Kertokaa tyhmälle Facebookista
- onko siinä muuta ideää kun kerätä mahd. paljon kavereiden kuvia (tyyliin 200 kaikilla)?
- mitä siellä on muuta ideaa?
- miten kaikilla on niin paljon kavereita? Mulle tulis muutama kymmenen vaan.
Mua ahdistaa koko sivusto!
Kommentit (10)
ahdiataa jos idea on se kavereiden keräys. Ovatko ne kaikki tosiaan kavereita vaan ns. "kavereita" siis hyvänpäivän tuttuja joita tervehditään, kun vastaan kävellään?
eli ne, keiden kanssa pidän yhteyttä muutenkin. Fb on ihan kiva tapa pysyä ajantasalla kavereiden touhuista silloinkin kun ei ehkä ehditä soitella/tavata niin usein.
Mulla ei oo yhtään vanhaa koulukaveria tms. mukana, niistähän niitä kavereita kertyis, mutta jos en pidä yhteyttä muutenkaan, miksi haluisin kertoa heille kuulumisiani.
Mä luen sieltä ihmisten kuulumisia, tänään esim. katsellut kahden vanhan kaverin hääkuvat. Itse päivittelen sinne elämän suuria linjoja, työpaikan ja paikkakunnan vaihdot, ja joitain älyttömiä tilanteita päivien varrelta. Kavereita mulla on siellä reilu 250, n. 50 yläaste&lukioajalta, 100 jatko-opinnoista ja nykyisestä työkaveriverkostosta, 70 harrastustuttua ja muutama kymmenen esim. kavereiden puolisoita ja muita tuon jaottelun ulkopuolelta tullutta. Aktiivista vuorovaikutusta on ehkä viidenkymmenen kanssa, loppujen kanssa satunnaisia, kerran kuussa tai parissa, kommentteja.
Ja kyllä mua kiinnostaa yläaste/lukioporukan "isot" jutut, häät ja lapset, vaikkei niin läheisiä enää vuosien jälkeen oltaisikaan että tulisi soiteltua. Silti FB:ssa tulee onniteltua ihan aidosti. Opiskelu/työkaveripiiri on laaja ja tiivis, ala sellainen jossa "kaikki tuntevat kaikki". Työn paineita, yksinäisyyttä ja stressiä on vaikea ymmärtää, jos ei itse samalla alalla ole, joten laaja ja helposti tavoitettava vertaisverkko on kultaakin kalliimpi kun kaipaa jotakin perspektiiviä asioihin.
yhteensä siis 15 kpl. En hyväksy tuntemattomien ja puolituttujen kaveripyyntöjä. Ei ahdista yhtään.
ja kaikki ihan oikeita tuttuja, mä tykkään pelailla kaikenlaisia pelejä siellä, olen suorastaan koukussa yhteenkin hiton farmijuttuun,naurettavaa! Mutta kivaa...
Itse olen löytänyt ihania vanhoja tuttavia facebookin kautta. En aio heitä tavata, mutta kiva nähdä mitä heille kuuluu. Kavereita on noin 40, enkä todellakaan ole keräämässä niitä ;)
ihan hauskaa, kun on niin monen alan ihmisiä ystävänä
on varmaan ihan sivuseikka.
Jotkut ottaa ihan kenet vaan kaverikseen, itselläni on esim. se linja että en käytännössä koskaan ota ihmisiä joita en ole livenä tavannut ja jutellut edes jostain.
Mutta onkos kukaan vielä maininnut noita ryhmiä yms.? Mulla on esim. ihmisoikeusjärjestöjä, äitien paikallisia ryhmiä, musa-juttuja jotka kiinnostaa. Niiden jäsenet saavat niistä ryhmistä viestejä ja päivityksiä, joissa on tietoa kaikenlaisesta. Vaikka tapahtumista, uutisista, tai jonkun vanhemman varoituksen siitä, missä kulmakunnan leikkipuistossa on tänä aamuna ollut lasinsiruja eli pitäkäähän kengät siellä jalassa... jne.
musta on ihana pitää yhteyttä johonkin serkkuihin ja vanhoihin tuttuihin, joiden kanssa ei muuten tulisi ollenkaan juteltua, soiteltua, tavattua. pelit on kivointa ehkä kuitenkin FBssa. itse pelaan othelloa ihan tuntemattomienkin kanssa, mutta Pet Societya ja Restaurant Cityä on kiva naksutella tuttujen kesken :)
Idea on siinä, että tulee pidettyä yhteyttä sellaisiinkin kavereihin, joihin ei muuten tulisi. Ja pysyy ajan tasalla kavereiden kuulumisista.