Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kesävauvat talvivauvoja fiksumpia?

Vierailija
29.08.2009 |

Huomattiin vain kaveripiirissä että kuudesta lapsesta kesällä syntyneet kehittyivät nopeasti ja koulu sujuu kuin vettä vain. Sydäntalvella syntyneet taas kehittyivät hitaammin ja koulu ei suju.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkuussa syntynyt on ainakin tosi älykäs ja nopeasti kehittynyt :)!

Vierailija
2/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesävauvat ovat ainakin terveempiä ja (lähes sentin) pidempiä kuin talvivauvat. Terveys korreloi usein myös jossain määrin älykkyyden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on yksi kesälapsi, joka on todella fiksu.

Kaksi on syntynyt helmikuussa ja he ovat sitten näitä poikkeuksen vahvistavia sääntöjä. Molemmat ovat nimittäin niin viisaista ja kehittyneitä, että ihan kesälapsiksi uskoisi. :)

Vierailija
4/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesävauvat ovat ainakin terveempiä ja (lähes sentin) pidempiä kuin talvivauvat. Terveys korreloi usein myös jossain määrin älykkyyden kanssa.

Vierailija
5/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesä ja syksylapsi ja täytyy sanoa että eroa on.

Vierailija
6/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. älykkäitä lapsia on 3.4. Tutkittu on!

Vierailija
7/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen syntynyt marraskuussa ja olen terve kuin pukki (en esim. koskaan ole sairastanut korvatulehdusta ja kuumettakin on ehkä yksi päivä vuodessa) ja kaikki koulut ja opiskelut o tuntuneet melkein liiankin helpoilta...

Vierailija
8/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä älykkyydestä mutta olen lukenut että talvivauvat ovat sairaampia kun kesällä syntyneet. Meillä ainakin tämä päti, talvella syntynyt kakkonen oli allerginen ja sairasti paljon parina ekana vuotenaan.

Vierailija
9/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla. Puhuneet kunnollisia lauseita (subjekti, predikaatti, objekti) jo reilun vuoden iässä. Ärrät ja ässät hallussa. Päiväkodissa nelivuotiaita kesälapsia, jotka lässyttää: ei k, ei r eikä s taivu. En tajua mitään niiden puheista, sellaista sanasotkua. Omani ovat ilmaisseet itseään selvästi kaksi vuotiaina. Huvittaa nuo vajavaiset pennut. Äitinsä ja isänsä pitävät ihmeluomuksina niitä sössöpentujaan, eivät edes viitsi opettaa puhumaan. Naurattaa sellainen 120 senttinen kakara, joka ei osaa puhua!

Vierailija
10/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on NIIN totta kuin tosi vaan voi totta olla!Meidän keäsvauva oppi lukemaan 6kk iässä ja käytti 110cm vaatteita, talvivauva oppi lukemaan vasta vuoden vanhana ja oli raukka ihan pygmi!

Vierailija
11/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kouluun vuotta etuajassa, eikä koulunkäynnin kanssa ollut ongelmia. Ja mitä tulee pituuteen, olen 10 senttiä pidempi kuin kesällä syntynyt siskoni.

Vierailija
12/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin, reilun vuoden iässä. Sairastelivat kaksivuotiaiksi jonkin verran, sanoivat päiväkodissa, että vähemmän kuin muut! Oltiin miehen kanssa töistä pois varmaan yhteensä 10 päivää! Siis molempien kanssa ja kaksivuotiaiksi asti.

Nuhaa toki oli usein, mutta kuumetta ja muuta todella harvoin! Olen syönyt maitohappobakteereja raskauksien ja imetyksien aikana ja meillä on lemmikkejä. Ja ei olla puhtausfriikkejä!

Vierailija
13/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi terve olin ja luokkani pisin:)

Vierailija
14/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte ihan friikkejä!

Vierailija
15/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jostain tiede-lehdestä vuonna käpy:

Satsaa pulskaan syksyvauvaan!

Jutun mukaan syksyllä syntyvät ovat fiksuja, terveitä, ja elävät pidempään kuin esim. keväällä syntyneet. Johtuen, ilmeisesti siitä, että kokevat pimeän talven ensimmäisenä vuodenaikanaan.

Miten yhteys oli selitetty, en muista.

Nuo koulunaloitusjutut on kyllä aika hämääviä, koska ihmiset eivät mainitse tarkoittaako talvi loppuvuotta vai alkuvuotta. Siinä on vissi ero koulunalun ja kehityksen kannalta.

Vierailija
16/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on NIIN totta kuin tosi vaan voi totta olla!Meidän keäsvauva oppi lukemaan 6kk iässä ja käytti 110cm vaatteita, talvivauva oppi lukemaan vasta vuoden vanhana ja oli raukka ihan pygmi!

Meillä on sama juttu. Paitsi toisinpäin. Että kesävauva oli se hitaampi, joka alkoi kävellä vasta kouluiässä.

Vierailija
17/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa nelivuotiaita kesälapsia, jotka lässyttää: ei k, ei r eikä s taivu. En tajua mitään niiden puheista, sellaista sanasotkua. Omani ovat ilmaisseet itseään selvästi kaksi vuotiaina. Huvittaa nuo vajavaiset pennut. Äitinsä ja isänsä pitävät ihmeluomuksina niitä sössöpentujaan, eivät edes viitsi opettaa puhumaan. Naurattaa sellainen 120 senttinen kakara, joka ei osaa puhua!

Mistä se johtuukin että tietyistä perheistä tulee niitä sössöttäjiä ja tietyistä tulee lapsia joista kukaan ei sössötä eikä möngerrä.

Vierailija
18/18 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa sellainen 120 senttinen kakara, joka ei osaa puhua!

[/quote]

No kiva että sinulla on hauskaa. Meillä on dysfaattinen 7-vuotias, joka ei vieläkään puhu kunnolla. Hän on saanut kuntoutusta vuosikausia niin puheterapiassa kuin kotonakin. Puheenkehityksen viivästyminen ei välttämättä näy ulospäin muuten kuin lapsen puhuessa. Toivottavasti kenelläkään puheenviivästymisestä kärsivällä lapsella ei ole noin typeriä vanhempia!