Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä vammoja suomalainen koulujärjestelmä on sinulle aiheuttanut?

Vierailija
28.12.2008 |

Anna palaa sielusi pohjista asti, niin fyysiset kuin psyykkisetkin vammat, ja av-raati sitten ruotii, olet koulun ja opettajien turmelema - vai muuten vain vajaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edelleenkään, 35-vuotiaanakaan hiihdä murtsikkaa. Ne kilometrit tuli täyteen peruskoulun ala-asteella. Kiitos.

Vierailija
2/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei koulussa ole ollut kivaa, mutta en jaksa valittaa turhista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän, ilmaisen koulutuksen tohtoriksi asti.

Vierailija
4/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vamma".

Vierailija
5/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla yksi ja sama henkilö, joka näitä opettajienhaukkumisaloituksia tänne kirjoittelee.

Harjoittele vielä vähän enemmän OKL:n pääsykokeisiin, josko sinne sitten pääsisit. Ja jos et pääse, sekin on varmaan opettajiesi vika.

Vierailija
6/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta en ole päässyt eroon vielä aikuisenakaan.

Terveysliikunta ilmeisesti olisi tarpeellista, mutta menee se näinkin.

Vierailija
7/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan vieläkin pelätä miehiä...

Vierailija
8/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon itsetunnon liikkujana. Vastenmielisyyden auktoriteetteja, sääntöjä ja "pakkoja" vastaan. Tunteen siitä että niiiin monta vuotta meni hukkaan. Joo ja olin enimmäkseen kiltti ja hyvä oppilas.

Vierailija
9/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan selittelyjä kaipaa...

Vierailija
10/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Varsinkin telinevoimistelu ja pelkkien telineiden näkeminen saa voimaan pahoin. Loukkasin pari kertaa käteni pahasti telinevoimistelussa.

- En uskalla laulaa koskaan, edes missään yhteislaulutilaisuuksissa, kun kansakoulussa sain laulusta kutosen (yläasteella laulukokeesta jo ysin). Mulle tuo kutonen jäi kummittelemaan niin, että tiedän olevani tosi huono laulaja.

- Kammo jäi myös maksalaatikkoa kohtaan, jota oli pakko syödä niin kauan, että oksensin pöydälle.

- Esiintymiskammo jäi esitelmien pidosta. Mulla jäi muutaman kerran sanat kurkkuun ja sen jälkeen olen pelännyt esiintymistä niin, etten nykyään pysty siihen enää ollenkaan. Punasteluun ja pelkoon olen syönyt vuosikausia Propralia.

Vierailija
11/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina piti kilpailla joka helvetin lajissa. Ja vielä oli pakko osallistua siten, että yleisöä riitti.

Vierailija
12/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin syviä, että lähdin opiskelemaan kasvatustiedettä - olin siis ihan varma, että koulussa opetetaan ihan väärin päin.

Niin syviä vammoja, että olen tänä päivänä opettaja - ja opetan aivan toisella tavalla.

Vierailija
13/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli pakko syödä lautanen tyhjäksi, keittäjät ei ikinä kuunnellu kun pyysi "Kiitos vähän" vaan läiskäsivät sitä tillilihaa suuren läjän lautaselle...

Vierailija
14/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunnanopettajaa siitä, että vei totaalisesti ilon hiihtämisestä!

Vierailija
15/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohiihtoa, pakko-mummoliikuntaa, pakko sitä ja pakkotätä tamburiinin tahdissa ym. Kuivakka ja nahkea langanlaiha opettajaeukko. Pojilla oli rento ope ja päästi pojat aikaisin suihkuun ja syömään, meidät se koppelo päästi niin myöhään, ettei ruokaa riittänyt ja sitäkään vähää ei kerennyt syömään.

Lukiossakin oli vielä pakkoliikunta, yöks!

Vierailija
16/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus niitä kammottavia liikunnanopettajia! Vaikka miten parhaasi yritit ja kävit tunnollisesti tunneilla, jos sinusta ei ollut urheilijaksi ja tulokset olivat kehnoja, hyvä jos seiskan sait. Sitten ne tytöt, jotka kuuluivat johonkin urheiluseuraan tai kilpailivat jossakin lajissa, saivat aina kympin vaikka olisivat lintsanneet puolet tunneista! Aaarghh!

Vierailija
17/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luottamuksen puutteen opettajia kohtaan valitettavasti...

Luistelu : miksi pitää joutua tekemään jotain mitä ei vain osaa?? olin hyvä pesäpallossa,lentopallossa,koripallossa ja juoksussa,mutta EN OSAA luistella!! En tiedä mistä johtuu? Kertakaikkiaan ei vain onnistu. Minulla on kyllä ylikreät akillesjänteet,jos vaikka siitä...

Telinevoimistelu: sama juttu kuin luistelussa. En KYKENE tekemään volttia tangon ympäri!! Eikä onnistu myöskään pukin yli hyppäys. Olen kyllä sekä telinevoimistelua,että luistelua kokeillut aikuisena,useampaan kertaan,ei vain ONNISTU.

Ja sitten tuo luottamus opettajiin. Onneksi yläasteella törmäsin myös hyviin opettajiin!! Muuten luulisin varmaankin,että kaikki opettajat ovat hulluja...

Vierailija
18/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laulamisen vihaamisen.

Vierailija
19/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koululiikuntaa vielä perustellaan sillä, että on tärkeää saada kaikki liikkumaan....

Vierailija
20/45 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun aiheuttamasta kyynisyydestä en ole vielä yli 3-kymppisenäkään päässyt eroon. Siinä laitoksessa ei ihmisistä piitattu pask**kaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi