Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkein tekisi mieli näiden "uskonto pois päiväkodeista

Vierailija
29.08.2009 |

ja kouluista" vaatimusten jälkeen alkaa puhua lapsille myös siitä että ihminen joutuu helvettin jos ei usko Jumalaan & Jeesukseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateistien lasten kuullen

Vierailija
2/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut lapsia monessa eri päiväkodissa, ja harvassa edes on käyty kerran vuodessa joulukirkossa, siinä se uskontokasvatus. Koulussa sentään on se yksi tunti uskontoa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ateistien lapset kuulisi moista lööperiä?

Vierailija
4/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta vakaumuksesta voi puhua ja ennen kaikkea sitä voi elää todeksi muutoinkin kuin "kaivamalla verta nenästään". Itse en haluaisi, että kukaan julistaisi minulle tai lapsilleni omaa uskoaan manaamalla muita ihmisiä helvettiin.

Vierailija
5/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä olen uskis

Omasta vakaumuksesta voi puhua ja ennen kaikkea sitä voi elää todeksi muutoinkin kuin "kaivamalla verta nenästään". Itse en haluaisi, että kukaan julistaisi minulle tai lapsilleni omaa uskoaan manaamalla muita ihmisiä helvettiin.

Vierailija
6/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se hyödyttäisi, että ateistien lapset kuulisi moista lööperiä?

Toki lapsemme tietävät että se ei ole totta vaikka jotkut niin uskovatkin. Sen sijaan niille uskoville lapsille se on kamala taakka kun ajattelevat kavereidensa joutuvan helvettiin. Muistan lapsena kun ystäväni oikein itki että kyllä minun pitää uskoa, kun hän ei halua minun joutuvan kadotukseen.

OT: Sukumme takia avioliittomme siunattiin kirkossa. Olimme siis menneet maistraatissa naimisiin ja pappi varsin tietoinen uskomattomuudestamme. Oli sitten papin mielestä sopivaa hääpuheessaan puhua siitä että ne jotka eivät usko joutuvat helvettiin. Kiva sitten oli sitä joidenkin uskovaisten sukulaisten kuunnella kun pappi julisti kohtaloamme.

Vierailija
7/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kävisi niin, että omat lapsesi siitä ahdistuisi ja "ateistien" lapset pitäisi lööperinä (varsinkin juteltuaan vanhempiensa kanssa)?

Vierailija
8/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa. Katsos helvettiä eikä jumalia ei ole olemassa!

Jeesus Nasaretilainen taas oli historiallinen henkilö ja kristinuskon perustaja, sitä ei käy kieltäminen. Onhan Buddha ja Muhammedkin olleet olemassa, ihan kuin vsikkapa Julius Caesar.

Vierailija
9/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, niin kyseessä ei ole totuus, vaan uskon asia.

Niin, sehän on totuus että joutuu kadotukseen jos ei usko Jeesukseen

Vierailija
10/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset tuputtaa pelastusta jumalineen mutta ateistit tai agnostikot eivät kiellä ketään uskomasta. Eivät vain halua siitä puhuttavan neutraalissa paikassa. Kirkkoon ne jotka haluavat uskontonsa kohdata, jätetään se pius yleisistä paikoista.

Vierailija
11/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoa sopii, että jo jotkut helvettiin (jos se siis olisi olemassa) joutuvat, niin kaltaisesi älykääpiöt, jotka nauttivat siitä, että saavat korruptoida viattomien lasten mielet moisella paskanjauhannalla. Ajatelkaa nyt hyvät (ja pahat) ihmiset! AI-VAN pöyristyttävän ylimielistä uskoa niin, että vain kristillisen uskontunnustuksen allekirjoittavat ihmiset "pääsevät taivaaseen" ja kaikki muut tulevat kuoltuaan kärsimään ikuisesti (sitähän helvetti kai fanaatikoille tarkoittaa, polttavia lieskoja jne.)! Etenkin kun Raamatusta löytyy mahdollisuus sellaiseenkin tulkintaan, ettei ihminen voi uskoa, ellei ikään kuin saa uskoa "lahjaksi". Ja muutenkin..pistää vihaksi koko uskonto, joka noin tuomitsee muiden oppien kannattajat. Laitoinkin jo tuohon eskariketjuun seuraavaa:Katsoin muuten taannoin ohjelmasarjaa, jossa ex-ateisti, nykyinen agnostikko - toimittaja haastatteli useita pappeja uskonasioista. Valtaosa papeista, etenkin eniten elämänkokemusta omaavat kirkkoherrat, kiistivät uskovansa helvettiin (tai ainakin epäilivät sen olemassaoloa siinä muodossa, kuin perinteisesti on opetettu) ja kaiken lisäksi olivat sitä mieltä, että jos joku valinta siitä, minne kukn kuoltuaan joutuu tapahtuu, se tapahtuu vasta kuoleman JÄLKEEN. Heidän mukaansa on siis täysin turhaa stressata asiaa! Nuoremmat fanaattisen oloiset papit taas naama pokkana sanoivat uskovansa helvettiin ja että Jeesus on ainoa pelastus.

Olet hirveä ihminen, mitäköhän idolisi Jeesus olisi noin pahasta tyypistä ajatellut?!

Vierailija
12/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, niin kyseessä ei ole totuus, vaan uskon asia.

Niin, sehän on totuus että joutuu kadotukseen jos ei usko Jeesukseen

Vierailija
13/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä naispulisia uskiksia yhtään häiritse kristinuskon patriarkaalisuus? Palvotteko mielellänne juuri miespuolisia olentoja? Koetteko olevanne miehienne alamaisia? jne.?

Vierailija
14/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea nähdä näissä helvetillä uhkaamisissa kristillistä lähimmäisenrakkautta. Näen teissä fundamentalisteissa vain vihaa ja katkeruutta, en minkäänlaista iloa ja rauhaa joka pitäisi kai olla uskovaisen ihmisen tunnusmerkki.

Vierailija
15/15 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi itse kantaa vastuuta lastenne uskonnollisesta kasvatuksesta esim. yhdessä seurakunnan ja kummien kanssa?

Uskovat perheet voivat viedä lapsensa jumalanpalveluksiin ym. hengellisiin tilaisuuksiin kuuntelemaan herransa sanaa. Sen sijaan ateistien ja agnostikkojen lasten on hiukan vaikea poistua päiväkodista uskonopetuksen ajaksi.

meillä on ollut lapsia monessa eri päiväkodissa, ja harvassa edes on käyty kerran vuodessa joulukirkossa, siinä se uskontokasvatus. Koulussa sentään on se yksi tunti uskontoa viikossa.