidonkerääjää toisessa rinnassa silloin kuin imetät. Siitä tulee hyvin maitoa talteen.

Mulla se maidontulo tasaantui noin 4-6 viikon kuluttua synnytyksestä, joten tää on nyt vain vaihe.

Mä tekisin sinuna niin, että lypsäisin aina vain silloin kun tuntuu, että et kestä ilman lypsämistä ja vauva nukkuuu oletettavasti vielä jonkin aikaa. Se lypäsminen siis lisää vain maidon tuotantoa.

Jos maitoa tulee valtavasti ja olet hyvissä voimissa, niin kannattaa ehkä harkita luovutusta.

Vierailija
2/2 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein esikoisen kanssa sen mokan, että pumppasin aina liikoja pois. Ja sehän vaan lisää tuotantoa entisestään...olin jossain vaiheessa ihan pulassa sen tulvimisen kanssa. Toisen kanssa en ole koskenut pumppuun ollenkaan niin nyt on sujunut paremmin. Jos rinta on niin täysi, että ihan kivistää ja vauvan on vaikea syödä siitä, pumppaa vaan pahimmat pois. Se tasoittuu kyllä pian! Syöttäessä kannattaa varata lähellä harso, johon voi antaa pahimpien suihkuta kun heruminen alkaa, ettei liika suihkuaminen aiheuta ilmavaivoja.

Muuta ei rintojen hoidoksi tarvita, kuin päivittäinen suihku ja kylmältä suojeleminen.

Onnea uudelle äidille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla