Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olla stressaamatta liikaa raskaudesta?

Vierailija
31.08.2009 |

Minulla on takana yhteensä 4keskenmenoa ja kaksi kohtukuolemaa. Nyt olen taas raskaana ja kaikki on mennyt tähän asti hyvin, vaikka kyseessä on monikkoraskaus, menossa on jo rv 22, mutta mitä lähemmäs mennään laskettua aikaa niin sitä enemmän pelkään kohtukuolemaa ja se myöskin stressaa. Tiedän, ettei pitäisi liikaa stressata, mutta nuo koetut menetykset kummittelee mielessä. Yritän ajatella positiivisesti, mutta aina ei vain onnistu.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot kokenut niin paljon vauvan menetyksiä että en yhtään ihmettele, ettet osaa rentoutua. Päivä kerrallaan kai siinä pitää mennä ja olla kiitollinen jokaisesta päivästä minkä raskaus edistyy. Mutta älä yritä pakottaa itseäsi olemaan positiivinen jos et ole.

Vierailija
2/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noihin keskenmenoihin/ kohtukuolemiin löydetty syy? Ja missä vaiheessa raskautta olet ne kokenut?

Luulisi, että edeltävien tapahtumien takia & nykyisen monikkoraskauden takia olet hyvässä valvonnassa sairaalan/terveydenhuollon puolelta.

Paljon on naisia, joilla useita keskenmenoja ja kenties kohtukuolema takana, mutta silti nykyään sylissä ihan oikea vauva, kuten on varmasti pian myös sinulla :)

Itsellä raskausvkoja nyt 37+ ja olen myös stressannut koko raskausajan.. pelännyt ensin keskenmenoa, että syön/teen jotain väärin, kohtukuolemaa, enkä osaa vieläkään olla pelkäämättä, tuntuu että edelleen on huoli jostain, joskin huomattavasti lievempänä kuin esim alku/keskiraskaudessa.

Minulla ei ole takana edes keskenmenoa/kohtukuolemaa, vaan 6vuoden lapsettomuus, tämä raskaus oli spontaani ja todellinen yllätys. Siksi varmaan pelkään ja huolehdin, kun olin jo niin varautunut totaaliseen lapsettomuuteen.

Kirjoitat, että menossa vko 22 ja kaikki hyvin, onko aiempiin raskauksiin liittynyt jtn ongelmia?

Sun täytyy nyt vain ajatella, että kaikki menee hyvin ja pyytää jos pääsisit vaikka neuvolan kautta juttelemaan jollekin peloistasi, helpottaisi varmasti oloa ja loisi positiivista odotusta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen rv 11, toinen rv 13, kolmas rv 12 ja neljäs rv 17. Ensimmäinen kohtukuolema tapahtui rv 31 ja toinen rv 34. Eli siis molemmissa kohtukuolemissa on päästy suht pitkälle. Aiemmissa raskauksissa on ollut aika paljonkin ongelmia. Noissa pisimmälle jatkuneissa raskauksissa kärsin ympärivuorokautisesta pahoinvoinnista, migreenini paheni tosi pahaksi ja verenpaine oli pilvissä ym. Nyt tuntuu aika oudolta tämän raskauden kanssa kun on kuitenkin monikkoraskaus niin pahoinvointia oli lievänä rv 16asti, sen jälkeen ei ole ollut mitään vaivoja, paitsi selkä on jonkin verran vaivannut. Olen kyllä tarkassa valvonnassa ja se jotenkin kyllä helpottaa oloa.

Keskenmenoille ja kohtukuolemille ei ole löydetty mitään syytä. Meille jopa sanottiin, ettemme melko varmasti saisi elävää lasta koskaan ja siltä se meistä tuntuikin noiden kokemusten jälkeen. Tämän raskauden alussa pelkäsin enemmän, sitten kun ei tullut kaikenlaisia vaivoja niin pelko helpotti jonkin verran, mutta nyt taas kun lähestytään laskettua aikaa niin alkaa pelottaa enemmän.

ap

Vierailija
4/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko päästä juttelemaan jonkun kanssa. Minäkin pelkäsin keskenmenoa (olin saanut kaksi keskenmenoa) ja neuvolassa tästä mainittuani pääsin keskustelemaan ja se kyllä auttoi