Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa aika yllättävää että noin suuri osa äideistä

Vierailija
30.08.2009 |

suhtautuu noin kielteisesti poikiensa armeijaanmenoon. Itseäkin se tosin kyllä hirvittää.

Aloituksen tehnyt.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni oli talvisodan ja jatkosodan veteraani, sitä ennen armeijankin kerkesi käydä. Eikä hän painostanut veljiäni armeijaan, totesi vaan, että helpommalla pääsette jos sen käytte, siihen aikaan sivariin oli todella hankala päästä. Isäni mielestä armeija ei todellakaan ollut pakollinen. Isäni sai kunniamerkkejä ja ylennettiin pari kertaa, oli ylikersantti sodan lopussa.

Vierailija
22/24 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi ehdottomasti sellainen kuva, että ne mammanmussukat (montako siellä nyt kirjoitteli) eivät oikein ymmärrä elämästä mitään. Minä olen näin kasvatustieteilijän näkökulmasta ehdottomasti sitä mieltä, että poikieni pitäisi mennä armeijaan. Olen sitä mieltä, että se kasvattaa ketä tahansa, että - oppii elämään ryhmässä (mikään muu ryhmätilanne ei ole samanlainen. Korkeintaan vankilassa...) - oppii sietämään erilaisia ihmisiä (missään muualla et törmää niin erilaiseen ihmisten kirjoon kuin siellä. Arjessa seurustelet samanlaisten ihmisten kanssa kuin itse olet) - opit ottamaan vastaan käskyjä ja olemaan kurinalainen, vaikka ei kiinnostaisi pätkääkään (kurinalaisuus EI ole luovuuden vastakohta, vaikka joku ketjussa niin väittikin) - itsenäistyy äidin helmoista (moni mies itse sanoo tämän parhaimmaksi opiksi) - oppii kestämään turhaumia, kun pitää odottaa ja odottaa (elämässä menestymisen yksi tärkeimmistä taidoista) Jos armeijaa ei Suomessa olisi, niin sitten pojalleni olisi oikein terveellistä etsiä joku toinen foorumi, jossa joutuu näitä taitoja opettelemaan. Puolivuotinen partioleiri..?

Kummasti moni mies on oppinut nuo asiat ilman pakkoa mennä armeijaan! Toivottavasti Suomikin on jo ajantasalla ja pakko mennä armeijaan on historiaa silloin kun poikani ovat sen ikäisiä. Jos he valitsevat armeijan, olemme todellakin epäonnistuneet kasvattajina. :( Mitään aikuisia nössöjä ja mussukoita en kasvata vaan viisaita ihmisiä,jotka arvostavat elämää ja ennen kaikkea itseään! Tämä asia taitaa olla taas näitä perussuomalaisia juttuja "sehän kuuluu suomalaisuuteen/miehisyyten". Heikko itsetunto paremminkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkälti Stalinia. Stalinin masiiviset "puhdistukset" 1938 kohdistuivat suuresti armeijan johtoon. Suuri määrä sotilaallista tietämystä katosi, armeija oli hyvin hajalla ja Stalinin valitsemat uudet johtomiehet olivat tyystin ammattitaidottomia. Eli Suomen historian lisäksi olisi hyvä lukea myös vihollisen historiaa...

Vierailija
24/24 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu siitä, että tämä asia elää murroskauttaan. Armeijaan meno ei olekaan mikään itsestäänselvyys kaikille ja julkisuudessakin on asiaa pohdittu.

Vastaavaa murroskautta elävät myös subjektiivinen päivähoito (virike-lapsikeskustelut), pakollinen ruotsin opiskelu ja uskonnon opetus kouluissa.

Sen sijaan esim. oppivelvollisuus ei aiheuta samanlaista kiihtymistä, koska sen asema on aika vakaa ja vain harvat kyseenalaistavat sitä.